állami reklám

Az Országház épülete Budapesten.

A jogállamisági jelentés szerint továbbra is problémák vannak a magyar médiahelyzettel

Magyarország több szempontból is az aggodalmakat keltő tagállamok közé tartozik – erre a megállapításra jutott az Európai Bizottság (EB), amely szerdán hagyta jóvá a jogállamiság helyzetét értékelő éves jelentéseit. Aggasztó például hazánkban az állami hirdetések elosztása, és a közmédia függetlensége, véli a jelentés.

A népszavazásról szóló, a kormány megbízásából készített óriásplakátok Budapesten, a Nagykőrösi úton 2022. március 30-án.

Milliárdok mentek az érvénytelen gyermekvédelmi népszavazással kapcsolatos hirdetésekre

A Miniszterelnökség idén több mint 5 milliárdot költhetett arra, hogy a hagyományos médiafelületeken népszerűsítsék az országgyűlési választásokkal egyidőben tartott gyermekvédelmi népszavazást. Bár a plakátpiacon, a tévékben, a rádiókban és a napilapokban pörgött a kampány, a közösségi médiás költések a népszavazás esetében alacsonyak voltak.

Gattyán György.

A közmédia állami támogatásának csökkentését szorgalmazza Gattyán György és újdonsült pártja

A nemrég pártot alapító milliárdos arról beszélt, hogy a kereskedelmi médiavállalatok éves költségvetésének megfelelő összeg is elegendő lenne az állami médiavállalat működéséhez. Emellett szerinte csökkenteni kellene a kormányzati szervezetek és az állami tulajdonban lévő vállalatok kommunikációs és hirdetési kiadásait is.

Margrethe Vestager, az Európai Bizottság ügyvezető alelnöke és versenyjogi biztosa sajtókonferenciát tart

Levélben bírálja az Európai Bizottság többéves tétlenkedését 16 nemzetközi szervezet a magyar médiahelyzet kapcsán

A Nemzetközi Sajtóintézet (IPI) mellett további 15 médiaszabadságért küzdő nemzetközi szervezet, köztük az RSF és az EFJ által is aláírt, Margrethe Vestager versenyjogi biztosnak címzett levél szerint az Európai Unió tétlensége is hozzájárul ahhoz, hogy a magyar kormány a médiapiacot eltorzító lépéseit másolni kezdte Lengyelország és emiatt romlik a médiapiac sokszínűsége Európában. Az érintettek nem először írnak az Európai Bizottságnak, amiért nem cselekszik az egyes médiapiaci szereplőknek juttatott állami pénzek kapcsán.

Gönczi Gábor és Marsi Anikó, a TV2 Tények stúdiójában

Szenzációkeltés a TV2 szerint az államtól kapott milliárdjai firtatása

A TV2 a Media1-nek eljuttatott szombat esti üzenetében egyebek mellett azt írja, hogy szerinte azért nem kell elárulnia a sajtó kérdésére, hány milliárd forint közpénzt költött náluk a magyar állam 2020-ban, mert ők magántársaságként működnek. Érvelésük azonban ellentétes az információszabadságról szóló törvény rendelkezéseivel, mely a közpénzek felhasználását közérdekű adatként kezeli akkor is, ha a pénz magáncégeket gazdagít. A vállalat válaszában kétségbe vonja a megjelent összegeket és továbbra is titkolja, mennyi volt akkor a TV2-nél landoló állami reklámpénzek mértéke, és még hozzávetőleges számot sem voltak hajlandók említeni.

A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten

Sunnyog a TV2 az állami reklámbevételei kapcsán

Mellébeszélős választ adott a Mészáros Lőrinc közeli TV2 Média Csoport a Media1.hu érdeklődésére, mennyi állami reklámbevételük volt 2020-ban. Pedig lapunk érdeklődésére piactársuk, az RTL közel sem volt ilyen szégyellős és elárulta a hozzá befutó állami bevételek pontos mértékét.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások