Huth Gergely, a Pestisrácok főszerkesztője nyilatkozik a HírTV-ben

Sunnyogósan igazította helyre hazugságát a PestiSrácok

Mint arról a Media1 beszámolt, a PestiSrácok félrevezette olvasóit Kertész Annával, a Terézváros című magazin májusban kinevezett főszerkesztőjével kapcsolatban és összefüggésbe hozták a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) nevű civil jogvédő szervezettel. Tanulságos megnézni, mi történt azután, hogy a Media1 megírta, mi a valóság.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Mint arról a Media1 még hétfőn beszámolt Rossz irányba sült el a Pestisrácok fegyvere Terézvárosban című írásában, bombasztikusnak szánt cikket publikált szombaton az erősen közpénz-finanszírozott, a Nemzeti Együttműködési Rendszerének médiahátországához tartozó PestiSrácok és egy bizonyos Szalai Szilárd nevű szerző a Budapest VI. kerülete által kiadott Terézváros magazin májusban kinevezett főszerkesztőjéről.

Az írásban azt állították, hogy a lapnál „tisztogatás”  volt, és a TASZ (Társaság a Szabadságjogokért) nevű civil szervezet kommunikációs vezetője a magazin főszerkesztői feladatait is ellátja. A cikk azonban, ahogyan azt megírtuk, teljesen valótlanságon alapult, a TASZ kommunikációs vezetőjét ugyanis valóban Kertész Annának hívják, ahogyan a Terézváros magazin főszerkesztőjének személyi igazolványában is ez a név szerepel, csakhogy ettől még a két személy nem azonos. (Az új főszerkesztőt egyébként pályázati úton választották ki.)

A PestiSrácok az eredetileg „A KGBéla-ügyben vádlott alpolgármester-jelölttől a TASZ-os főszerkesztőig: Terézvárosban is hozta a formáját a baloldal” című írását azonban sokáig még a Media1 írásának megjelenését követően sem javította, vagyis azután, hogy lelepleződött, hogy a PestiSrácok cikke hazugságra épül, mivel az újságíró és szerkesztője vagy „elfeledkezett” az elvárható tényellenőrzéstől (azaz arról, hogy kiről is írja a cikkét), vagy szándékosan igyekezett belekeverni az ügybe a kormány által sokat támadott, pedig korábban még Orbán Viktor miniszterelnöknek is jogi segítséget nyújtó, a kormánykommunikációban sorosistának megbélyegzett TASZ-t.

A PestiSrácok írása alatt egymás után jelentek meg hozzászólások, miután megjelent a Media1 témával foglalkozó cikke. Hozzászólók kifogásolták, hogy valótlanság szerepel a PS írásában. Az egyik hozzászóló (Varga Attila, Sixx, az Index újságírója) például ezt írta:

„Szerencsétlenek, a foszerk kurvara nem a taszos nő, csak nevazonossag. Tátott szájjal szaladtatok bele a f*szerdőbe, gyerekek.”

Egy másik hozzászóló (Budapest Mindenkié) pedig ezt:

„Nem érzi a cikk szerzője, h ez már rohadtul égő?”

Megszólalt a hírbe hozott Kertész Anna főszerkesztő is:

„Kertész Anna vagyok, a Terézváros magazin felelős szerkesztője. Sosem dolgoztam a TASZ-nál. Van olyan, hogy embereket ugyanúgy hívnak. Jé! Lehetne jelezni, hogy nem sikerült az »oknyomozás«?”

Néhány hozzászólás a PestiSrácok valótlanságot közlő cikke alatt
Néhány hozzászólás a PestiSrácok valótlanságot közlő cikke alatt

Tegnap még ránéztünk az írásra, sikerült-e javítani és közzétenni helyreigazítást legalább azután, hogy hétfőn a Media1 megírta, hogy a teljes cikk valótlanságon alapul, valamint már Kertész Anna is hozzászólt. Ellenőrzésünk időpontjában még mindig a valótlanság szerepelt az írásban, helyreigazításnak nem találtuk nyomát és a PS Facebook-falán is szerepelt az írás. Rákérdeztünk erre Huth Gergely főszerkesztőnél, a Pestisrácok tulajdonosánál, hogy még meddig akarják hazugsággal félrevezetni az olvasóikat. Ma megérkező válaszában azt jelezte a főszerkesztő, hogy időközben kijavították az írást, majd arra próbálta terelni a témát, hogy más médiumokban is jelennek meg valótlanságok, miért nem azokkal foglalkozunk.

A Facebook-olvasók és sokan mások maradtak a hazugságban tartva

Huth Gergely válaszának azonban ellentmond, hogy ugyan az írás címét végül több nappal a valótlan állítás szombati közlése után ezek szerint végül lecserélték (maradt belőle annyi, hogy „Terézvárosban is hozta a formáját a baloldal”, és a lecserélt cím alatt dőlttel helyreigazítást tettek közzé, csakhogy a helyreigazítást nem tették meg a Facebookon, ahol képernyőképpel is dokumentáltuk, hogy most (szerdán délben) is elérhető a valótlanság, továbbá nem közölték le különálló hírként a helyreigazítást, így valójában csak azok találkoznak vele, akik visszatérnek a napokkal ezelőtti cikkbe.

A PestiSrácok tehát tisztában van vele, hogy valótlanságot terjesztett, de a helyreigazítást már inkább elsunnyogná. Mutatjuk a képernyőképet a Facebookjukról. ( A kép ma, július 1-jén 11:52-kor készült, a postot még június 27-én, 11:14-kor tették ki.)

A PestiSrácok Facebook-oldalán még 2020.07.01-jén 11:52-kor is terjesztik a valótlan információt
A PestiSrácok Facebook-oldalán még 2020.07.01-jén 11:52-kor is terjesztik a valótlan információt

Az átírt eredeti cikk címén, a https://pestisracok.hu/a-kgbela-ugyben-vadlott-alpolgarmester-jelolttol-a-tasz-os-foszerkesztoig-erzsebetvarosban-is-hozta-a-formajat-a-baloldal url-en az alábbi helyreigazítás jelent meg:

„Helyreigazítás: Valótlanul állítottuk, hogy a TASZ kommunikációs vezetője a terézvárosi kerületi lapot vezeti. A valóság ezzel szemben az, hogy a TASZ kommunikációs vezetőjét összekevertük valaki mással. A valótlan tényállításokat a cikkből eltávolítottuk. A tévedésért minden érintettől elnézést kérünk.”

A PestiSrácok tavaly a 2. legtöbb sajtópert elvesztő médium volt a Fővárosi Törvényszék statisztikája szerint. A PestiSrácoknál csak az Origo bukott meg több valótlansággal a bíróságon.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en.

Borító: Huth Gergely, a PestiSrácok főszerkesztője a HírTV-ben

Szóljon hozzá!