fbpx
Origo

Helyreigazítást közölt az Origo Pikó András kapcsán

A kormányközeli internetes honlap közel egy évvel ezelőtt jelentette meg a valótlanságot Józsefváros polgármesteréről, amit most szombaton helyreigazított.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Az Origo azért kényszerült helyreigazításra, mert 2020. február 26-án a „Pikó Andrásék elveszik a józsefvárosi polgárőrségtől a támogatást, az irodát, és visszaveszik az autókat is” című írása hazugságot tartalmazott. Valótlanul állították, hogy Pikó András felperes megemelte a saját fizetését.

Pikó András, Budapest VIII. kerületének polgármestere perre vitte ügyet, ezt az Origo jogerősen elvesztette, ezután hozta le szombat délután, hogy a cikkében valótlan állítások szerepeltek a polgármester fizetéséről.

A lap a helyreigazító közleményben azt írta: a valóság a megjelentekkel szemben az, hogy a kötelező törvényi előírás értelmében a polgármesteri illetményről és költségtérítésről nem a polgármester, hanem az önkormányzat képviselő-testülete dönt az alakuló ülésen, de legkésőbb az alakuló ülés utáni első ülésen és annak összegét a jogszabály alapján állapították meg.

Az Origo a Fidesz-közeli médiaholding, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) terméke. Az origo.hu a bukott sajtóperei alapján a leghazudósabb hazai lapok közé tartozik.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Borító: Origo hirdetés Budapesten. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!