KESMA, fideszes médiaholding, Közép Európai Sajtó és Média Alapítvány

Új vezető a fideszes médiaholding, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány élén

Megvan a jó tollú újságírókat hiányoló Varga István utódja a KESMA élén.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Szánthó Miklós, az Alapjokogért Központ igazgatója, illetve a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) eddigi kuratóriumi tagja lett a közel ötszáz médiaterméket maga alatt tudó fideszes médiaholding kuratóriumának elnöke – derül ki egy közleményből, amit a KESMA tett ki a honlapjára március 20-i dátumozással, és amire ma a 24.hu is rábukkant.

A közlemény bejelenti azt is, hogy a Media Fundamentum Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság mint a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány alapítója 2019. március 18-án hozott határozatával Hegedűs Zoltán Szabolcsot az alapítvány kuratóriumi tagjának nevezte ki.

A közlemény leszögezi, hogy a kuratórium új tagja többéves médiatapasztalattal rendelkezik, alapítója és hosszú ideig főszerkesztője volt az új nemzedék lapjának, az UFI-nak, továbbá dolgozott az MTVA Új Média és Teletext Kft-nél. Hegedűs egyébként épp akkor dolgozott a cégben, amikor az Állami Számvevőszék által kifogásolt súlyos jogszabályi hiányosságok voltak a cég működésében. A kft.-t az állami médiavállalat végelszámolással meg is szünteti, amiről még januárban a Media1 számolt be elsőként.

A fideszes médiaholding három fős kuratóriumának egyébként tagja maradt a Bajkai István fideszes parlamenti képviselő, aki Orbán Viktor miniszterelnök és családjának ügyvédjeként is ismert.

Varga István belebukott a jó tollú újságírók keresésébe

A KESMA volt vezetője, Varga István azután mondott le, hogy keményen bírálta a KESMA alá médiatermékeket, illetve beismerte, ő is inkább az Index.hu-n indítja a napot, nem pedig az Origón, mivel szerinte jó tollú újságírókból kevesebb van a kormánypárt közelében. Varga lemondása után, a kemény kritika miatt Gulyás Gergely kért elnézést a kormányközeli médiamunkásoktól.

Nagyhatalom

A Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány tavaly jött létre, eredetileg Liszkay Gábor balatoni nyaralójában működött. Az alapítványhoz tartozik az Origo, a Lokál, a Ripost, a HírTV és a megszűnő Echo TV, de a Világgazdaság, az összes megyei lap, a Nemzeti Sport, illetve Magyarország egyetlen kereskedelmi rádiója, a Retro Rádiója is.

Van reklámértékesítő házuk (Evomedia) és nyomdájuk, valamint lapterjesztő cégük is is.

Igazi médiatrösztről van szó, melynek létrejöttét mégsem vizsgálhatták, mert Orbán Viktor az alapítvány létrehozatalát nemzetstratégiai jelentőségűvé minősítette, megkerülve ezzel a médiatörvényt és a versenytörvényt, amely hasonló fúziókat nem engedett volna létrejönni a médiasokszínűség és a gazdasági verseny fenntartása érdekében.

Nemrég derült ki az is, hogy az alapítvány cégeinek vezetőiről kivétel nélkül a Mediaworks, illetve annak vezetője, Liszkay Gábor dönt, amit egy uralmi szerződés biztosít. Ezt a GVH ugyancsak nem vizsgálja, de a Médiatanács sem.

Borító: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

RTL Klub

Átalakulnak az RTL Klub estéi

Az új műsorrend életbe lépése szinte az összes hétköznap esti műsort érinteni fogja, többek között a Barátok Közt, a Fókusz, a XXI. Század és a Doktor Murphy is érintett.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!