A TV2 épületének bejárata a Róna utcában Budapest. Fotó: Ladányi András, Media1

Pert bukott a TV2

A Tények kénytelen helyreigazítást közölni a DK országgyűlési képviselőjéről. A héten ez már a második eset, amikor alulmarad egy ellenzéki párttal szemben a csatorna.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Elvesztette a TV2 Tények a Demokratikus Koalíció (DK) által indított pert, a csatorna műsora ugyanis nem tudta bizonyítani állításait, amit az ellenzéki pártról, illetve annak tagjáról, Varju Lászlóról közölt nemrégiben.

A Fővárosi Törvényszéken hozott ítéletről a DK sajtóirodája szombaton közleményt adott ki a honlapján. Azt írják, a Fővárosi Törvényszék arra kötelezte a TV2-t, hogy a Tényekben hangozzon el a következő helyreigazítás:

„Valótlanul híreszteltük, hogy Varju László DK-s képviselő ételhordóval jár a törvényhozásba, és úgy viszi haza a kedvezményes bablevest és somlói galuskát”.

Továbbá azt is közölniük kell, hogy

„Valótlanul híreszteltük továbbá, hogy Varju László DK-s képviselő rendszeresen sorban áll a parlamenti menza mindennél olcsóbb ételeiért.”

A DK közleménye a Tényeket álhírműsorként, illetve a Fidesz propagandaműsoraként emlegeti. Azt is írják az ellenzéki párttól, hogy a műsorban elhangzottakkal szemben a valóság az, hogy Orbán Viktor miniszterelnök az, aki Magyarország leggazdagabb embereként fillérekért eszik saját luxus Gundel-menzáján a Budai Várba költöztetett Miniszterelnökségen. A Demokratikus Koalíció szerint az a hatalom, amely az állampolgáraitól ellopott pénzből pártpropagandává alakítja a kereskedelmi sajtót is, a legsúlyosabb bűnt követi el saját népe ellen.

„Lehet hazudozni, lehet rágalmazni, de ameddig még működnek független bíróságok, az európai magyarok és hazafiak mindig le fogják rántani a leplet az állampárt hazugságairól”

– teszik hozzá.

A héten ez már a második pofon a Tényeknek

A héten derült ki az is, hogy elmarasztalta a Jobbikról szóló kiegyensúlyozatlan tájékoztatás miatt az NMHH Médiatanács a TV2-t.

A Médiatanács e hét keddi ülésén arra kötelezte a médiaszolgáltatót, hogy vagy öt napon belül tegye közzé az erről szóló Médiatanács-döntést, vagy a döntésben megfogalmazott közleményt, vagy tizenöt napon belül a kérelmezőnek adjon lehetőséget álláspontja megjelenítésére.

A TV2 Tényektől egyébként még a két döntés előtt, március 6-án távozott hírigazgató-helyettes, Tóth Tamás Antal, aki az esetek idején – Kökény-Szalai Vivien hírigazgató mellett – felelt a Tényekért. A csatornánál azóta nincs is hírigazgató-helyettes.

A Tények hírolvasói, Gönczi Gábor és Marsi Anikó, illetve a TV2 több más műsorvezetője a tavalyi országgyűlési kampányban nyíltan Orbán Viktor melletti szavazásra buzdítottak, amiről utóbb a Kúria megállapította, hogy törvénytelen volt.

Érdekesség, hogy a Tények Facebook-oldalán néhány napja a fidesz.hu szerepelt a kapcsolatfelvételi mezőben, de valószínűleg csak valaki megtréfálta a csatornát, mert azóta helyreállították az oldalt.

Kiemelt kép: A TV2 épületének bejárata a Róna utcában Budapest. Fotó: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Gönczi Gábor és Marsi Anikó, a TV2 Tények műsovezetői

Átszervezés is lesz a TV2-nél

A TV2 reagált a Media1 kérdésére, hogy hogyan oldják meg az azonnali hatállyal távozó Tóth Tamás Antal, a hírigazgató-helyettes helyettesítését.