fbpx
Kökény-Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója a Tények stúdiójában

Akkorát hazudott Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója a Mandinernek a Tények Orbán Viktort támogató videója kapcsán, hogy kész csoda, hogy nem szakadt le a mennyezet

Hogy Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója finoman szólva is nem az igazat mondta a Mandinernek, amikor arról beszélt, hogy a Tények senkinek nem mondta meg, kire szavazzon, azt egy videóval és egy erről készült fotóval könnyen meg tudjuk mutatni.

„Leharcoltuk az RTL Híradót” címmel jelent meg egy interjú a Mandineren ma, pénteken Szalai Viviennel, a TV2 rágalmazás vádjával büntetőeljárás alá vont hírigazgatójával. Már az interjú kezdete is finoman szólva „érdekes” – a hírigazgató ugyanis olyan abszurd, önigazoló kijelentéseket tesz a Tények című műsor nézettsége kapcsán, hogy

„napi szinten mi kerültünk megsemmisítő fölénybe”,

majd ezt az állítólagos megsemmisítő fölényt azzal próbálja igazolni az év 365 napjából 1-et kiragadva, hogy a 2022. május 25-i adásuk a 4 éves tévénézőket is magába foglaló teljes lakosságban a top10 legnézettebb tévéműsor között első helyen végzett az adott héten, majd kijelentette, hogy a Tényeknél

„olyan csapat ért össze, ami egyszerre fiatalos és harapós, ám mostanra érettebb is lett. Stratégiai gondolkodás és innovációs képesség jellemzi, emellett rugalmas a work flow is. Pár éve még szinte az életünkét küzdöttünk, folyton bizonyítani kellett, teljesen új stratégiát felállítani, új munka és szakmai környezetet teremteni. Mostanra elmondhatom: leharcoltuk az RTL-t, és beért a rengeteg munka, küzdelem és kitartás.”

A hírigazgató úgy érzi, nincs miért szégyenkezniük

Amikor szóba kerültek a műsort érintő bírálatok (ezeket főleg azért kapják, mert a műsorban számos alkalommal hangzik el hazugság a bírósági ítéletek szerint), Szalai Vivien kijelentette, hogy

„Nem gondolom, hogy bármiért is szégyenkeznünk kellene. Korábban, mondjuk úgy, felfokozott idegállapotban készültek a műsorok, mostanra letisztultabb a folyamat. Állandó támadás alatt voltunk, ám közben a kitartás és a folyamatos önfejlesztés meghozta az eredményt. A számok önmagukért beszélnek, a minőséghez pedig ragaszkodunk.”

„Senkinek nem mondtuk meg, kire szavazzon” – állítja a hírigazgató annak a videónak a kapcsán, amelynek legvégén megjelent a „Szavazz te is Orbán Viktorra április 3-án!” felszólítás

A beszélgetés egy pontján szóba került az a videó is, amelyben a TV2 Tények munkatársai nem sokkal az idei országgyűlési választások előtt nyíltan agitáltak Orbán Viktor és kormánya mellett, és emiatt sokan propagandistának nevezték a TV2-nél dolgozó hírolvasókat.  A beszélgetés készítője ezután rákérdezett, hogy Szalai Vivien ma már a bírálatokat látva másként döntene-e. Erre a hírigazgató kijelentette:

„Dehogy. A külföldi médiában is van hagyománya annak, hogy egy szerkesztőség vállalja a politikai döntését. Ez egy állásfoglalás volt a részünkről, senkinek nem mondtuk meg, kire szavazzon. Egyébként másokkal ellentétben mi önálló véleménnyel és szilárd értékrenddel bíró újságírók vagyunk. S amúgy sem a pálya széléről bekiabáló dühös irigyeinkkel foglalkozunk, inkább belőjük a győztes gólt. Ennyi.”

A vastagítást most mi tettük az interjúból beidézett szövegbe, hogy mindenkinek feltűnjön: Szalai Vivien azt állítja, hogy senkinek nem mondták meg, kire szavazzon. Hogy a Tényeket felügyelő igazgató szavai mennyire nem tényszerűek, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy a TV2 munkatársainak videója ezzel a szinte a teljes képernyőt beterítő szöveggel zárult:

„Szavazz te is Orbán Viktorra április 3-án!”

„Senkinek nem mondtuk meg, kire szavazzon”
„Senkinek nem mondtuk meg, kire szavazzon”

Szalai Vivien állításával szemben tehát a valóság az, hogy a TV2 nyíltan és egyértelműen utasításba adta a nézőknek, kire szavazzanak, Szalai tehát hazudott a Mandinernek. A lap munkatársa egyébként erre nem figyelmeztette a hírolvasót.

Ha már nem emlékezne valaki, itt van alább a teljes videó, melynek végén a felirat megjelenik.

Az egyik műsorvezető a könnyeivel küszködött, amikor megtudta, hogy szerepelnie kell a videóban, a másik határozottan nemet mondott az utasításra

Ehhez kapcsolódik az is, amire sajnálatos módon a Mandiner munkatársa nem kérdezett rá, hogy egy hónappal ezelőtt a Media1 részletes cikkben számolt be arról, hogy Vitányi Judit, a TV2 Tények hírolvasójának közvetlen környezetéből többen is egybehangzóan azt állították, hogy

Vitányi a könnyeivel küszködött, amikor megérkezett az utasítás e-mailben, hogy neki is meg kell jelennie az Orbán Viktort támogató videó forgatásán, és abban szerepet kellett vállalnia. Sőt Vitányi az egymástól független források állításai szerint a munkatársai lelki támogatására is szorult, annyira kiborult ezen az egészen, amibe belerángatták.

Ezt az információt egyébként sem a TV2, sem Vitányi nem cáfolta azóta sem.

Ahogy azt sem, amiről szintén a Media1 írt, hogy Szebeni István nem szívesen vállalta a felvételt, és Pachmann Péter műsorvezető a videóban való szereplést bojkottálta, ahogy tette azt a korábbi, néhány évvel ezelőtti hasonló propagandavideó elkészítésekor is. Pachmann ugyanis úgy vélekedik, teljes mértékben összeférhetetlen a műsorvezetéssel az ilyen politikai marketingakciókban való szerepvállalás. Ilyen propagandavideó miatt egyébként a TV2 korábban több milliós bírságot kapott.

Sem a TV2 sajtóosztálya, sem az érintett személyek a mai napig nem cáfolták meg az ezzel kapcsolatban a Media1-en közel egy hónappal ezelőtt megjelent részletes cikket, de még csak pontosítást sem kértek eddig.

További hírek érhetők el a Media1-en. Már kérheti tartalmainkat Telegramra is, és ott vagyunk Facebookon is.

Borító: Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója a Tények stúdiójában. Fotó: TV2-sajtószoba
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások