Varga István, a Közép Európai Sajtó és Média Alapítvány elnöke

Lemondott a fideszes médiaalapítvány elnöke

Ez az az alapítvány, amely tavaly év végén 476 médiaterméket kapott jobboldali médiaoligarchák felajánlásából.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Bejelentette lemondását Varga István, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) kuratóriumi elnöke, tudósított az MTI és a Magyar Idők.

Varga István a napokban a behir.hu-nak kritikusan nyilatkozott a jobboldali sajtótermékek minőségéről, többek között azt mondta, hogy a kormánykritikus újságírók között vannak inkább jó tollúak, illetve bevallotta, hogy hamarabb olvassa az Indexet mint az Origót. Varga távozása ezzel az interjúval lehet összefüggésben, annál is inkább, mivel a Magyar Idők tudósítása szerint Varga valótlan kijelentéseket tett, amikor a jobboldali médiatermékekről beszélt.

Varga István interjújáról videó is felkerült az internetre.

Vargának a jobboldali médiatermékekre vonatkozó kritikája egyébként azért is meglepő  volt, mivel Varga korábban a Fidesz országgyűlési képviselője volt.

November végén eredetileg tíz kiadóvállalat csatlakozott a Közép Európai Sajtó és Média Alapítványhoz, mely akkori újságcikkek szerint összesen 476 médiatermékkel rendelkezett. (Azóta a lista tovább bővült.) A KESMA-t Liszkay Gábor, a miniszerelnök bizalmi embere alapította.

Több száz médiatermék tartozik ide

Mostanra a fideszes médiaalapítványhoz tartozik:

  • Echo Penisola Kft., a Part FM médiaszolgáltatója
  • Gong Rádió Kft., a Gong FM médiaszolgáltatója (81,7%)
  • a HírTV Zrt., a HírTV médiaszolgáltatója
  • a Hold Reklám Kft., a Retro Rádió médiaszolgáltatója
  • a HUNG-ISTER Zrt. film-, video-, televízióműsor-gyártó
  • a K4A Lapkiadó Kft., a Figyelő hetilap kiadója,
  • a Mandiner Press Kft., a mandiner.hu hírportál kiadója
  • a Modern Media Group Zrt., a Lokál, a Lokál extra lapok, a lokal.hu, a 888.hu kiadója
  • a NAPFÉNYMÉDIA és MARKETING Kft.,a Déli Szó továbbá a szegedma.hu internetes hírportál kiadója
  • a Ripost Média Kft., a Ripost napilap, a Hello! magazin, valamint a ripost.hu és a faktor.hu internetes hírportálok kiadója,
  • az OPUS PRESS Zrt., a Mediaworks lapkiadó (Nemzeti Sport, Világgazdaság, Szabad Föld, szinte az összes megyei napilap és magazin) tulajdonosa
  • az  ECHO HUNGARIA TV Zrt (Echo TV)
  • New Wave Media Group Kft. (Origo, Life Network tévécsatorna stb.)
  • Magyar Idők Kft.
  • Karc FM Média Kft.
  • Evomedia Kft.
  • Lapcom Zrt.
  • Juhász Kft.
  • Inform Média Lapkiadó Kft.
  • Szuperinfó Média Kft.
  • Inform Media Press SRL.
  • MediaLOG Zrt.
  • Maraton Lapcsoport-Multivízió Kft.
  • Dunaújvárosi Szuperinfó Kft.
  • DMH Magyarország Lapterjesztő Kft.
  • Mezőgazda Lap- és Könyvkiadó Kft.
  • PRINTIMUS Kft

 

Szóljon hozzá!

Köves Slomó rabbi

Köves Slomóék is érdeklődtek a Hatoscsatorna megvásárlása iránt, de az eddigi tulajdonos az ATV-vel és több más szereplővel is tárgyalt

Paor Lilla, a Hatoscsatorna tulajdonosa és főszerkesztője a Media1-nek azt mondta, balról, jobbról és középről is vannak érdeklődőik, és ezek száma az elmúlt napokban tovább nőtt. Szavai szerint a leendő tulajdonos kilétéről egy hónapon belül döntenek, de más forrásból úgy hallottuk, hogy a kormánnyal jó kapcsolatokat ápoló Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség rabbijának környezetében úgy gondolják, övék lesz a csatorna.

tévé, távkapcsoló, tv

Soron kívüli vizsgálatot indít a műsorszolgáltatás és a műsorterjesztés piacán a Gazdasági Versenyhivatal

A GVH-hoz beérkezett jelzések szerint a televíziós műsorszolgáltatók a jelentősebb méretű műsorterjesztő vállalkozások számára kedvezőbb díjak mellett nyújtják szolgáltatásaikat, mint a kisebb műsorterjesztőknek. Így a hatóság szerint a kisebb műsorterjesztők hátrányos helyzetbe kerülnek a nagy kábeles és műholdas szolgáltatókhoz képest, vagyis torzulhat a műsorterjesztési piac. Korábban a kis- és közepes hazai hírközlési szolgáltatók Orbán Viktornak is írtak levelet a problémáról.