M1 Híradó

Az M1 csatornát huszonhatszoros helyreigazításra kötelezték, egy másik kormányközeli médiavállalat a megszűnésére hivatkozva mentesülne egy korrekciótól

Az M1 nemzeti hírcsatornának a még 2017-ben sugárzott valótlan állításai miatt kell több mint két tucatnyiszor nyilvános „harakirit” elkövetnie. Eközben egy másik ellenzéki politikus a HírTv-vel összeolvadó Echo Tv-vel küzd egy helyreigazítási perben, mert a médium a megszűnésére hivatkozik.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Helyreigazítás-cunami söpört végig tavaly a kormányközeli sajtón, és az álhírek és valótlan állítások dömpingje 2019-ben sem enyhül a kormányközeli médiumokban – a napokban is kapnak egy helyreigazítást az RTL-től –, így aztán nyilván lehetetlen lenne minden egyes helyreigazítási ügyről beszámolni. Ám a még teljesen hétköznapivá vált álhírek korában is külön említést érdemlő, hogy a minap úgy bukott helyreigazítási pert a közmédia, hogy összesen 26 híradójában kell majd helyreigazítást közölnie.

Összesen 6 helyreigazításról van szó, de a bíróság úgy ítélte meg, hogy az egykori MSZP-s, manapság a DK színeiben politizáló, az ügyészség által megvádolt Czeglédy Csabáról terjesztett valótlan állításokat olyan sokszor leadta az állami média, ráadásul a bíróság szerint az M1-nek közszolgálati médiaszolgáltatóként nagy a felelőssége a nyilvánosság tájékoztatásában, hogy összesen 26 alkalommal kell elhangoznia a helyreigazításnak.

A közmédia szerint közel ezer a legfeljebb néhány tucat

Czeglédy a  hírt a több mint 12 ezer lájkolóval rendelkező, hivatalos Facebook-oldalán jelentette be. Czeglédy ezt írta:

„Ma a Kúria (Pfv.IV.20.825/2018.) pontot tett majdnem két év után a Fidesz és az őt kiszolgáló propaganda sajtó egyik legnagyobb aljasságának végére. Az M1 Híradó is azt harsogta, hogy én több ezer diákot és felnőttet károsítottam meg több száz millió forint összegben. Azért hazudták ezt, mert ez volt a Fidesz érdeke. Ma a Kúria kimondta, hogy valótlan, hogy én ilyet tettem, és azt is, hogy mivel az M1 közszolgálati médiaszolgáltató, sokkal nagyobb a felelőssége a nyilvánosságtájékoztatása körében. A M1 Híradót – akinek mától újabb papírja van arról, hogy hazudik – a Kúria 6 helyreigazításra kötelezte, amit 26 híradóban kell lehozniuk. Majdnem két évtizeden keresztül kollégáimmal nagyon sokat dolgoztunk azért, hogy havonta több ezer embernek legyen munkája és fizetése. Erre büszke vagyok, és nem hagyom besározni sem a barátaimat, sem a kollégáimat, sem a már tönkretett céget. Köszönöm ügyvédemnek és barátomnak, Litresits Andrásnak, hogy két éven keresztül küzdött az igazamért!”

Czeglédy bejegyzése óta egyébként az Index megkapta a bíróság ezt megerősítő közleményét is. E szerint az MTVA a bíróságon azért bukott pert a közmédia, mert a „Híradó közel ezer”, „több mint ezer”, illetve „több ezer” megfogalmazásával szemben a valóságban legfeljebb néhány tucat, majd néhány száz igényt érvényesítő személyről merült fel adat a nyomozás során, ez pedig nagyságrendi különbség a híradás és a valóság között.

A Kúria ezek után nem fogadta el, hogy a különbségnek a felperes Czeglédy személyének megítélése szempontjából nincs jelentősége.

A politikus és társai ellen 6 milliárd forintos vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás miatt emeltek vádat az év elején, de az ügyészségnek az Index szerint egyelőre bizonyítási problémái vannak.

A HírTV-be beolvadt Echo TV a megszűnésére hivatkozva mentesülne egy helyreigazítás alól

A napokban az Országszerte Átlátszó blog írt egy másik érdekes helyreigazítási perről, ahol az Echo TV megszűnésére hivatkozva próbál kimenekülni a valótlan állítás korrekciója elől. Az MSZP-s Ujhelyi István fordult bírósághoz, de az Echo TV jogi képviselője azt állítja az oldal beszámolója szerint, hogy nem tudnák leközölni a helyreigazítást, hiszen az Echo TV már megszűnt.

hírtv echotv közös mikrofon
Fotó: Media1 / olvasónktól

Pedig korábban az Echo TV és a HírTV weboldalán azt jelentették be, hogy a két tévé fúziónál, az Echo beolvad a HírTV-be.

Ráadásul csak névleg szűnt meg az Echo Tv, hiszen a HírTV stábjának jelentős részét utcára tették, és az Echo TV Angol utcai épületéből működik a HírTV, ráadásul jelentős részben éppen az Echo Tv arculati elemei köszönnek vissza a kormányközeli tévében.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!