Gerényi Gábor, az Azonnali.hu társtulajdonosa, az Index átalakítására vonatkozó terv kidolgozója

Gerényi Gábor: Az Index egyik legsikeresebb korszaka volt, amikor Vaszily Miklós volt a vezérigazgató

Gerényi Gábor, az Index átalakítására vonatkozó koncepció gazdája is a Media1 műsorának vendége volt a napokban. Gerényi beszélt a TV2 elnökeként is ismert Vaszily Miklóssal való kapcsolatáról és arról is, hogy van-e összefüggés a koncepció időzítése és aközött, hogy Vaszilyhoz került tavasszal az Index szerződéses partnere, az Indamedia 50 százaléka. Megkérdeztük Gerényitől azt is, hogyhogy őt, az Azonnali.hu társtulajdonosát kérték fel az Index jövőjére vonatkozó koncepció kidolgozására.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Mielőtt Munk Veronika, az Index főszerkesztő-helyettese válaszolt volna a Media1 kérdéseire, a műsor legutóbbi adásának szintén vendége volt Gerényi Gábor, akinek a nevét az elmúlt hetekben sokan ismerhették meg mint a lap átalakítására (egyes rovatainak önálló cégbe történő kiszervezésére) vonatkozó, nagy riadalmat kiváltó, de el nem fogadott Gerényi-terv kidolgozóját.

A beszélgetést azzal kezdtük, hogy ez a terv írásban is elkészült-e, mire Gerényi azt mondta:

„egy nagyon laza keretrendszerről van szó, ami 2010 körülre datálódik. Akkoriban talán még forradalmi lett volna, most már kicsit talán tényleg utánlövés, mert mostanra sok ilyen rendszerben működő cég van”

– mondta a szakmai berkekben sokak által csak GG-ként emlegett médiás, aki mint az LMP-s Ungár Péterrel (Schmidt Mária kormánybiztos fiával) közösen tulajdonolt Azonnali.hu tulajdonosa és mint az Index egyik alapítója is ismert, és aki a Mandiner.hu nevű, mostanra már a KESMA-hoz tartozó jobboldali oldalnak is alapítója volt pár éve.

A Google modellje adta az ötletet az Index átalakítására vonatkozó tervhez

Gerényi így emlékezett vissza az Index átalakítására vonatkozó koncepciójának létrejöttére az alábbi linken hangzóanyagként is elérhető Media1-műsorban:

„2010-ben még valamennyire ott voltam az Index körül, de már kifelé állt a rúdja a régi gárdának. Érdekeltségem volt egy Google partnercégben és sokat jártunk a dublini központban, ahol az látszott, hogy a Google le fogja tarolni a magyar piacot, mivel nagyon fejlett hirdetési technológiája van, és eközben már ekkor is hihetetlen mennyiségű tartalommal rendelkezett, amire azonban nem kellett igazán költenie, mert ezek disztribúcióját, elrendezését végezte egyrészt a saját találati oldalain, másrészt a Google Hírek és hasonló felületeken. Látszott, hogy ez gyilkos kombináció. Jó lett volna, ha a magyar piac tud erre egy közös választ adni, hogy azt a nagy tarolást, amit a Google azután végzett az elmúlt tíz évben, vagyis azt, hogy a magyar reklámpiac több mint felét elvitték, mérsékelni lehetett volna. Mivel a magyar piacon már akkor is erős disztribúciós felület volt az Index, sok-sok külső partnerrel is, azaz adtunk lehetőséget másoknak is, úgy gondoltam, a Google jelentette kihívásra jó válasz lehetne, hogy ezt a disztribúciós jelleget erősítsük meg, hisz ennek a profittartalma magasabb, és így jobban versenyre tudunk kelni az amerikai konkurenciával szemben. Úgy véltem, ha egy ilyen modellt kidolgozunk, ahol egy nagyon erős disztribúciós központ versenyez az amerikaiakkal és kisebb tartalombeszállító műhelyek rugalmasan aládolgoznak a piacon, akkor lehet esélyünk arra, hogy lokálisan a magyar piacból valamennyit megőrizzünk. Sajnos ez nem következett be, és nagyon sokat vesztett is emiatt a magyar piac”.

Előnyök és hátrányok

Arra, hogy mitől lett volna jobb, ha az eddigi belső gyártásban készülő kultúra rovat egy önálló cégbe kerül ki, ez adózás szempontjából lett-e volna jobb, vagy mitől, Gerényi azt mondta, sok mindenben:

„Nagyon-nagyon »soft« átmenet volt a fejemben, ahol a központi cég ezeket a kisvállalkozásokat folyamatosan segíti. Az Index hozott volna létre ilyen kisvállalatokat, melynek idővel az újságírók is tulajdonosaivá válhattak volna bónuszrendszerek segítségével, és akár a többséget vagy a teljes részesedést is meg lehetett volna szerezni. Ez attól lett volna jobb, hogy mozgékonyabb, fürgébb, több helyről is tud bevételt szerezni, több helyre is el tudja adni a tartalmait. Jó példa a Totalcar kiszervezése is, ami 2000-ben történt, önálló entitássá vált, mégis maradt az Index szerkesztőségének a része, de az Indexre háruló politikai csatározásokból ki tud maradni, az nem érinti, és csomó olyan dolgot meg tud lépni önállóan, amire az Index monstrumszervezetként alig volt képes: például a Totalcarnak van egy önálló YouTube csatornája, míg az Indexnek nincsen. A Totalcar eldöntötte, hogy legyen egy ilyen csatorna, és lett, nem kellett egy nagy szervezetre várnia. Ez nagyobb autonómiát biztosít”.

(Gerényi példaként említette még a Media1 létrejöttét is mint sikeres kiszervezési példát, de a Media1 esetében valójában nem beszélhetünk klasszikus kiszervezésről, hanem arról van szó, hogy az alapító létrehozott egy önálló híroldalt.)

Arra a közbevetésre, hogy nyilván vannak előnyök egy kiszervezésből (például kisebb lehetett volna az együttes befizetendő adó), de azért nem kis kockázata is lett volna, illetve sokan emlegették hátrányát is, hiszen például nehezebb átfogni, kontrollálni, többletadminisztrációval jár több céget menedzselni, illetve a kommunikáció is nehézkesebbé válik, Gerényi azt felelte, épp ezek miatt tanácsolta a fokozatos, óvatos, a „soft” átállást.

A Vaszily-Gerényi kapcsolat

Hogy miért pont most jött elő újra ezzel a tanulmánnyal, ha ez a koncepciója már hosszabb ideje megvolt, illetve nincs-e ennek köze ahhoz, hogy a jelenleg a TV2 Zrt. elnökeként is ismert Vaszily Miklós lett a tavasz során az Index hirdetési felületeit értékesítő partner, az Indamedia 50 százalékos tulajdonosa, Gerényi azt felelte, nem függ össze a kettő.

„Persze több helyen is leírták hogy Vaszily nekem jó barátom”.

Hogy ezt valótlanul írták-e, ezt felelte:

„Miklóssal mi néhány évet úgy dolgoztunk együtt az Indexben, hogy az Index azokban az években volt a legsikeresebb, amikor Vaszily volt a vezérigazgató, Uj Péter a főszerkesztő, Kardos Gábor, a később létrejött 444 / Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója pedig a lapigazgató. Ezek az évek nem törölhetők ki, tehát nagyon jó a viszonyunk, és nincs az, hogy kikerülöm Miklóst, hogy fú, te tönkretetted az Origót.”

Vaszily Miklós, a TV2 elnöke, az Indamedia társtulajdonosa, a MEME alelnöke, a Pesti TV társtulajdonosa
Vaszily Miklós, a TV2 elnöke, az Indamedia társtulajdonosa, a MEME alelnöke, a Pesti TV társtulajdonosa, az Index egykori vezérigazgatója

Arra, hogy a mostani Vaszily nem olyan-e, mint akit mostanra kicseréltek ahhoz képest, mint amilyen akkoriban, az Index vezérigazgatójaként volt, azt mondta, hogy „ha leállsz vele beszélgetni, akkor nem”.

„Az a helyzet, hogy a régi emberek közül senki sem kerüli ki Vaszily Miklóst, de az is igaz, hogy sörözni sem járnak össze vele. Én is akkor jártam vele ebédelni, amikor még együtt dolgoztunk az Indexnél. A viszonyunkat így lehet leírni.”

Gerényi Gábor és Erdélyi Zsolt

Gerényi felhozta, hogy az ő személyét illetően volt egy olyan vád, hogy Erdélyi Zsoltot, az SZDSZ-es kampánygurut azért vitte a projektbe, hogy ezzel védje le magát. Gerényi azt mondta, Erdeivel több mint 10 éve dolgozik együtt, majdnem minden nap.

„Óriási projekteket vittünk végig egy csomó nagy céggel”. Mégis azt hangoztatták többen, hogy őt csak »namedroppoltam«, hogy védjem magam, és valójában a Vaszily a jó barátom. „Pedig valójában egy fenét, pont fordítva volt…”

Erdélyi Superman Zsolt
Erdélyi Superman Zsolt

(A „Superman” becenéven ismert kampányguru egyébként a múlt héten, nem sokkal a Gerényi Gábor interjú után azt tanácsolta az Indexnek, hogy váltsa le Dull Szabolcsot, az Index főszerkesztőjét és nevezzenek ki a helyére olyat, aki nem ijed meg külsős tanácsadóktól, de Bodolai László, az Index.hu Zrt. és a tulajdonos Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke szerint ez csak Superman magánakciója volt, amihez elképzelhető, hogy valamiféle sértettség vezethetett, amiért a tanácsai nem valósulnak meg.)

Gerényiék tavasszal kezdtek együtt dolgozni az Indamediával

Arra, hogy ki adta a megbízást az Index átalakítására vonatkozó koncepció elkészítésére, Gerényi azt felelte, a koncepcióra nem volt külön megbízás, hanem egy több projektet is magába foglaló általános keretmegbízás létezett. A szerződést az Indamediával kötötték,

„aztán az Index.hu Zrt. igazgatósági ülésére a Bodolai elnök úr vitt be, de az Indában is vittünk projekteket, kereskedelmi termékeket fejlesztettünk, reklámkampányt terveztünk, marketinganalízist végeztünk stb., szóval ez csak egy lett volna a sok közül”.

Lett volna például egy projekt, hogy az adománygyűjtő kampányt vezessék át egy fizetős verzióba, de ez aztán nem indult el. Gerényi Gábor szavai szerint összesen 4-5 projekten dolgoztak párhuzamosan.

Arra, hogy ez több éve tartó együttműködés volt-e, a tanácsadó elárulta, nem, ez most indult Vaszily Miklós belépésével, de attól állítólag teljesen függetlenül, csupán időben esett egybe a kettő.

„Legelőször ez az egész három éve merült fel, aztán utána jöttek a sajnálatos események, amire ez az alapítványi koncepció kialakult, és akkor lekerült egy időre a napirendről. Ezúttal már hónapok óta beszéltünk, hogy kellene egy új vízió a következő évtizedekre. Mivel a média évtizedes ciklusokban mocorog, és az Index 2000-es évek óta használt modellje nagyjából még elketyegett a 2010-es években, de a 2020-as években vélhetően olyan változások lesznek, amelyek ezt alá fogják ásni. Emlékszünk ugye arra, hogy a 2010-es években is milyen sok változás volt, új formátumok futottak be, megjött egy új generáció stb”.

Miért az Indamedia alkot stratégiát az Index számára?

Arra a kérdésre, hogy miért az Indamedia sales house partner akarta elkészíteni az Index átalakítására vonatkozó koncepciót, azaz egy partnernek hogyhogy ebbe beleszólást akartak adni, Gerényi erre így felelt:

„erről alapvetően őket kellene kérdezni, de bizonyára van logikus magyarázat, például az, hogy majd hogy hogyan fog tudni eladni az Indamedia olyan felületet, ami totálisan eladhatatlanná válik, mert már generációs problémák jönnek, kicsúszott a kereskedelmi életkorból a közönség, vagy olyan formátumok vannak, amelyek már kevésbé érdeklik a közönséget. Az Index mindig is egy cutting-edge (legkorszerűbb technológiákat felvonultató) projekt volt 2010-ig, de már előtte is amikor az Internettonál voltunk és kijött a RealAudio technológia és nekünk máris volt RealAudio műsorunk és tévéadásunk, aztán amikor kijött az első blogplatform, akkor bloggoltunk, aztán megint átalakítottuk tovább a lapot a trendeknek megfelelően. A későbbi trendekről viszont az Index már kimaradt, érthető okokból, mert a politika elvitte a fókuszt és a szerkesztőségnek a létéért kellett küzdenie, de szerencsére sikerrel vette az akadályokat. Most viszont a 2020-as években már tényleg kellene valamit tenni, lépni kellene.”

Az Index és az Indamedia a Budasquare irodaházban található irodájának homlokzata
Az Index és az Indamedia a Budasquare irodaházban található irodájának homlokzata
Fotó: Ladányi András / Media1

„Ha politikai kavaró lennék, palotában élnék”

Gerényi Gábor arra, hogy nem tartja-e magát politikai kavarónak, illetve vannak-e kötődései pártokhoz, hiszen például társtulajdonosa az LMP-s kötődéssel is bíró Azonnali.hu-nak, Gerényi azt felelte:

„Csak azok könyvelik be LMP-s kötődésű oldalnak az Azonnali.hu-t, akik nem olvassák, nem ismerik”, majd azt kérdezte, hallani-e még egyáltalán az LMP-ről, az szerinte lényegében már megszűnt, vagyis nem nagyon ad magáról életjelet.

Gerényi hozzátette: az Azonnali.hu valójában markánsan ellenzéki hangnemű oldal.

„Az Index-botrány előtt, amikor Tarlós Istvánt két azonnalis kolléga darabokra szedte, akkor indexesek gratuláltak miatta, hogy ez egy olyan teljesítmény, amit a magyar sajtó nem tudott megugrani tíz éve. Az, hogy politikai kavaró lennék, eszembe juttatta, amikor 1988-ban elkezdtem médiával foglalkozni és becsöppentem a Magyar Televízióba, és ott Mester Ákossal volt egy közös munkánk, aki Grósz Károlyt, az utolsó kommunista pártfőtitkárt Karcsizta. Akkor azon gondolkodtam, hogy a média ilyen szinten van összefonódva a politikával?! Most, 31-32 év után én is valóban több politikust is ismerek személyesen, és ha azt mondom valakinek, hogy Gergő, akkor ez jelentheti a főpolgármestert és a miniszterelnökséget vezető minisztert is, hiszen mindkettőt jól ismerem a pályájuk kezdetéről, sőt már az azt megelőző időszakból… Szóval aki ennyi időt tölt el ezen a területen, nem tudja megtenni, hogy ne kössön személyes ismeretségeket, de ez nem jelenti azt, hogy politikai kavaró lennék, ha ugyanis az lennék, akkor most egy palotában élnék, vagy egy távoli szigeten élnék, és nem érnétek el, hiszen az oligarchák és az igazi politikai kavarók ilyen életet szoktak élni. Nem hiszem, hogy különösen kavartam volna, vagy ha kavartam, akkor kikavartam néhány újságot, melyek kivétel nélkül a szekértábor-logika meghaladását tűzték ki tervként: ilyen volt az Index, a Mandiner, (…) és aztán az Azonnali is.”

Gerényi arra, hogy egyetlen kampányban sem vett-e részt, illetve különböző pártoknak sem adott-e tanácsokat, azt mondta:

„Nem, én nem, csak Erdélyi Zsolt az SZDSZ-nél, de engem nem kértek fel ilyesmire, szerencsére vagy hála istennek, biztosan azért, mert nem úgy ismernek. Biztos lennének jó ötleteim, de vélhetően nem tartanak elég megbízhatónak ehhez”.

Miért az Azonnali.hu társtulajdonosa ad tanácsokat az Indexnek?

Arra, hogy miért egy másik oldal, egy másik piaci szereplő tulajdonosától kérnek tanácsot az Index átalakításával kapcsolatban, ráadásul nem is az Index tulajdonosa, hanem az Indamedia, Gerényi azt felelte, hogy az Azonnali.hu nem konkurense az Indexnek, az „nem egy hírportál, hanem tartalmak, vélemények, tudósítások találhatók a régióból, nem is csak Magyarországról, szóval egy gazdag, színes oldal, de köze nincs ahhoz a műfajhoz, amit az Index végez, tehát még csak véletlenül sem nevezhető konkurensnek, mert nincs átfedés”.

Arra, hogy de hát azért mégiscsak ugyanazon az online médiás hirdetési tortán és olvasói figyelmen kell osztozniuk, Gerényi azt mondta:

„Van néhány blogom, akár arra is rá lehetne fogni, hogy azok is konkurensek, de szerintem ez a konkurenciahelyzet nem létezik. Én arról voltam híres, hogy zsebpénzből állítottam fel újságokat, az Index például alig öt nap alatt indult el annak idején, amikor össze kellett állítani szinte fillérekből. Később aztán Kőrösi Ákos befektetőtársam első anyagi injekciójával állt fel, ami szintén nem volt egy jelentős összeg, pláne a mostani összegekhez képest zsebpénznek tekinthető. Az Azonnalit és a Manindert is fillérekből, pár nap alatt raktuk össze.”

Gerényi megjegyezte, szerinte a Mandinernél nem nagyon volt még hatékonyabb site vagy akár bármilyen médiaprojekt, hiszen a havi 3-4 millió forint költségvetése csúcsidőszakokban havi 1 millió fő feletti elérést hozott, „aminél mondjon valaki jobbat. Én ezt tudom: kevés pénzből sok látogatót…”

A 2012-es, Indextől történő távozásról

Hogy 2012 körül miért távozott az Indextől Gerényi Gábor, ha most újra megjelent körülötte, azt mondta, az akkori tulajdonos, Spéder Zoltán olyan helyzetbe került, hogy egy idő után ez így alakult.

„Kevés kapcsolatom volt vele, időnként különböző koncepciókat dobtam be, például az Indexet videósabb irányba vittem volna el, mert akkor nagyon ment a webes videó, de aztán jött a 2008-as válság, ami miatt a tulajdonos is sokat vesztett, ezért elkezdett nagyon odafigyelni a cég működésére, és ez nem használt neki. Aztán kikoptunk mi régi vezetők, akik még stratégiában, vízióban gondolkodtunk. És egyszer csak eljött a pillanat, „hogy nem akarsz elmenni?” De…”

Az Index a Népszabadság sorsára juthat?

Arra, hogy mi lesz ezután, hiszen a kiszervezős koncepcióját elvetették, ezzel vége van-e a történetnek, azt mondta: „Számomra mindenképp…”

Arra, hogy esetleg újabb koncepciót készít-e, ezt mondta:

„Az a vicc, hogy le lett ez hordva mindennek, hogy ez mennyire rossz, ami rólam azért pereg le, mert az Index megalapításakor is óriási médiaguruk mondták el nekem, hogy ez miért nem fog működni, és hogy egy Index-szerű média tuti bukó, de attól még hogy további 15 fő elmondja nekem, hogy a koncepcióm tuti bukó, attól én még ezeken nevetek. Szóval ha akarják, megcsinálják, ha nem, akkor nem, de az a lényeg, hogy más nem nagyon volt az asztalon, márpedig valamit kellene csinálni a céggel, mert az a rezervátumszerű működés, hogy csináljuk, amit régen, nem vezet sehová. A Népszabadság is tolta-tolta, lemaradt az internetes forradalomról, amikor pedig végre összejött egy rendes felület, addigra már el is fogyott az a fajta piaci lendület, ami volt. A Népszabadság annak idején rengeteg pénzt keresett a reklámpiacon, de aztán mivel lemaradt az internetről, rossz lépéseket tett, évek alatt elvesztett mindent, amit előtte felhalmozott. Igaz ugyan, hogy a Fidesz csukta be, ezt tudjuk, de nem egyszerűen gonoszságból, hanem mert nem akarták kifizetni azt az 1 milliárd forint veszteséget, amibe a lap akkoriban került.”

Arra, hogy azért vita van arról, hogy politikai vagy gazdasági okok álltak-e a bezárás mögött, Gerényi azt mondta, úgy véli, egyértelműen gazdasági okról van szó, hiszen a Népszabadság finanszírozására nem volt igény.

Népszabadság
Forrás: Fortepan / Lencse Zoltán adományozó

A címlapról

Arra, hogy az Index címlapja hogyan alakult volna át a kiszervezéssel, azaz ha a kultúra rovat kikerül egy „Kultúra Bt.”-be, akkor a címlap még ugyanolyan maradt-e volna, mint most, vagy valami változott-e volna ettől, illetve jelentkezhettek-e volna a címlapra egyéb új partnerek is, hogy oda szeretnének kerülni, hogy így tegyenek szert látogatóra, Gerényi azt mondta, a címlap a főszerkesztő és a szerkesztő kompetenciája maradt volna.

Kellenének a plusz partnerek a címlapra

A tanácsadó szerint vélhetően egyébként jó lenne további partnereket bevonni a címlap kapcsán, mert a cégben egyszerűen nincs ennyi tartalék, és forrás, hogy megfinanszírozza azokat a fejlesztéseket, amikre szükség lenne.

„Régen azért is dolgoztunk ennél sokkal több partnerrel együtt, mert egész egyszerűen ezt a címlapi erőforrást így lehet a leghatékonyabban kihasználni. Így lehetett külső partnereket szépen felfújni mint amilyen a Használtautó.hu, ami az Index címlapja által lett akkora és vált eladhatóvá milliárdokért eladhatóvá.” Gerényi szerint egy ilyen forráshiányos helyzetben kötelező partnereket bevonni.

Közéleti blogválogatás az Indexen
Az Index nyitóoldalának egy részlete korábban

A tévék is kiszerveznek, „kufárkodnak” a műsoridővel

A tanácsadó hozzátette, érdemes megnézni a kereskedelmi televíziók modelljét, ott is vannak ilyenekre példák, hiszen a médiaszolgáltatók szinte csak „kufárkodnak” a műsoridővel: van ahol fizetnek neki, hogy adott tartalmat odategyen a műsoridőbe, máskor ő fizet valakinek, hogy gyártson oda tartalmat, és ha valaki nagyon jól csinálja, akkor nagyon sokat is fizet a tartalomért az adott beszállítónak.

Gerényi szerint kibírta volna az átszervezést az Index

Arra a felvetésre, hogy a kiszervezés nagy hátrányaként azt is emlegetik, hogy a szerkesztőséget szétforgácsolja, nem tudnának egységesen erőt felmutatni, ha valami baj van, Gerényi azt mondta, az Index szerinte lett volna olyan erős, hogy ilyesmit kibírjon, ha eddig ezt a több mint 20 évet és előtte másik 5 esztendőt (még internettós berkekben) kibírt. Volt, amikor kivonultak egy amerikai kiadóból, majd pár nap alatt 1999-ben megverték az Internettót, majd ilyen-olyan kormányok jöttek, a Horn-kormánytól kezdve és még hány, és ezeket is túlélte az Index.

„Akkor pont egy kis átszervezést ne bírt volna ki az Index? Nem hiszem el, ennél többet gondolok róla” – hangzotatta Gerényi.

A járvány elképesztő károkat okozott

Arra, hogy belelátott-e abba, milyen anyagi helyzetben van most az Index, Gerényi azt mondta, nem túlságosan látott erre rá, „de látszik és mindenki tudja, hogy a járvány és a tavasz elképesztő károkat okozott, ez brutális gyomros volt, hiszen ekkoriban szinte csak az állam hirdetett a reklámpiacon, „az Indexen azonban nincsenek állami hirdetések, ami egyébként lehet jó is, rossz is, például Soros Györgyöt nem kell viszontlátni a címlapon abban a formában, ami nem keltene nagy örömöt…”

A Media1-en elolvasható a Munk Veronikával, az Index főszerkesztő-helyettesével ugyancsak a Media1 műsorába készült interjú összefoglalója is. Munk arról is beszélt a műsorban, hogy miért nem tartották megfelelőnek az elvetett Gerényi-tervet.

Az interjúk, illetve a Media1 műsor legutóbbi adásának hangzóváltozata megtalálható a Vipcasten is. A műsor vendége volt Ruszin Zsolt, a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOKE) elnöke is, akivel a kata adózás körüli jelentős változásokról és annak hatásairól esett szó.

A Media1 következő műsora július 20-án, 19 órától jelentkezik a Budapest 87,6 MHz-en és a spiritfm.hu-n streaminggel, addig is érdemes feliratkozni a podcastra az Apple iTunes-on, a Spotify-on vagy RSS segítségével, például a Google Podcastsban.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Borító: Gerényi Gábor, az Azonnali.hu társtulajdonosa, az Index átalakítására vonatkozó terv kidolgozója
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!