fbpx

nmhh

Gattyán György.

A TV2 nem sugározhat politikai reklámot, mégis felvillanó pillanatreklámokkal népszerűsíti Gattyán György pártjának programját: a trükk lényege egy kft.

Az elmúlt napokban a TV2 Csoport reklámszüneteiben felvillanó reklámokban népszerűsítette a Gattyán György nevével fémjelzett Megoldás Mozgalom nevű újdonsült párt digitalizációra vonatkozó elképzelését, pedig korábban a Nemzeti Választási Bizottságnál kellett volna engedélyeztetniük, ha be kívánnak fogadni politikai reklámot. A trükk lényege, hogy a hirdető hivatalosan nem maga a reklámozott párt, hanem egy, a párt alapítójához, Gattyán Györgyhöz köthető kft. A Media1 megkérdezte a Nemzeti Választási Bizottságot, hogy ez rendben van-e.

Zaszlók az Európai Bizottság épülete előtt

Válaszolt az Európai Bizottság arra, miért érhető el most is az orosz állami RTR Planeta, rajta Putyin propagandistájának műsorával

Az orosz-ukrán háború miatt, a dezinformáció elleni harc jegyében az Európai Unió az RT (Russia Today) és a Szputynik TV médiaszolgáltatási jogosultságát felfüggesztette, de a Vlagyimir Putyin orosz elnök propagandistája, Vlagyimir Szolovjov műsorait sugárzó, állami hátterű RTR Planeta, mely korábban más államok megszállását, elpusztítását is népszerűsítette, elérhető maradt Magyarországon is több nagy kábelszolgáltatónál. A Media1 erről kérdezte az Európai Bizottságot és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot, valamint újabb kérdéseket küldtünk a Telekomnak. A magyar médiahatóság egyelőre nem, az Európai Bizottság Magyar Képviselete azonban viszonylag hamar reagált a kérdésünkre.

10 milliós bírságot kapott a Direct One szolgáltatást nyújtó Canal+ a médiahatóságtól

Több ütemben zajlott vizsgálata nyomán tavaly tízmillió forintos bírságot rótt ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Canal+ Luxembourgra a műsorterjesztési csomag összetételét érintő szabálytalan ÁSZF-módosítás és az ehhez kapcsolódó előfizetői értesítés lényeges elemeinek kihagyása miatt. Ezen felül a hatóság a most zárult eljárásában mintegy másfél millió forint visszafizetésére kötelezte a szolgáltatót az előfizetőknek szabálytalanul felszámított „kötbér” miatt.

rádió stúdió, keverőpult

A Klubrádió és a Spirit FM, valamint a Rádió 1 Szeged pályázatával foglalkozott a Médiatanács e heti ülésén

Ezen a héten is ülésezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Az ülésen eldőlt, hogy a Spirit FM és a Klubrádió pályázata is megfelelő, legalábbis alaki, formai szempontból, tehát továbbra is két médiaszolgáltató van versenyben a Budapest 92,9 MHz-ért. Szegeden frekvenciát nyert a Mészáros Lőrinc közeli Rádió 1. Ezenkívül tévék reklámjaival foglalkozott a grémium.

Koltay András, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke interjút ad az MTI-nek Budapesten, az NMHH Ostrom utcai épületében 2022. február 21-én.

Bírálja a Médiatanács az ellenzéket, amiért kritizálta az orosz propagandát terjesztő közmédiát és Papp Dánielt, az MTVA vezérigazgatóját

Az NMHH Médiatanácsa által kedden kiadott közlemény szövege alapján úgy tűnik, Koltay András, a Médiatanács decemberben megválasztott elnöke nem hogy nem meneszti Papp Dánielt az MTVA éléről, ahogyan azt az ellenzék kérte tőle, hanem épp ellenkezőleg: kifejezetten védelmébe veszi a közmédiát azok után is, hogy az orosz propagandát terjesztetett a háború kitörése után.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások