
„Elfogadhatatlan egy demokráciában a hazugságkampány” – a MÚOSZ elnökének 5 pontos követelése az újraválasztott Orbán-kormánynak
Öt pontban fogalmazta meg követeléseit Kocsi Ilona, a legnagyobb taglétszámú hazai újságírószakmai szervezet elnöke.

Öt pontban fogalmazta meg követeléseit Kocsi Ilona, a legnagyobb taglétszámú hazai újságírószakmai szervezet elnöke.

A hvg.hu szerint rajtuk kívül legalább négy szerkesztőség is hiába próbálta feltenni a kérdéseit. A lap utóbb megírta, miket kérdezett volna.

Úgy tűnik, továbbra sem törik meg a hosszú ideje tartó széria, hogy a magyar kormányfő csak a kormánypárti médiumokkal vállal interjút.

Stumpf Andrással, a Válasz Online újságírójával és Polyák Gábor egyetemi docenssel, a Mérték Médiaelemző Műhely alapítójával, az ellenzék médiapolitikai kabinetjének vezetőjével azt elemeztük, mi vezethetett Orbán Viktor és a Fidesz újabb, immáron zsinórban negyedik kétharmadához, és ennek milyen következményei lehetnek, illetve hogyan lehet egyáltalán leváltani, illetve le lehet-e még bárhogyan is váltani a Fidesz elnökét. Polyák Gábor a Media1 műsorában elárulta azt is, mihez kezd most az új helyzetben.

Ilyen média- és reklámpiaci környezetben egy győzni akaró ellenzéknek valamilyen forradalmian új, nagyon átgondolt kommunikációs stratégiával kellett volna nekifutnia a választásoknak, már ha egyáltalán elindul, azzal ugyanis gyakorlatilag elfogadja az évekkel ezelőtt egyoldalúan megváltoztatott választási szabályok mellett azt is, hogy a kommunikációs térben a versenyfeltételek egyáltalán nem azonosak az egyes felek számára. Az ellenzék ehelyett folyamatos védekezésben találta magát és nem tudta megismertetni elképzeléseit a szavazókkal, és az egyes kormányzati botrányokkal kapcsolatos információk sokakhoz nem jutottak el.

A Media1 összeszedte, mi minden olyan esemény történt a Fidesz elmúlt 12 éves kormányzása alatt a magyar médiapiacon, ami nem történhetett volna meg, ha a média szabadon, normálisan működhet. 21+1 pontnál álltunk meg, de akár ennél is többet említhettünk volna.

Hiába kérdezte a Media1 írásban a Fideszt a médiával kapcsolatos terveiről.

Van, aki az adatvédelmi hatósághoz fordul az újabb kormányzati spam kapcsán.

A Telex videóval dokumentálta, hogy miután rábukkant a miniszterelnökre különböző településeken kampányolva, ott hogyan akadályozták biztonsági és egyéb, a kormányfő stábjához tartozó emberek, hogy tudósítást készíthessen, és eközben a Fidesz különböző szimpatizánsai elfogadhatónak találták, hogy ilyesmi megtörténhet.

A TV2 Tények című műsora már fizetett hirdetésekben is támadja Márki-Zay Pétert és népszerűsíti Orbán Viktort a Facebookon. Mivel a politikai reklám árát a Mészáros Lőrinc közeli és közpénzfinanszírozott TV2 Csoport, nem pedig a Fidesz fizeti ki a Facebooknak, így az összeg nem számít bele abba, amit a pártok a kampány során elkölthetnek reklámra. Ráadásul a TV2 egyáltalán nem is közölhetne politikai reklámot.