Néhány napja a Media1 is beszámolt róla, hogy megszűnik a Marquard Media Magyarországhoz tartozó magyar Playboy, valamint az Exclusive és a Men’s Health, továbbá ezek online kiadása, illetve kevesebb lapszám jelenik meg jövőre az InStyle és a Joy című magazinokból. (Megírtuk azt is, hogy a férfi szerepek megváltozásával magyarázta a Playboy bezárását a megszűnő lap főszerkesztője, illetve hogy a kiadó a hazai márkáira, például az APA Magazinra fókuszál ezután.)
A Media1 időközben úgy értesült, hogy a Marquard Media piactársánál, a piacvezető magazinkiadónál, a Central Médiacsoportnál is nagy változások lesznek jövőre. Az egyik változás, hogy megritkul a magyar Cosmopolitan magazin és több más termék megjelenési gyakorisága
Megkérdeztük a Central Médiacsoportot is, ahonnan válaszképpen olyan vezetői nyilatkozatokat kaptunk, melyből kiderül, milyen fejlesztésekre készül 2020-ban a Central Médiacsoport: a magazinkiadás, a digitális divízió és a könyvkiadás terén is több stratégiai fejlesztés lesz.

Hello 2020, Hello Central Médiacsoport
Lipták Tímea magazinüzletág-igazgató elmondta: „A Central Médiacsoport 2020-ban is piacvezető magazinmárkáira koncentrál. A Nők Lapja 70. születésnapja alkalmából születésnapi kiállítást szervez és ahhoz kapcsolódóan fotóalbumot jelentet meg, fókuszál a magazin digitális megjelenésére is. A Story magazin tartalmában és vizuálisan megújul, amit januárban intenzív reklámkampány támogat. A Best magazint új főszerkesztő kinevezésével támogatja a kiadó 2020-ban.

Online erősít a Cosmopolitan és több más glossy magazin
A glossy magazinok digitális megjelenéseit jövőre is tovább fejleszti a Central, így erősít a cosmopolitan.hu, marieclaire.hu, elle.hu tartalomszolgáltatásában.
Ezzel párhuzamosan optimalizálja portfólióját és a digitálisan erősödő szegmensekben megváltozott gyakorisággal jelenteti meg a Cosmopolitan, a Well&Fit és a Kismama márkákat.
- Cosmopolitan és különszámai: 8 megjelenés
- Well&Fit: 4 megjelenés
- Kismama és különszámai: 5 megjelenés
- Nők Lapja Egészség és különszámai: 9 megjelenés
Lipták Tímea hozzátette:
2020-ban a marketing erőforrásainkat a példányszám és az olvasottság stabilizálására fordítják. Ezenkívül a rendezvényszervezés is megújul és még több tematikus programmal jelentkeznek a magazinok (Cosmopolitan, Marie Claire, Elle, Nők Lapja) az egész év folyamán.
Még nagyobb hangsúly a digitális marketingen
Továbbá a kiadó még nagyobb hangsúlyt helyez az előfizetésre, modernizálja az előfizetési értékesítési folyamatokat és még jobban fókuszál a digitális marketingeszközök használatára.”
„Ahogy nő az olvasók fogékonysága a digitális tartalomfogyasztásra, úgy haladunk mi is ezen az úton, és már a rövid távú terveinkben is egyre nagyobb szerepet szánunk a digitális fizetős tartalomszolgáltatásnak” – egészítette ki Tóbiás Andrea stratégiai terjesztési igazgató.
Erdélyi Péter, értékesítési marketingvezető a kereskedelmi igazgatóság részéről foglalta össze a legfontosabb változásokat:
„A Central magazinok sales marketing csapata 2020-ban már nem csupán önmagukban nagy elérésű print márkákat, különszámokat, mellékleteket és az ezekből képzett kereskedelmi csomagokat kínál, hanem print, online, social, esetenként rendezvények olyan egymást erősítő variációit, amellyel a hirdető partnerek kereskedelmi üzenetei költséghatékony módon célba érhetnek. Az erős magazinmárkákra és azok kiegészítő csatornáira építve integrált, multiplatform, influencer, videós, augmented reality (kiterjesztett valóság) csomagokkal lép piacra a Central. Ehhez kapcsolódóan a magazin sales bevezeti a magazinmárkákhoz kapcsolódó új mérőszámot, az aggregált elérést, azaz a total brand reachet. Összefoglalva tehát a megújult kereskedelmi modellben a magazinmárkák kiemelkedő tömegelérést és a szűkebb célcsoportok targetálására is megoldásokat kínálnak 2020-ban.”
Megújul a 24.hu arculata, változik a Startlap és a Citromail
Bognár Bálint, digitálisüzletág-vezető szintén a 2020-as évre készülve nyilatkozott a Central digitális portfóliójának terveiről:
„Jövőre folyamatos körforgásban valósítjuk meg a digitális kiadványok fejlesztését: erős, piacvezető márkákat építünk minden meghatározó szegmensben, minőségi tartalmat állítunk elő és folyamatosan elemezzük a hozzánk beérkező temérdek látogató viselkedési mintáit. A viselkedési minták alapján kirajzolódó érdeklődési területeket beépítjük a tartalomfejlesztés folyamatába és ehhez illeszkedően építjük tovább a kiadványok tartalmi stratégiáját. A digitális portfólió 2020-as fejlesztési terveinknek két iránya lesz, egyrészről minden fontosabb márkánk jelentős újítással fog jelentkezni a piacon, másrészről nagy dobással készülünk a multimédiás tartalmak fejlesztése területén”.
Bognár Bálint hozzátette:
„Az idei évben sokat léptünk azon célunk megvalósítása felé a 24.hu kapcsán, hogy felépítsük a legnagyobb elérésű hazai online terméket, erre még ráteszünk egy lapáttal jövőre. Amellett, hogy nagyon készülünk a „kötelező” eseményekre (Foci EB, Olimpia), tartalmi fronton is komoly terveink vannak és az oldal arculata is változni fog.

2019 során alapjaitól újítottuk meg az egyik legrégebbi márkánkat, az nlc.hu-t. A megújítás érintette a márkát, a tartalmat, de a termék vízióját nem: az nlc.hu a legnagyobb elérésű, női véleményformáló magazin. 2020 során a márka további erősítése a cél B2B és B2C vonalon egyaránt. Életmód termékeinkre – Nosalty és Házipatika – komoly technikai fejlesztés vár, és ezzel párhuzamosan egyedülálló megoldásokkal bővítjük a site-ok tartalmi- és szolgáltatáskínálatát. Jövőre két másik klasszikus termékünknél is komoly fejlesztések jönnek: megújítjuk és a piacon egyedülállóan innovatív technikai újdonságokat vezetünk be a Startlapon, illetve arculatilag és tartalmilag is felfrissítjük és egy egészen izgalmas irányba pozicionáljuk a Citromail szolgáltatásait. Aktív időszakunk lesz B2B vonalon is következő év, továbbra is újabb és újabb egyedi hirdetési megoldásokat kínálunk a hirdetőinknek, az adatalapú hirdetési megoldásaink is újabb lendületet kapnak. 2020-ban folytatjuk az évek óta telt házzal működő B2B tematikus rendezvényeinket is.”
Könyvújdonságokkal készül a könyvkiadás részleg
A Central könyvkiadása is több újdonsággal készül a jövő évre.
Fekete Judit marketing menedzser egy igazi rocksztár látogatásával kezdte a kiadó jövőre tervezett akcióit:
„Az Animus kiadó jóvoltából hazánkba látogat 2020.áprilisában a világhírű skandináv krimi szerző, Jo Nesbø. Nagyon büszkék vagyunk, hogy az író elfogadta meghívásunkat.”
A könyvkiadó további tervei között szerepel a tavalyi év egyik legnagyobb bestsellerének folytatása is: Heather Morris könyve, az Auschwitzi tetováló az egész világot meghódította, 2020-ban pedig érkezik a folytatás.
A skandináv krimik másik nagyágyúja, Jussi Adler- Olsen is új krimivel rukkol elő a kiadó gondozásában, de szintén Magyarországra látogat az egyik legmeglepőbb bestseller szerzője is, Thomas Erikson, aki az Idiótákkal körülvéve című pszichológia könyv szerzője.
Jönnek új tehetségek a skandináv krimi területéről és olyan nevekkel is újra találkozhatunk, mint Lars Kepler. A Central Könyvek háza táján is érkeznek a bestsellerek, a nagy sikert elérő Villa című családregény folytatódik, és a Nők Lapja szerzője, Schäffer Erzsébet is érkezik egy újabb kötettel.
Borító: A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1