A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa e heti ülésén úgy határozott, hogy a Budapest FM 96,4 MHz körzeti frekvencia kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásának nyertese az egyedül pályázó LBK Base Kft – tudatta pénteken az NMHH kommunikációs igazgatósága a Media1.hu-val.
Azt a médiahatóság ezúttal is titkolja, hogy a kormányközeli pályázó milyen médiaszolgáltatási névvel pályázott és nyert.
Az LBK-cégek mögött a kormányközeli megbízásairól ismert Litter-Biró ügyvédi irodánál dolgozó Litter Zsuzsanna ügyvéd áll, de úgy tudjuk, a frekvencián ténylegesen nem a médiajogász fog rádiózni, hanem főleg a Rádió 1-ből érkező rádiós szakemberekkel folyt erről egyeztetés. Egy másik, ugyanezen budapesti lakásban működő LBK-cég is nyert nemrégiben frekvenciát szintén Budapesten: abban az esetben is több hét volt az eredményhirdetés után, hogy az NMHH nagy nehezen elárulja nekünk, hogy a vállalkozás Rock Nation Radio médiaszolgáltatási névvel pályázott, de nem zárható ki, hogy ettől végül eltérnek majd.
Küldtünk kérdést az NMHH-nak, hogy a most elnyert 96,4-es, néhány hónappal ezelőttig a Rádió 1 által használt fővárosi frekvenciára milyen médiaszolgáltatási névvel pályáztak. Ha a hatóság válaszol, arról beszámolunk. (Frissítés: végül másfél héttel később, többszöri sürgetés után reagált a hatóság, válaszuk elérhető itt.
Hiánypótlásra kap lehetőséget a Karc FM Tatabányán és Szolnokon
A Médiatanács egyébként e heti ülésén a kereskedelmi Tatabánya 107,0 MHz és a közösségi Szolnok 102,4 MHz helyi frekvencia használatára benyújtott ajánlatok alaki vizsgálata után hiánypótlásra szólította fel az egyedül pályázó Karc FM Média Kft.-t és a Best Radio Kft.-t.
Felvilágosítást kérnek a NER-közeli sportrádiós cégtől
A grémium a Budapest 105,9 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás tartalmi vizsgálata során felvilágosítást kért a szintén egyedül pályázó LBK Sport Kft.-től. (Az LBK-cégekről és az ezek mögötti összefonódásokról itt írtunk részletesen.)
Frekvenciapályázatok Balatonfüreden, Győrött, Tatabányán, Székesfeháron
A Médiatanács véglegesítette a Balatonfüred 96,2 MHz helyi és a Győr 88,1 MHz körzeti frekvenciára szóló közösségi, továbbá a Székesfehérvár 99,8 MHz és a Tatabánya 102,5 MHz helyi frekvencia kereskedelmi jellegű használatára szóló pályázati felhívásokat. A pályázati ajánlatokat novemberben, rendre a pályázati felhívásban meghatározott napokon lehet beadni.
Figyelmeztetés a Rádió 1 Partnak és a Kölcsey TV-nek
A grémium figyelmeztette a siófoki Rádió 1 Part szolgáltatóját, amiért egy júniusi napon eltért állandó megnevezésétől, és szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé.
A Kölcsey TV szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért az Időjárásjelentés egy júliusi adásában a műsort támogató ruhaüzlet pontos címét is feltüntette, amely a támogatói üzenetnek nem lehet eleme.
Szállodákat, egészségügyi szolgáltatásokat és a vendéglátóipart hirdette a legtöbb termékmegjelenítés
A testület elfogadta a legújabb, az országos kereskedelmi televíziók saját gyártásában készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. 2021 első félévében hat hónap alatt összesen 12 809 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami két százalékkal kevesebb, mint 2020 azonos időszakában (13 151). Ez még mindig alacsony a 2019-es időszakhoz képest (17 796).
A legtöbb hirdetés az RTL Klub Reggeli (2255) című műsorához kapcsolódott, amit Az év hotele (1119) és a Fókusz (1083) műsora követett. A TV2-n a Mokka alatt láthatták az emberek a legtöbb termékmegjelenítést (578). Ezek 1951-féle márkát reklámoztak, köztük az ALDI üzletlánc szerepelt a legtöbbet 699 alkalommal. A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett.
A tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság. Az év első félévében összesen 437 ilyen virtuális reklámot adtak le: 11-et az RTL Klubon és 426-ot a TV2-n. Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint felük vetélkedőkhöz kapcsolódott. Az ilyen reklámokat a korlátozottabb elterjedtsége és az újszerűsége ellenére egyelőre könnyen megjegyzik az emberek, de fogadtatásuk egyértelműen negatív. A teljes tanulmányt az NMHH honlapján lehet elolvasni.
A Médiatanács ülésének jegyzőkönyvét ezúttal is csak késleltetve, várhatóan egy hónappal később hozzák nyilvánosságra, ezért nem zárható ki, hogy további fontos olyan döntések is születtek, melyeket az NMHH a sajtónak eljuttatott, a zárt ülésen történtekről szóló összefoglalóból kihagyott, mint ez már többször is előfordult.
További hírek találhatók a Media1-en
Borító: Karas Monika, a Médiatanács elnöke. Fotó: NMHH
A Médiatanács e heti ülésén ezenkívül véglegesítette a Balatonfüred 96,2 MHz helyi és a Győr 88,1 MHz körzeti frekvenciára szóló közösségi, továbbá a Székesfehérvár 99,8 MHz és a Tatabánya 102,5 MHz helyi frekvencia kereskedelmi jellegű használatára szóló pályázati felhívásokat. A pályázati ajánlatokat novemberben, a médiahatóság oldalán elérhető pályázati felhívásokban meghatározott napokon lehet beadni.
Médiafelügyeleti döntések
A grémium figyelmeztette a siófoki Rádió 1 Part szolgáltatóját, amiért egy júniusi napon eltért állandó megnevezésétől, és szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé.
A Kölcsey TV szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért az Időjárásjelentés egy júliusi adásában a műsort támogató ruhaüzlet pontos címét is feltüntette, amely a támogatói üzenetnek nem lehet eleme.
Szállodákat, egészségügyi szolgáltatásokat és a vendéglátóipart hirdette a legtöbb termékmegjelenítés
A testület elfogadta a legújabb, az országos kereskedelmi televíziók saját gyártásában készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. 2021 első félévében hat hónap alatt összesen 12.809 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami két százalékkal kevesebb, mint 2020 azonos időszakában (13.151). Ez még mindig alacsony a 2019-es időszakhoz képest (17.796).
A legtöbb hirdetés az RTL Klub Reggeli (2.255) című műsorához kapcsolódott, amit Az év hotele (1119) és a Fókusz (1083) műsora követett. A TV2-n a Mokka alatt láthatták az emberek a legtöbb termékmegjelenítést (578). Ezek 1951-féle márkát reklámoztak, köztük az ALDI üzletlánc szerepelt a legtöbbet 699 alkalommal. A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett.
A tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság. Az év első félévében összesen 437 ilyen virtuális reklámot adtak le: 11-et az RTL Klubon és 426-ot a TV2-n. Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint felük vetélkedőkhöz kapcsolódott. Az ilyen reklámokat a korlátozottabb elterjedtsége és az újszerűsége ellenére egyelőre könnyen megjegyzik az emberek, de fogadtatásuk egyértelműen negatív. A teljes tanulmányt az NMHH honlapján lehet elolvasni.
A Médiatanács ülésének jegyzőkönyvét ezúttal is csak késleltetve, várhatóan egy hónappal később hozzák nyilvánosságra a weben, ezért nem zárható ki, hogy további fontos olyan döntések is születtek, melyeket az NMHH részünkre eljuttatott, a zárt ülésen történtekről szóló összefoglalóból kihagyott, mint ez már többször is előfordult.
További hírek találhatók a Media1-en