A Best magazin borítója Epres Pannival

Balhé lett a Best magazin Epres Panni gyászáról szóló anyagából, több médium le is törölte a hetilaptól átvett egyik írást

Ismert személyek és a „Nem tehetsz róla, tehetsz ellene”, valamint az érintett is élesen bírálja a Best magazin főszerkesztőjét, Sabján Johannát, amiért a lap címlapján szereplő Epres Panni gyászáról úgy közöltek írást és róla fotót, hogy nem is nyilatkozott hónapok óta. A Central Médiacsoport a Media1 megkeresésére közölte: sajnálja a történteket, elnézést kér.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Közösségi oldalán fakadt ki Epres Panni divatmodell, az idén súlyos betegség következtében 48 évesen elhunyt Benedek Tibor olimpiai bajnok, Európa- és világbajnok vízilabdázó felesége, hogy gyászának feldolgozásával az engedélye és megkérdezése nélkül foglalkozik a Best magazin a legújabb, az újság borítóoldalán is kiemelt anyagában. A bulvárlap borítóján „Benedek Tibor özvegye, Epres Panni, A síron túl is életben tartja a szerelmét – Hogyan lehet feldolgozni az igazi elvesztését?” címmel ajánlanak egy kiemelt írást, a borítón két, Eprest is ábrázoló fotóval.

Epres Panni azt állítja, hogy a Best úgy közölte a cikket róla, hogy ő a férje halálával kapcsolatban több hónapja nem nyilvánult meg, nem nyilatkozott senkinek, mivel saját és gyermekei magánéletét féltve őrzi. Most mélységesen felháborodva számolt be arról, hogy úgy írnak róla a bulvárlapban, hogy nem tudott előzetesen a cikk készítéséről, megjelenéséhez engedélyt nem adott. Epres bírálja Sabján Johannát, a lap főszerkesztőjét, mondván, „hogy veszi a bátorságot, hogy összeollózzák róla szart”, és a minimum Epres szerint azt lett volna, hogy legalább megkérdezik őt.

Epres azt is írta: a lap túllőtt a célon azzal, hogy őt „az ország özvegyeként” állítják be.

Epres Panni tiltakozása a Best magazin miatt
Epres Panni tiltakozása a Best magazin miatt

Epres Panni ügye kapcsán nyomán megnyilvánult a (Mérő Vera médiakutató, író-publicista, emberi jogvédő által alapított, 36 ezer Facebook-követővel rendelkező) „Nem tehetsz róla, tehetsz ellene” is, mely bojkottra szólította fel a Best olvasóit, az esetet pedig vérlázítónak nevezte, mondván „nyilvános bántalmazás” történt.

Ezt írták:

„A gyászból kiforgatni egy családot nem csak kegyeletsértő, hanem a legsúlyosabb bántalmazás, ráadásul a széles nyilvánosság előtt elkövetett fajtából. Kiállunk Epres Panni mellett, elítéljük a BEST Magazin vérlázító gyakorlatát, amivel Benedek Tibor feleségét és gyerekeit újabb, tökéletesen felesleges szenvedésnek tették ki, és reméljük, hogy egy – bizonyára elkerülhetetlen – sajtóper során a bíróság olyan büntetést szab ki, hogy többé egyetlen bulvárlapnak se érje meg a legmélyebb emberi fájdalomban dagonyázni. Mert ha jóvátenni ezt már nem is lehet, legalább következménye legyen.

Borbély Alexandra is nagyon kiakadt Sabján Johannára

Az ügyben más ismert személyiségek is felemelték a hangjukat. Védelmébe vette Epres Pannit például Borbély Alexandra, az RTL Klub Mellékhatás című sorozatának főszereplője, aki azt írta Instagram-oldalán:

„Szégyelld magad Sabján Johanna!”

Kende-Hofherr Krisztina, a sztárok hírnévmenedzsmentjével foglalkozó TMC Management cég alapítóját is felháborította az eset. Azt írta, szerinte egy laikus azt hiheti a lapot látva, hogy bizonyára nyilatkozott a lapnak Epres Panni, és elszomorító, hogy a nemzet özvegyeként emlegetik. Úgy vélekedett:

„egy »celebnek« talán el kell egy ilyet viselnie, de neki nem! Ne szólj szám, nem fáj fejem, jó. De basszus, vétkesek közt cinkos, aki néma. Embernek maradni. Ezt semmi nem írhatja felül.”

A Best Facebook-oldalán is sokan reklamálnak az írás miatt.

Az NLC és a Blikk.hu törölt, a Bors Online egyelőre nem

Az ügy további érdekessége, hogy a Media1 információi szerint az Epres Panniról szóló írást szemlézte a Besttel azonos kiadóhoz, a Central Médiacsoporthoz tartozó NLC.hu is, ám vélhetően a bírálatok hatására, a szemlét azóta elérhetetlenné tették. (Az írás a Google Keresőn keresztül tárolt formában még egy ideig elérhető.) Szintén átvette az írást a Ringier Axel Springer Magyarországhoz tartozó Blikk.hu is, de a blikk.hu később ugyancsak letörölte az anyagot. A KESMA-hoz tartozó Bors Online hírünk élesítéséig, szombat délelőttig ezt még nem tette meg. (Update 23:50 – mostanra már a Bors is törölt)

Bár a történethez hozzátartozik, hogy Epres Panni a férje, Benedek Tibor halálát követően a 112.000 követővel rendelkező Instagram-oldalán, tehát egy jelentősnek mondható nyilvános internetes médiafelületen többször is személyes, fotókkal is kiegészített megemlékezéseket, bejegyzéseket tett közzé néhai férjéről, Benedek Tiborról, összefüggésben a gyásszal, azonban ha a Best magazin azt a látszatot keltette a cikk elkészítésének körülményeivel tisztában nem lévő laikusokban, illetve a lap megvásárlásáról sokszor a borító alapján döntést hozó emberekben, vagyis egy átlagos olvasóban/fogyasztóban, hogy Epres nyilatkozott a lapnak, miközben ez nem így történt, az mindenképp felvet etikai, szakmai aggályokat, ahogyan az is különös, ha az érintett felet, Epres Pannit valóban nem próbálták meg szóra bírni.

Central Médiacsoport: Elfogadhatatlanul járt el a Best magazin, elnézést kérünk

A Media1 kereste az ügy kapcsán felvetődő aggályokkal kapcsolatban szombaton reggel Sabján Johannát, a Best magazin főszerkesztőjét és a lapot kiadó Central Médiacsoport sajtómegkeresésekkel foglalkozó munkatársát is, mit gondolnak a lapot ért bírálatokról és ezekről az aggályokról.

Megkeresésünkre a Lipták Tímea, a magazinüzletág igazgatója által jegyzett válaszukban elismerik, hogy a 2020. szeptember 17-én a Best magazinban megjelent cikk kapcsán a magazin szerkesztősége elfogadhatatlanul járt el, amikor nem egyeztetett Epres Pannival a cikk megjelenése előtt, és ezzel gyászában megzavarta Benedek Tibor özvegyét és a családot. „Ezen a tényen a cikk együtt érzőnek és támogatónak szánt hangvétele, és a példaértékű helytállás bemutatásának szándéka sem változtat. A mulasztást maradéktalanul beismerve fontos kiemelnünk, hogy sem a szerkesztőségnek, sem a főszerkesztőnek nem állt szándékában az érintettek érzéseit megsérteni, vagy őket méltatlan, bántó helyzetbe hozni, sem olvasóinkat megtéveszteni” – írják.

Hozzátették: a történtek miatt a Best magazin kiadója, a Central Médiacsoport Zrt. ezúton is bocsánatot kér Epres Pannitól, a gyászoló családtól és az olvasóktól.

További hírek találhatók a Media1-en.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!