A Telex közölt a minap egy becslést arról, hogy a Pesti Hírlap nyilvános hirdetési listaárai alapján és a lapban közölt hirdetések számából ítélve körülbelül mekkora árbevétele lehetett október 1. és november 8. között az idén nyáron fele részben Rogán Antal barátjához, az izraeli-grúz befektetőhöz, Shabi Michaeli üzletemberhez került, fele részben pedig egy ideje már Milkovics Pál érdekeltségében lévő, ingyenes napilapnak.
Fontos, hogy becslésről van szó, hiszen a listaár és a valódi szerződéses ár jelentősen eltérhet egymástól, utóbbi árról azonban nem áll rendelkezésre áll adat, ez pedig torzíthatja az adatokat, emellett két lapszámhoz nem is jutottak hozzá, mindenesetre a portál arra a következtetésre jutott, hogy nettó listaáron becsülve bő egy hónap alatt hozzávetőlegesen 113 millió forintot hirdethetett a Pesti Hírlapban a kormány, legalábbis a listaáras becslés szerint.
Piaci hirdető alig akadt
A kormányközeli hirdetők, azaz maga a kormány, illetve különböző állami tulajdonban lévő cégek, intézmények hirdetései voltak 64 százalékos többségben. Ezek mellett a hirdetésként megjelenő tartalmak 33 százalékát az újságot megjelentető Michaeli & Schwartz & Brit Média egyéb kiadványainak, a Pesti Hírlappal összebútorozott 168 Órának, illetve az ELLE és az ELLE Decoration magazinnak a hirdetései adták.
A klasszikus piaci, azaz nem állami szereplőtől érkező reklámok és apróhirdetések (amik egytől egyig álláshirdetések voltak) aránya a listaár alapján eltörpül, mindössze 2,6 százalékot tettek ki.
Kormány, Szerencsejáték Zrt., MVM és mások
A Telex újságírója októberben kilencszer talált a magyar állami Szerencsejáték Zrt.-től egész oldalas, címlapi hirdetést, ezenkívül október 7. óta minden általuk vizsgált lapszámban talált egész oldalas (1/1) kormányhirdetést, valamint nyolc olyan lapszámot is talált, amelyekben a kormány két-két egész oldalas hirdetése is helyet kapott, de gyakoriak voltak az MVM egész oldalas hirdetései is (az újságíró által végignézett számokban összesen 12 ilyen hirdetés szerepelt).
A legnagyobb hirdető egyébként maga a kormány volt, mely a koronavírus és az influenza elleni oltás népszerűsítése mellett vásárolt reklámhelyet Orbán Viktor október 23-i beszédének hirdetésére is. A kormány, a Szerencsejáték Zrt. és az MVM mellett hirdetett mostanában a Pesti Hírlapban a Magyar Fejlesztési Bank, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) és a Magyar Állami Operaház is.

A Pesti Hírlap hírigazgatója szerint nem ezért közölték a Márki-Zay Péter idézeteket
A Pesti Hírlap tavaly jelent meg először Budapest utcáin. A lap kizárólag hirdetési bevételekre tesz szert, ezért nagy mértékű kitettsége van a hirdetői piac felé. A fenti adatokból az is következik, hogy a hirdetői piacon belül is főleg az államtól függenek a bevételei.
Mivel a Telex összefüggést vélt felfedezni a hirdetések és aközött, hogy a Pesti Hírlap az előválasztás második fordulójában nagy vitát kiváltó módon, kiragadott idézeteket közölt Márki-Zay Péter előválasztási miniszterelnök-jelölttől, megkérdezték erről Trencséni Dávid hírigazgatót is, de ő azt mondta a lapnak, nincs összefüggés az állami hirdetések és aközött, hogy idézték Márki-Zay korábbi kijelentéseit, illetve azt is mondta, a hirdetőknek nincs beleszólása a kiadó lapjainak tartalmába.


Arra, hogy felmondott Pion István, a lap főszerkesztője és több más munkatárs, akik közül Csider István Zoltán, a lap távozó munkatársa azt mondta, a Márki Zay Pétertől idéző címlapok „szakmailag vállalhatatlanok” voltak, és nem a főszerkesztő ötlete alapján születtek meg, Trencséni azt állította, hogy az újságok a kiadó álláspontját tükrözték, és többen, köztük Pion István főszerkesztő is foglalkoztak ezekkel a címlapokkal, de azt elismerte, hogy a végső döntést ő, mármint Trencséni Dávid, a hírigazgató hozta meg róluk.