
Befejeződött a médiahatóság ÁSZ-ellenőrzése
Az Állami Számvevőszék a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gazdálkodását ellenőrizte.
Az Állami Számvevőszék a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gazdálkodását ellenőrizte.
A Médiatanács e heti ülésén döntöttek a debreceni Best FM névváltásáról, több folyamatban lévő rádiós pályázat ügyében nyilvántartásba vették a pályázókat, valamint kiosztottak 75 millió forintot különböző rádiók között a mecenatúraprogram keretében.
Állampolgárok kifogásolták a Bezár a Bazár című műsor előzetesének meztelenkedését és azt is, hogy rövid Origo-reklámokkal „próbálták mosni” a TV2 nézőinek fejét.
Csak az állami Antenna Hungária adott be pályázatot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság földfelszíni műsorszóró pályázatára. A majdani győztes egyébként nem köteles továbbítani a meglévő országos kereskedelmi tévéket, például az RTL Klubot és a TV2-t, csak ha erről meg tudnak egyezni a felek.
Kutatási adatokat közölt a múlt héten a magyarországi rádiós piacról az NMHH, több szerkesztőség pedig szó szerint átvette az erről kiadott közleményt. Pedig rápillantva észrevehető, hogy az adatközlés igencsak hiányos, ezáltal az egész megtévesztő.
A médiahatóság friss, a magyarországi tévécsatornákon sugárzott reklámokat vizsgáló tanulmányából az is kiderül, hogy jelentősen rövidültek a tévészpotok, és már nem a 30 másodperc az átlagos hossz.
Elkészült egy hatósági kutatás arról, hogy a hét országos közszolgálati és a két nagy kereskedelmi televízió hogyan és milyen arányban teszi befogadhatóvá műsorszámait hallássérült nézőinek.
Közel másfél millió forint bírságot kell megfizetnie a TV2-nek. A Médiatanács rádiós frekvenciapályázatokkal, rezsipályázatokkal és az Aktív Rádió műsorszolgáltáltatási jogosultságával is foglalkozott a héten.
A Médiatanács új határidőt adott az eredetileg City Rádió néven pályázó Media Depo Kft.-nek az új, végül Best FM néven induló fővárosi rádió indítására.
A hírközlési hatóság közzétette a mobiltarifákra és az internet 2018-as áraira vonatkozó elemzését.