média

Nagy Gergely Miklós, kezében a Paul Lendvai-díjjal járó oklevéllel

Bejelentették, ki kapja az idei a Paul Lendvai díjat

A legkiemelkedőbbnek ítélt politikai-közéleti-társadalmi témájú cikk szerzőjének járó díjat ezúttal a 24.hu egyik munkatársa kapta. Paul Lendvai a díj kapcsán az „Orbán-rezsim kleptokráciájáról” és a független sajtó túlélésének szükségességéről is írt.

bilincs

Megnégyszereződött a járvány ideje alatt a letartóztatott újságírók száma

A Riporterek Határok Nélkül friss adatsorából az is kiderül, hogy jelenleg 387 újságírót tartanak fogva munkájuk elvégzése miatt, 54-et túszként. Négy újságírónak nyoma veszett. Több újságíró azért került börtönbe, mert információkat közölt a COVID-19 járványról. A jelentés kitért arra is, Magyarországon hogyan korlátozták a sajtószabadságot a pandémiára hivatkozva.

netflix

Gondban a médiaipar és a távközlési szektor a koronavírus miatt, még a Netflix sem úgy nőtt, ahogy azt várták, de hasít a technológiai ipar

Vegyes képet mutatnak a telekommunikációs, média- és technológiai cégek november elején vizsgált pénzügyi eredményei és tőzsdei értékelései. A technológiai cégek értéke folyamatosan nő, miközben a telekommunikációs és médiaipari szektorban még mindig nem látszik a fény az alagút végén – áll a Deloitte elemzésében, mely szerint a telekommunikációs és médiaipari szektorban még mindig nem látszik a fény az alagút végén, de a kilátásokat nagyban befolyásolják a COVID-19 elleni hatásos oltóanyagokról szóló hírek.

A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten

A TV2 Média Csoport szlovéniai terjeszkedése is téma volt az Európai Parlamentben

A fideszes Hidvéghi Balázs a tőke szabad áramlásának elvére hivatkozott, míg több más európai parlamenti képviselő szerint inkább arról van szó, hogy így próbálják Magyarországról befolyásolni a helyi médiaviszonyokat. Szó esett a Fidesz-közeli befektetők macedóniai médiapiacon való megjelenéséről is. A vitában szóba került az RTL Klub is.

sajtó, média, újság

38 százalékkal zsugorodhat a magyar médiapiac a koronavírus miatt

2020-ban a teljes magyar médiaszektor bevételének 38 százalékos csökkenése várható – derül ki a kelet-és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző kiadvány, a CANnual Report 2020-as kötetéből, mely több más fontos megállapítással is szolgál a közelmúlttal és az előttünk álló időszakkal kapcsolatban.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások