botrány

Demeter Szilárd

Napokig elhallgatta Demeter Szilárd gázkamrás botrányát az MTI és a hirado.hu

Bár hatalmas botrányt okozott az elmúlt napokban, hogy Demeter Szilárd, az állami fenntartású Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) igazgatója Soros Györgyöt Hitlerhez hasonlította, Európát pedig Soros gázkamrájának nevezte egy, a kormánypárti Origón megjelent, többek által antiszemitának minősített írásban, a történtekről napokon át vonakodott beszámolni a magyar közszolgálati média.

Bende Balázs, a közmédia vezető szerkesztője

Nem tárgyalhatták érdemben a köztévések megzsarolását igazoló hangfelvétel ügyét a Közszolgálati Közalapítvány ülésén

A testületben ülő kormánypárti jelöltek szerint a köztévé működésével kapcsolatban mindent rendben, épp ezért nem indokolt kérdéseket feltenni a Közszolgálati Testületnek a témáról. A végén még a közmédiásokat elbocsátással fenyegető Bende Balázs MTVA-s vezető szerkesztő szavai kapcsán kérdéseket feltenni kívánó ellenzéki jelöltet figyelmeztették.

Németh Balázs, az M1 Híradó műsorvezetője

MTVA-botrány: A MÚOSZ szigorú szankciókat és a Közmédia átvilágítását, valamint normális hírszolgáltatást követel

A Magyar Újságírók Országos Szövetsége is állást foglalt a közmédiától kiszivárgott leleplező hangfelvételek ügyében. A médiahatóság fellépését, az érintett szerkesztők és vezetők szigorú szankcióját, a közmédia átvilágítását és a pártatlan működés biztosítékainak kidolgozását követelik. Egyúttal jelezték: az országgyűlésnek is lenne teendője az ügyben.

A Best magazin borítója Epres Pannival

Balhé lett a Best magazin Epres Panni gyászáról szóló anyagából, több médium le is törölte a hetilaptól átvett egyik írást

Ismert személyek és a „Nem tehetsz róla, tehetsz ellene”, valamint az érintett is élesen bírálja a Best magazin főszerkesztőjét, Sabján Johannát, amiért a lap címlapján szereplő Epres Panni gyászáról úgy közöltek írást és róla fotót, hogy nem is nyilatkozott hónapok óta. A Central Médiacsoport a Media1 megkeresésére közölte: sajnálja a történteket, elnézést kér.

IGN

Hazug cikkekre kényszerítették az IGN megalázott újságíróit

Az amerikai IGN nevű gamer témájú médium volt újságírói többek között munkahelyi agresszióra, felettesek részéről hatalmi visszaélésre és arra panaszkodtak nyilvános Twitter-bejegyzéseikben, hogy olyan cikkek megírására is kényszerítették az újságírókat, amelyeknek hazug pletykák voltak az alapjai. Az IGN társalapítója végül kénytelen volt elnézést kérni.

A TV2 Mintaapák című sorozatának távozó főszereplője, Szabó Kimmel Tamás

Szabó Kimmel Tamás: A TV2 hazudik, rágalmaz, és ha kell, pert indítok ellene

A Mintaapák egyik távozó főszereplőjét nagyon kiakasztotta a TV2 mai sajtóközleménye, melyben magatartásbeli és emberi problémákkal indokolta Szabó Kimmel Tamás távozását. A színész videóüzenetben cáfolta az abban leírtakat és egyúttal jogi eljárást helyezett kilátásba a médiavállalattal szemben.