
Kormányzati segítséget kér a magyar sajtó a koronavírus miatt
Többek között bértámogatást, terjesztési segítséget és állami hirdetéseket szeretnének a magyarországi médiavállalatok. Többeknek legfeljebb három hónapra elegendő a tartaléka.
Többek között bértámogatást, terjesztési segítséget és állami hirdetéseket szeretnének a magyarországi médiavállalatok. Többeknek legfeljebb három hónapra elegendő a tartaléka.
Médiatanácsi döntések következtében pont a koronavírus idején kellett beszüntetni a járvány által különösen sújtott Székesfehérváron a helyi rádió adását. A Vörösmarty Rádió május 9-én harminc napra visszatérhet majd az éterbe, de immáron új üzemeltetővel: egy eddig kegyeleti szolgáltatásokkal foglalkozó fejér megyei kft. veszi át a médiaszolgáltató üzemeltetését a Fehérvár Médiacentrum Kft.-től.
A koronavírus, illetve a kijárási korlátozások hatására az Ipsos kutatócég az Atmedia megbízásából elkészített friss kutatása alapján elkezdett átértékelődni az emberek viszonya a reklámokhoz az elmúlt hetekben. A reklámokat például manapság sokan az élet folytathatóságával kapcsolják össze.
Kevesebb lesz a vetítővászon és a stúdiók a biztos nagy kasszasikerek felé fordulnak – ezt vetíti előre az amerikai filmiparról pénteken közzétett elemzés, amely Mondj búcsút Hollywoodnak! címmel jelent meg.
Az állami szervek csak arról beszélnek, amiről ők akarnak, az egészségügyi dolgozók pedig félnek megszólalni – állapítja meg egy friss, újságírók megkérdezésén alapuló most elkészült gyorskutatás. A kutatás szerint a koronavírus kitörése miatt tovább romlott a magyar médiaszabadság amúgy sem túl kedvező helyzete Magyarországon.
A Tiszteletjegy című podcastos interjúsorozatban olyan emberekkel interjúznak, akiket nehéz helyzetbe hozott a koronavírus világjárvány. Az interjúk segítségével közösségi adományokat gyűjtenek az érintetteknek, akik maguk is bekapcsolódnak azután a munkába, mert ők készítik a következő interjút egy másik érintettel.
A járvány miatt az HBO-nak teljesen át kellett alakítania a filmek és sorozatok premiernaptárát – nyilatkozta Riczu Tibor, az HBO Europe digitális marketingvezetője egy interjúban, melynek során szólt arról is, hogy milyen jelentős kihívások elé állította őket a vírus az HBO GO kapcsán. Eközben kiderült az is, mikor indul az HBO Max.
3 éves kisgyerek és 14 éves kiskamasz is szerepel abban a videóban, ami nemrég került ki az internetre, és ami máris több ezres megtekintésnél jár.
A veszélyhelyzet kihirdetésével egyidőben a Central Médiacsoport online portfóliójának olvasottsága napról-napra rekordokat dönt. Ez részben betudható annak, hogy a koronavírusra világszerte is rengetegen kíváncsiak, és igyekeznek tájékozódni a témában. A vezető site-ok emellett olyan hasznos, sokszínű, és érdekes tartalmat igyekeznek megosztani az olvasókkal, melyek ebben a helyzetben a legtöbbet segítik, legyen szó akár a főzésről, otthoni teendőkről, szórakozásról, vagy a hiteles információkról.
A Balcony Stories nemzetközi szinten válogat erkélyeken és az otthonokban rögzített ötletes vagy éppen megható rövid videókból. Magyar nézők is beküldhetik a videóikat, hogy azután a világ 130 országának 100 tévécsatornán láthassák vissza magukat, köztük idehaza a Comedy Central, az MTV, a Paramount Channel és az RTL Spike csatornákon.