Mészáros Lőrinc a HírTV Célpont című műsorában korábban

Jogerősen pert vesztett Mészáros Lőrinc a Válasz Online ellen

A miniszterelnök dollármilliárdossá vált felcsúti barátja megpróbálta kimondatni a bírósággal, hogy a nevét igaztalanul említette meg a Heti Válasz egykori stábja által létrehozott Válasz Online cikke, mely a bezárt Heti Válasz hagyatékára rámozduló személyeket, Vörös Józsefet és Benyó Zsuzsannát Mészáros Lőrinccel azonos érdekkörhöz sorolta.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Jogerősen elvesztette a Fővárosi Ítélőtáblán azt a pert Mészáros Lőrinc, amit a Válasz Online című internetes sajtótermék ellen azért indított, mert a Heti Válasz egykori stábja által létrehozott Válasz Online tavaly júniusban egy írásában bemutatta, hogy egy Mészáros Lőrinchez igencsak közeli ügyvéd, Vörös József vitte el a Heti Válasz archívumát a Válasz Online elől, de eleinte ajánlattevőként megjelent a történetben Benyó Zsuzsanna, több Mészáros-cég vezetője is, ám egy idő után kiszállt a licitből.

Bár Vörös József a felcsúti milliárdos egyik legrégebbi ügyvéd-jobbkeze, valamint ő a felcsúti Puskás Akadémia jogi képviselője (egyébként egy ideje a Mészáros Lőrinc-közeli TV2 Média Csoport jogi képviseletével is foglalatoskodik), Mészárosnak nem tetszett, hogy a Válasz Online egy érdekkörbe sorolta Mészáros Lőrincet és a hetilap hagyatékát megszerző Vörös Józsefet, illetve a történetben ugyancsak felbukkanó Benyó Zsuzsannát.

Heti Válasz
A Heti Válasz korábbi lapszámai – az archívum néhány millió forintért a Mészáros Lőrinchez közeli személyekhez került

A Válasz Online is szerette volna megvásárolni a 2018-ban bezáratott Heti Válasz hagyatékait (védjegy, domén, archívum, egyéb jogok), de ez végül nem jött össze, mert a miniszterelnök barátjával azonos érdekkörbe tartozó személyek rálicitáltak a szerkesztőségi tulajdonban lévő, pénzügyileg jóval hátrányosabb helyzetben lévő Válasz Online ajánlatára.

A bíróság a sajtóperben első fokon még Mészáros számára kedvező ítéletet hozott, de mint arról nemrég a valaszonline.hu beszámolt, másodfokon már elvesztette a pert a miniszterelnök barátja, és az ítélet immáron jogerős, fellebbezésnek helye nincs.

Érdekesség, hogy a Válasz Online a licitálást bemutató cikkét annak idején a Media1 is viszonylag részletesen szemlézte (ide kattintva elérhető), ennek ellenére a Media1-et meg sem próbálta bíróság elé citálni Orbán Viktor miniszterelnök milliárdossá vált volt gázszerelő, majd polgármester barátja.

A Digitalstand is a KESMA-hoz került

Egyébként miután a Mészáros Lőrinc ügyvédjeként ismert Vörös József a Heti Válasz felszámolójától megvásárolta a volt hetilap jogait, az egykori cég legnagyobb vagyoneleme, a Digitalstand a Mandiner Press Kft.-hez, azaz a Fidesz-közeli médiaholdinghoz, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA/Mediaworks) tartozó Mandiner kiadójához került.

Az egyértelműség kedvéért fontos hozzátenni, hogy attól még, hogy a Válasz Online most sajtópert nyert a Mészáros Lőrinc által indított sajtóperben, a Heti Válasz hagyatékának tulajdonjoga nem változik, így csak arról van szó, hogy jogszerűen jelent meg a Válasz Online a történteket dokumentáló cikke.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Borító: Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos a HírTV Célpont című műsorában korábban
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!