nmhh

Az RTL Magyarország és a 24.hu-t tulajdonló Central Médiacsoport logója

Gombhoz varrták a kabátot a médiahatóságnál, kínos dokumentum szivárgott ki az RTL Magyarország és a 24.hu tulajdonosa közötti meghiúsított ügylet kapcsán

A Media1 által megszerzett többoldalas döntéselőkészítő dokumentum szerint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakértői eredetileg engedélyezni javasolták, hogy az RTL Magyarország felvásárolja az egyebek mellett a 24.hu-t is működtető Central Digitális Média 30 százalékát, és részletesen le is vezették, miért nem lenne akadálya az ügyletnek a médiapiac sokszínűsége szempontjából. Aztán jött egy rejtélyes fordulat és a szakemberek javaslatát valamiért felülírták… Megkérdeztük az NMHH-t is, hogyan fordulhatott elő mindez.

Óra az NMHH tárgyalótermében. Az NMHH ennek a fotónak az elkészítését is megakadályozta volna. Fotó: Szalay Dániel, Media1

Egyhónapos szünetet tart a Médiatanács

A Media1 egyik olvasója vette észre, hogy több mint egyhónapos nyári szünetet tart a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, erről a hivatalos tájékoztatás

Rákóczi Feri, Sebestyén Balázs, és Vadon Jani, a Rádió 1 műsorvezetői

Részletfizetést kért a Médiatanácstól a Rádió 1, a Best FM, a Sláger FM és több más rádió, mert a koronavírus miatt pénzügyi nehézségeik vannak

A Médiatanács engedélyezte a nehézségekkel küzdő, ezt kérő rádióknak, hogy az esedékes műsorszolgáltatási díjaikat később, részletfizetéssel egyenlítsék ki a hatóságnak. E heti ülésén megújította továbbá a testület a Mária Rádió egyik vidéki frekvenciajogosultságát, és megbírságolta a TV2-t valamint a Rádió 1-et. Utóbbin a Balázsék című műsor kiskorúak fejlődését veszélyeztette az NMHH Médiatanács szerint.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a TV2 Tények Stúdiójában

Megbünteti a Médiatanács a TV2 Tények Plusz című műsorát, de az M1 Híradót és a HírTV Bayer Showját nem

Közel 1 millió forintot kell befizetnie a TV2-nek, amiért hírnek álcázta a fideszes médiaholdinghoz tartozó Bors kereskedelmi információját. A HírTV-s Bayer Show esetében ezúttal sem állapított meg jogsértést a testület a nőkre vonatkozó megjegyzés miatt, és az M1 Híradó az ARD-vel kapcsolatos műsorrészletét sem tartja aggályosnak a testület, amely egyébként visszaengedi az éterbe az általa már többször elnémított Vörösmarty Rádiót, és elkészült egy olyan kutatással, ami alapján állítólag a közmédia volt a koronavírus-helyzet nagy nyertese.