média

médiatorta 2019 és 2020 prognózis

Brutális visszaesésre számít 2020-ra a koronavírus miatt a Magyar Reklámszövetség

A Magyar Reklámszövetség és társszervezetei közzétették a 2019-es magyar reklámtorta adatait és azt, hogy mire lehet számítani 2020-ban. A tavalyi dinamikus növekedés után 38 százalékos visszaesést várnak a média- és kommunikációs piacon, ami azonnali kormányzati intézkedéseket igényel. A most közzétett 2019-es reklámtorta kutatásban tavaly is az online reklámpiac hasította ki a legnagyobb szeletet, megint maga mögé utasítva a televíziós szektort. Íme a számok részletesen és a kapcsolódó nyilatkozatok.

dr. Szabó László volt washingtoni nagykövet, a Mediaworks új elnök-vezérigazgatója

A Fidesz-közeli médiaholding új vezérigazgatója piaci alapokra helyezné a Mediaworks működését

A washingtoni nagyköveti poszt után a Mediaworks elnök-vezérigazgatói feladatait átvevő Szabó László kinevezése utáni első interjúját a vállalat egyik lapjának adta. Arról kérdezték, milyen átülni a politikából és a diplomáciából a média világába, készül-e személyi változásokra, átalakításokra. Kijelentette, hogy üzleti alapokon kell működnie a cégnek és piacvezetővé szeretné tenni, illetve szólt a magyar médiaviszonyokról és röviden érintették a világjárvány sajtóra gyakorolt hatásait is.

COVID-19 - Koronavírus, kórház, nővér

Lélegeztetőgépen az újságírás: a világ vezető lapjait sem kíméli a koronavírus

Még olyan nagynevű, vezető médiumok is mint a The Financial Times, a The Telegraph és a The Guardian is kénytelenek fájdalmas megszorítóintézkedéseket bevezetni, például csökkenteni a munkatársaik bérét. Sok helyen vannak elbocsátások, és főleg regionális szinten lapbezárások is. Kiderült az is: vannak azért nyertesei is a helyzetnek. Összefoglaló a nemzetközi helyzetről.

újságok, sajtó, média

Jelentősen szűkülhet a magyar médiatartalom-kínálat a koronavírus miatt, óriási összeg tűnik el a szektorból a Whitereport szerint

A Whitereport most publikált prognózisa szerint 2020-ban éves átlagban legjobb esetben is kétjegyű, akár 25 százalék mértékű, 40 és 100 milliárd forint közötti médiavállalati bevétel-visszaesés következhet be, de a veszélyhelyzet elhúzódásától és a kormányzati intézkedések jellegétől és gyorsaságától függően akár ennél is nagyobbak lehetnek a károk a magyarországi tartalomiparban.

Varga Mihály pénzügyminiszter (balra), Orbán Viktor miniszterelnök, Parrag László, az MKIK elnöke és Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke

A Kamara elnöke csak most pénteken, egy újságírótól tudta meg, hogy a koronavírus miatt nem szárnyal, hanem nagy bajba került a média

Egy újságíró megkérdezte pénteken Parragh Lászlótól, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnökétől, miért nem tesz valamit az MKIK, hogy kapjanak kata mentességet a médiaszektorban működő vállalkozók is – így derült ki, hogy az érdekképviseleti szerv első számú embere nem tudja, mekkora pusztítást végzett már most a médiaszektorban a koronavírus. Parragh épp az ellenkezőjét észlelte.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások