fbpx

nmhh

politikai plakátok, közterület, outdoor, reklámpiac, kampány 2022, választás

Korlátozott sajtószabadság mellett fut neki a választásnak Magyarország az IPI szerint, Kovács Zoltán szerint viszont él és virul a magyar médiaszabadság

Az International Press Institute (IPI / Nemzetközi Sajtóintézet) legújabb jelentése több problémát is vázolt a magyar médiapiac kapcsán, és úgy fogalmazott, hogy azonnali lépéseket kell tenni az illiberális piaci gyakorlatok felszámolására. Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért felelős államtitkár szerint eközben él és virul a magyar médiapiac.

Budai László, Hankiss Ágnes, Szadai Károly és Meszleny László, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának újonnan megválasztott tagjai (b-j) leteszik esküjüket az Országgyűlés plenáris ülésén 2019. december 10-én.

Pénzt ad az Index tulajdonosa a Médiatanács tagja feleségének – összefonódás az Indamedia és a médiahatóság között

Nem aggályos-e, hogy pénzt kap a Médiatanács egyik tagjának felesége az egyik nagy hazai médiacsoporttól, az Indamediától, és nem kelti-e esetleg ez azt a látszatot, hogy a médiapiacot ellenőrző grémium tagjának feleségén keresztül próbál meg előnyökre szert tenni a médiaszolgáltató a médiahatóságnál? Ezekről kérdezte a Media1 a médiahatóságot és az Index tulajdonosát, az Indamediát, ahová a napokban nevezték ki tartalomfejlesztési igazgatónak a Kossuth Rádió volt csatornaigazgatóját, Mucsányi Mariannát, Szadai Károly, a Médiatanács 2019-ben megválasztott tagjának feleségét, aki korábban hasonló személyi összefonódás miatt volt kénytelen távozni az állami rádió éléről, és akiről korábban azt is megírtuk, hogy adótartozást hátrahagyva szűnt meg egy kft.-je. A médiahatóság ugyan több napja nem reagál a kérdéseinkre, az Indamedia azonban igen.

Gattyán György.

A TV2 nem sugározhat politikai reklámot, mégis felvillanó pillanatreklámokkal népszerűsíti Gattyán György pártjának programját: a trükk lényege egy kft.

Az elmúlt napokban a TV2 Csoport reklámszüneteiben felvillanó reklámokban népszerűsítette a Gattyán György nevével fémjelzett Megoldás Mozgalom nevű újdonsült párt digitalizációra vonatkozó elképzelését, pedig korábban a Nemzeti Választási Bizottságnál kellett volna engedélyeztetniük, ha be kívánnak fogadni politikai reklámot. A trükk lényege, hogy a hirdető hivatalosan nem maga a reklámozott párt, hanem egy, a párt alapítójához, Gattyán Györgyhöz köthető kft. A Media1 megkérdezte a Nemzeti Választási Bizottságot, hogy ez rendben van-e.

Zaszlók az Európai Bizottság épülete előtt

Válaszolt az Európai Bizottság arra, miért érhető el most is az orosz állami RTR Planeta, rajta Putyin propagandistájának műsorával

Az orosz-ukrán háború miatt, a dezinformáció elleni harc jegyében az Európai Unió az RT (Russia Today) és a Szputynik TV médiaszolgáltatási jogosultságát felfüggesztette, de a Vlagyimir Putyin orosz elnök propagandistája, Vlagyimir Szolovjov műsorait sugárzó, állami hátterű RTR Planeta, mely korábban más államok megszállását, elpusztítását is népszerűsítette, elérhető maradt Magyarországon is több nagy kábelszolgáltatónál. A Media1 erről kérdezte az Európai Bizottságot és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot, valamint újabb kérdéseket küldtünk a Telekomnak. A magyar médiahatóság egyelőre nem, az Európai Bizottság Magyar Képviselete azonban viszonylag hamar reagált a kérdésünkre.

10 milliós bírságot kapott a Direct One szolgáltatást nyújtó Canal+ a médiahatóságtól

Több ütemben zajlott vizsgálata nyomán tavaly tízmillió forintos bírságot rótt ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Canal+ Luxembourgra a műsorterjesztési csomag összetételét érintő szabálytalan ÁSZF-módosítás és az ehhez kapcsolódó előfizetői értesítés lényeges elemeinek kihagyása miatt. Ezen felül a hatóság a most zárult eljárásában mintegy másfél millió forint visszafizetésére kötelezte a szolgáltatót az előfizetőknek szabálytalanul felszámított „kötbér” miatt.

rádió stúdió, keverőpult

A Klubrádió és a Spirit FM, valamint a Rádió 1 Szeged pályázatával foglalkozott a Médiatanács e heti ülésén

Ezen a héten is ülésezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Az ülésen eldőlt, hogy a Spirit FM és a Klubrádió pályázata is megfelelő, legalábbis alaki, formai szempontból, tehát továbbra is két médiaszolgáltató van versenyben a Budapest 92,9 MHz-ért. Szegeden frekvenciát nyert a Mészáros Lőrinc közeli Rádió 1. Ezenkívül tévék reklámjaival foglalkozott a grémium.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások