A Médiapiac című lap és a mediapiac.com felvásárlásáról, Boros Bánk Levente tulajdonossá válásáról a kormánypárti, kesmás Magyar Nemzet számolt be elsőként szerdán, majd az írást szó szerinti formában átvette a felvásárolt médium is.
A Médiapiacot – mint arról a Media1 tavaly márciusban beszámolt – egy ideje már a Nemzeti Együttműködési Rendszeréhez (NER) tartozó KESMA / Evomedia igyekezett megtölteni hirdetésekkel, vagyis a vállalat bevételeiből – például az állami Szerencsejáték Zrt.-től érkező hirdetési bevételekből – már eddig is gazdagodott egy Fidesz-közeli vállalat, de eddig maga a tulajdonos és ügyvezető Göbölyösné Mátrahegyi Anna volt, aki ezek szerint most átadta a lapot az egyértelműen a jobboldalhoz köthető Boros Bánk Leventének.

„Független, mérvadó”, szakmai lapot szeretne a Médiapiacból az új tulajdonos
A Magyar Nemzetnek a jobboldali politológus, a Médiapiac újság új tulajdonosa és kiadóvezetője azt állította, hogy egy független, mérvadó, szakmai lapot szeretne a megújítandó Médiapiacból.
Szerinte eddig leginkább egyfajta balliberális narratíva érvényesült médiaügyekben, viszont a megújuló szaklappal tájékozódási pontot, iránytűt tudnak biztosítani a szakmának és a közönségnek abban, hogy kontextusba tudják helyezni az általuk fogyasztott médiatartalmakat.
A Médiapiac új tulajdonosa azt mondta, személye miatt nem kérdőjelezhető meg a Médiapiac függetlensége. Állította, hogy a média világával kapcsolatban sok fals információ lát napvilágot, és ennek szeretnének a Médiapiac című lappal ellensúlyt képezni. Azt is mondta, meg akarják mutatni, hogy vannak jó tollú jobboldali újságírók, és az Index körüli történéseket is meg akarják mutatni saját szemszögükből, de azért megpróbálnak majd bejutni „baloldaliként” emlegetett szakmabeliekhez is interjúra.
A Nézőpont csoporthoz tartozó Médianéző Központ egyébként az MTVA egyik beszállítója.
Egyelőre a sereghajtók között
A Digitális Közönségmérési Tanács (DKT)/e.gemius nyilvános auditált adatai szerint a Mediapiac.com október 13-án, tegnap összesen 1.496 egyedi látogatóval rendelkezett. Havi szinten szeptemberben a négy ismertebb médiával foglalkozó oldal között a mediapiac.com 3. helyezést ért el összesen 45.694 látogatóval és 86.116 oldalletöltéssel a DKT/gemius mérés szerint. (A lista élén ezúttal is lapunk, a Media1 állt 1,57 millió oldalletöltéssel és 709,1 ezer egyedi látogatóval.)
Forrás | Magyarország, DKT-Gemius (15+ belföldi közönség), 2020-09-01 – 2020-09-30 | ||||
Riport | Domain-ek | ||||
Periódus | 2020-09-01 – 2020-09-30 | ||||
Lokációk | Összes | ||||
Platform | Teljes | ||||
Mutató | Real users | ||||
Node | Real users | Oldalletöltések | Látogatások | Idő [s] (másodpercek) | |
media1.hu | 709 107,00 | 1 571 512,00 | 1 165 701,00 | 151 330 698,00 | |
kreativ.hu | 115 623,00 | 274 893,00 | 190 700,00 | 27 926 222,00 | |
mediapiac.com | 45 694,00 | 86 116,00 | 71 594,00 | 9 684 603,00 | |
mmonline.hu | 42 106,00 | 70 281,00 | 55 443,00 | 6 188 962,00 |
Update 2020.10.15. 8:59
Mindenkit kirúgtak
Kiderült, hogy Boros Bánk Levente a Médiapiac eddigi teljes szerkesztőgárdáját elbocsátotta. A lap impresszumában már csak a kiadóvezető, azaz az új tulajdonos szerepel.
UpdateII. 2020.10.16.
A Media1 megtudta, hogy a Médiapiac és a Magyar Nemzet személyi összefonódásban áll egymással. Erről különálló cikkünkben részletesen is beszámolunk.