Bíróság előtt a magyar média központosítása

A Szabad Pécs kiadója a TASZ segítségével bíróságon támadta meg a 476 médiaterméket maga alá gyűrő fideszes médiaalapítvány létrejöttét.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Jogsértőnek tartja a kormányrendelettel nemzetstratégiai jelentőségű szervezetté nyilvánított Közép Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) megalakulásával, és az azzal járó nagy mértékű média-összefonódással kapcsolatban, a Gazdasági- és Versenyhivatal (GVH) által kiadott hatósági bizonyítványt a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) nevű jogvédő szervezet és a Szabad Pécs nevű baranyai hírportál kiadója, a Freedom Média Nonprofit Kft.

Emiatt a nonprofit vállalkozás az ügyben kiadott hatósági bizonyítvány bírósági felülvizsgálatát kezdeményezte a Fővárosi Törvényszéken – derül ki a Szabad Pécs oldaláról.

A Szabad Pécs azt reméli a jogi eljárástól, hogy amennyiben számukra kedvező határozat születik, a bíróság érvényteleníti a GVH ez ügyben hozott döntését és a kiadott bizonyítvány érvényességét, majd új eljárás lefolytatására kerül sor. A GVH a KESMA megalakulását a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló törvény alapján, összefonódás-bejelentés miatt kezdte el vizsgálni.

A múlt héten elpostázott beadvánnyal megindított eljárásban Hüttl Tivadar, a TASZ jogsegély-szolgálatának vezetője nyújt képviseletet a Szabad Pécs részére.

Az ügy előzményeiről a SoundCloudon is elérhető, a Civil Rádió 117 című műsora által készített interjú hangfelvétele alapján is tájékozódhatnak.

Orbán Viktor miniszterelnök azzal magyarázta, hogy rendelettel hozzájárult, hogy a verseny- és médiajogi szabályok kiiktatásával létrejöhessen az új médiakonglomerátum, hogy szerinte jelenleg baloldali médiatúlsúly van. Azt is mondta, azért sem lát benne kivetnivalót, hogy ennyi médiatermék az alapítványhoz került, mert az nonprofit jellegű.

Tavaly év vége óta az alapítványhoz tartozik:

  • Echo Penisola Kft., a Part FM médiaszolgáltatója
  • Gong Rádió Kft., a Gong FM médiaszolgáltatója (81,7%)
  • a HírTV Zrt., a HírTV médiaszolgáltatója
  • a Hold Reklám Kft., a Retro Rádió médiaszolgáltatója
  • a HUNG-ISTER Zrt. film-, video-, televízióműsor-gyártó
  • a K4A Lapkiadó Kft., a Figyelő hetilap kiadója,
  • a Mandiner Press Kft., a mandiner.hu hírportál kiadója
  • a Modern Media Group Zrt., a Lokál, a Lokál extra lapok, a lokal.hu, a 888.hu kiadója
  • a NAPFÉNYMÉDIA és MARKETING Kft.,a Déli Szó továbbá a szegedma.hu internetes hírportál kiadója
  • a Ripost Média Kft., a Ripost napilap, a Hello! magazin, valamint a ripost.hu és a faktor.hu internetes hírportálok kiadója,
  • az OPUS PRESS Zrt., a Mediaworks lapkiadó (Nemzeti Sport, Világgazdaság, Szabad Föld, szinte az összes megyei napilap és magazin) tulajdonosa
  • az  ECHO HUNGARIA TV Zrt., New Wave Media Group Kft. és a Magyar Idők Kft.

A Szabad Pécs a hír publikálásával egyidejűleg Dojcsák Dalmával, a TASZ Politikai Szabadságjogi Projektjének vezetőjével és Szabó Máté Dániellel, a TASZ szakmai igazgatójával készített interjút közölt, így akit érdekelnek a részletek, azt is elolvashatja.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Mediaworks

A fideszes sajtóholding újabb lapját kényszeríti leállásra a koronavírus, eközben a MÚOSZ után a miniszterelnök kedvenc újságírója is felemeli szavát a kata mentesség kiterjesztéséért

A Mediaworks/KESMA úgy döntött, a Nemzeti Sport vasárnapi kiadása és a Képes Sport, továbbá a FourFourTwo után leállítja a BRAVO című ifjúsági lapjának megjelenését is. Eközben a MÚOSZ elnöke után immáron Szöllősi György, a miniszterelnök kedvenc lapja, a Nemzeti Sport lapigazgatója és egyben a sportújságíró-szövetség köztudottan erős politikai beágyazottsággal rendelkező elnöke is azért próbál lobbizni a kormánynál, hogy az terjessze ki a szabadúszó újságírókra, fotóriporterekre is a kata mentességet, mert már a túlélésért folyik versenyfutás az iparágban.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!