tv2

16 éven át várt a TV2 Csoport erre a pillanatra az RTL elleni csatában

A TV2 állítása szerint most először valamennyi korcsoportban és egy hónapon át megelőzte az RTL Magyarország tévécsatornáinak egész napos csoportszintű nézettségét a TV2 Csoport tévécsatorna-portfóliója.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A TV2 Média Csoport a mai napon közleményben jelentette be, hogy

16 év után először idén márciusban sikerült mindhárom jelentős célcsoportban (a 18-59 év közöttiek, a 18-49 év közöttiek, és a 4 éveseket és annál idősebbek magába foglaló teljes lakosság esetében is) az egész napot vizsgálva a cégcsoportnak megelőznie konkurensét, az RTL Magyarországot.

Márciusban a TV2 Csoport által általában kommunikált korosztályban portfólió szinten (vagyis az összes csatornájukat a Spíler TV-től és a Jocky Tv-n át a TV2 főcsatornáig beleértve) 23,9 százalékot értek el, míg az RTL Magyarország csatornáinak együttesen 22,8 százaléka volt.

Az RTL-csatornák összesítve az RTL által preferált, és a kereskedelmi szempontból is kiemelten fontos 18-49-es korosztályban 22,0 százalékot értek el, szemben a TV2 23,7 százalékával, közölte a TV2.

Az eredmények kapcsán Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport programigazgatóját is idézi a közlemény. Azt nyilatkozta a programigazgató, bejött a 2016 májusában bejelentett programstratégia.

„Nagy büszkeség számunkra, hogy a 2016 májusában bejelentett programstratégia kevesebb, mint három év alatt meghozta eredményét, azaz mindhárom célcsoportban egyértelműen piacvezető lett a TV2 Csoport. Fontos kiemelni, hogy a programstratégia lényege pont az, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokból milyen arányban fordítunk napi sajátgyártásra, showműsorokra, fikciós sorozatokra, sportjogokra, meglévő kábelcsatornák működtetésére vagy éppen újak indítására és vásárolt tartalmakra. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar tévénézők többsége a TV2 Csoportot választotta.”

Fischer Gábor (balra) beszélget a Televíziós Újságírók Díja átadógálájának büféasztalánál
Fischer Gábor (balra) beszélget a Televíziós Újságírók Díja átadógálájának büféasztalánál

Egymás után indította az újabb és újabb csatornákat a TV2 Csoport

A TV2 elmúlt három éves programstratégiájának egyébként az volt a lényege, hogy újabb és újabb kábelcsatornákat indított, így növelve ezáltal az összesített, portfólió szintű nézettséget.

A korábban a néhai Andy Vajna filmügyi kormánybiztos érdekeltségében lévő, a Delaware-i adóparadicsomban működő, az ottani cégnyilvánosság hiányában huzamosabb ideje ismeretlen tulajdonos nevén lévő, de Vajna egykori harcostársa által elnökölt Cinergi cég érdekeltségében lévő TV2 Média Csoportnak az idén év elején elindított Jocky TV és Moziverzum csatornákkal együtt 14 csatornája van. Az RTL Magyarország nem kezdte el követni, illetve másolni a stratégiát, vagyis nem bővítették a kábelcsatornáik számát: ebből jelenleg az RTL-nek 7 van az RTL Klub főcsatorna mellé.

A TV2-s közlemény kitér erre, mármint a fő csatornák melletti kábelcsatornákra. Azt írják, hogy a TV2 kábelcsatornái együttesen mind főműsoridőben, mind az egész napot tekintve magasabb közönségarányt értek el március hónapban, mint az RTL Magyarország kábelcsatornái, mindhárom vizsgált célcsoportra vonatkozóan (18-59, 18-49, 4+), de a TV2 kábelportfóliója nem a csatornák mennyisége miatt nézettebb az RTL Magyarország kábelportfóliójánál.

A TV2 azt állítja, hogy ha az RTL Magyarország hét kábelcsatornáját összehasonlítják a TV2 hét legnézettebb kábelcsatornájával, a kábelcsoportok sorrendje nem változik. Ennek alátámasztására azonban csak a TV2 által kommunikált 18-59-es korosztályban mért adatokat említik, a reklámpiacon kiemelten vizsgált 18-49-es korcsoport adatait nem. Mindenesetre a 18-59-ről azt írják, a 7 legnézettebb kábelcsatorna összehasonlításakor a TV2 kábelcsatornáinak közönségaránya 13,6 százaléknyi közönségarány lenne, míg az RTL Magyarország kábelcsatornáié 12,3 százalék.

Az adatokat a TV2 a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adataira hivatkozva közölte.

Az RTL az esti főműsoridőkre fókuszál, és abban továbbra is erős

A fentiek kapcsán nem árt megjegyezni, hogy a TV2 kommunikációja elsődlegesen az egész napos nézettségre, nem pedig az esti főműsoridőre fókuszált. Nem véletlenül: az RTL a főműsoridő tekintetében továbbra is különösen jól áll. Az RTL hosszú ideje a főműsoridőre fókuszál, hiszen olyankor ülnek a legtöbben a tévékészülék előtt.

A TV2 csoport 14 csatornája:

TV2 (főcsatorna), SuperTV2, Mozi+, Prime, Fem3, Spíler 1 TV, Spíler 2 TV, Izaura TV, Zenebutik, LiCHI Tv, Kiwi Tv, Humor+, Jocky TV, Moziverzum.

Az RTL Magyarország 7+1 csatornája:

RTL Klub (főcsatorna), Cool, Film+, RTLII, RTL+, RTL Gold, Sorozat+, Muzsika TV

Frissítés

Bejelentették, hogy távozik Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója. Ezt egy MTI-közleményben tudatták. Az utódja Vaszily Miklós, a cég elnöke lett. Vaszily pár napja mondott le az Echo TV vezérigazgatói posztjáról.

Borítókép: A TV2 székháza Budapesten, a Róna utcában. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!