fbpx
Rogán-Gaál Cecília és Sarka Kata, TWN portál

Rogán Antal hivatala is feltűnik a fideszes politikus ex-feleségének kiugróan sikeres médiavállalkozása körül

A Rogán Antal felügyelete alá tartozó állami cég és a kormány hivatalos hirdetései futnak a miniszter volt feleségének, Rogán-Gaál Cecíliának a bulvároldalán, a Top World Newson, amely meghökkentő, 1,3 milliárd forintos profitot termelt tavaly – írja a Direkt36 tényfeltáró központ a Telexen megjelent cikkében.

Rogán-Gaál Cecília és Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter 2019-ben váltak el egymástól, a Direkt36 kutatásai szerint azonban a volt feleség nem került messze azoktól az óriási állami költésektől, amelyek felett Rogán rendelkezik. Rogán-Gaál Cecília és Sarka Kata közös weboldalán, a Top World Newson (TWN) ugyanis ezekben a napokban is futott a kormány egyik legújabb hirdetése, valamint feltűnt egy Rogán alá tartozó állami cég hirdetése, továbbá a kormányközeli TV2 egyik olyan műsorának a reklámja, amelynek partnere a Rogán alá tartozó Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

A TWN bulvárportál csekély látogatottsága ellenére a mögötte álló Top News Hungary Kft. 2021-ben másfél milliárd forintos nettó árbevételre tett szert, amiből több mint 1,3 milliárd forintot profitként tudott elkönyvelni. A profitot Rogán-Gaál és Sarka osztalékként kivette a cégből. Urbán Ágnes közgazdász, a Mérték Médiaelemző Műhely kutatója a Direkt36-nak azt mondta, hogy a 85 százalékos profitráta „abszurd, ez nem lehet valós gazdasági teljesítmény, ilyen eredményt a jelenlegi magyar piacon és azon kívül is lehetetlen elérni”.

A twn.hu felülete
A twn.hu felülete

A twn.hu tele van olyan hirdetésekkel, ami jelzi, hogy honnan érkezhet pénz a céghez. A Direkt36 az utóbbi hónapokban számos olyan hirdetést talált, amelyek kötődnek a kormányhoz és vele kapcsolatban álló gazdasági szereplőkhöz.

Az egyik ilyen a Poggyász című utazós tévéműsor, amely a kormányközeli TV2-n fut, és együttműködő partnere a Magyar Turisztikai Ügynökség, amelyet Rogán Antal minisztériuma felügyel. Emellett júliusban beágyazott videóként jelentek meg az oldalon a kormány legújabb, az Oroszország elleni szankciókat ellenző, az árstopot és a rezsicsökkentést méltató kisfilmjei. A hirdetés kattintás után a Magyarország Kormánya nevű hivatalos YouTube-csatornára visz. Az oldal mobilos verziójában korábban több cikknél a Szerencsejáték Zrt. hirdetései is megjelentek. Az állami tulajdonban lévő cég tulajdonosi jogokat gyakorló szervezete a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda.

A tevékenységével kapcsolatos kérdésekre a Top News Hungary Kft. nem válaszolt a Direkt36-nak. A Miniszterelnöki Kabinetiroda azt válaszolta azokra a kérdésekre, hogy van-e közük a TWN-en megjelenő hirdetésekre, hogy nem ők döntenek „a kampányban használt médiumokról, hanem az ügynökség, aki maga rakja össze a média mixet”.

Épp tegnap derült ki, hogy a Miniszterelnöki Kabinetiroda újabb, 75 milliárdos keretösszegről szóló szerződést köt állami propagandára Balásy Gyula cégeivel.

A Direkt36 teljes írását Rogán-Gaál Cecília cégének sikeréről ITT lehet elolvasni.

További hírek találhatók a Media1-en. Megtalál minket Facebookon is.

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások