
A Rádió 1 választási törvényt sértett
Büntetésből nyolcszor is be kell mondaniuk, hogy törvényt sértettek. A választási bizottság által kirótt szankció ellenére a rádió továbbra is csak a Fidesznek kedvező híreket sugároz a kampányban.
Büntetésből nyolcszor is be kell mondaniuk, hogy törvényt sértettek. A választási bizottság által kirótt szankció ellenére a rádió továbbra is csak a Fidesznek kedvező híreket sugároz a kampányban.
Hiába jött létre a Médiatanács októberben lejáró tagjainak jelölésére eseti bizottság a parlamentben, az ugyanis dolgavégezetlenül feloszlott. A Fidesz várhatóan újra módosítja az idén tavasszal átírt médiatörvényt.
A kedd délelőttre összehívott rendkívüli médiatanács ülés legfőbb témája a Fidesz-közelből megvásárolni kívánt Rádió 88 szombaton lejáró médiaszolgáltatási jogosultságának meghosszabbítása volt. A médiatörvény szerinti június végi határidő után közel két hónap késéssel, a rádió szombat éjszakai elnémítása előtti utolsó pillanatban kapott végül 5 évre újabb lehetőséget a rádió folytatásra.
Állítólag a helyi Fidesz, ezen belül a Szegeden újabban különösen aktív Kubatov Gábor pártigazgatóhoz köthető erők próbálják a Médiatanács által szorongatott helyi rádiót megszerezni a tulajdonostól, a korábban egy NER-lovaggal és Lázár államtitkárával is együtt dolgozó Tóth Gézától.
A Fidesz egyik ügyvédjének és Andy Vajna volt két médiajogászának közreműködésének köszönhetően a Médiatanács által biztosított póthatáridőre végül mégis megvalósult a Best FM indulása Zalaegerszegen, ahol egyébként egyetlen kormánykritikus rádió sem fogható.
Eltérően látják a fesztivál látogatói, helyesen tette-e az üdítőmárka, hogy elindította a bevállalós, meleg párokat is plakátjaira helyező kampányát, és hogy a húzásnak milyen következményei lehetnek a cég megítélésére nézve. A Szigeten járva szétnéztünk a Magic Mirrorban is, ahol a homoszexualitás témájához kapcsolódó programok is vannak.
Homoszexuális emberek is szerepelnek a Coca-Cola #loveislove kampányának egyik plakátján, emiatt egy fideszes képviselő bojkottot hirdetett a kormány stratégiai partnere ellen és online petíció is indult. A Coca-Cola azonban folytatja egyenjogúságpárti kampányát, sőt szivárványos palackkal készül a Sziget-fesztiválra. Mivel az üdítőmárka plakátjai a BKV-s felületeken is megjelentek, a tömegközlekedési cég is megszólalt. Becsatlakozott a Hit Gyülekezete is a megszólalók közé.
A TV2 Tényeket kettébontják, az RTL Híradó pedig előbb véget ér július végétől, de hosszabb lesz a Fókusz. Minderre a médiatörvény nemrégiben történt változása, a híradók egybefüggő időtartamának 45 percben történő korlátozása miatt volt szükség.
Gulyás János, az MRSZ tavaly év végén megválasztott elnöke egy interjúban azt is mondta, nem gondolja, hogy összefüggene a reklámadó 2022-ig történő felfüggesztése és az, hogy a Fidesz szeretne visszatérni az Európai Néppárt közelébe. A Magyar Reklámszövetség egyébként nagyon üdvözli a döntést, ahogy szimpatizál a médiatörvény reklámszabályozást érintő részével is.
A Szövetség az Új Nemzedékért Alapítvány összesen 300 ezer forintot ígér azoknak az egyetemistáknak, akik hajlandók a Fidesz-közeli alapítvány ideológiájának megfelelően véleménycikket publikálni a neten.