karc fm

Karc FM

A Karc FM szegedi ingyenes frekvenciát, a Mozi+ bírságot kapott a héten

A Médiatanács ezenkívül módosította a filmek és műsorok besorolására vonatkozó klasszifikációs ajánlását, valamint úgy döntött, nem indít eljárást az Euronewsra vonatkozó panasz tárgyában. A magyar testület kezdeményezésére a román médiafelügyelet több mint félmillió forintnak megfelelő bírságot rótt ki a Mozi+ szolgáltatójára.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Figyelmeztetéssel megúszott a HírTV 31 jogsértést, rádiós pályázat Győrben

A Klubrádió frekvenciájának megpályáztatása mellett a Médiatanács több más döntést is hozott e heti ülésén. A Karc FM például engedményt kapott, hogy csak később vegye használatba a soproni ingyenes frekvenciáját. Bírságot kapott a TV4, figyelmeztetést a HírTV és elindult egy győri közösségi rádiós frekvencia pályáztatása.

NMHH Médiatanács

Megbírságolta a Médiatanács az RTL Klubot, a HírTV-t, a TV2-t és az ATV-t

Közülük a legnagyobb bírságot az RTL Klub kapta, melynek 2,2 millió forint összegű bírságot kell befizetnie. Eldőlt az is, hogy megújul a filmadatbázis, illetve több rádiós frekvencia pályázatával is foglalkozott a testület, kiderült például, hogy Szegeden egyedül a Karc FM pályázik az aktuális frekvenciára. Több rádió támogatási összeghez jutott. A Klubrádió médiaszolgáltatási jogosultságáról most nem hoztak határozatot.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a TV2 Tények Stúdiójában

Megbünteti a Médiatanács a TV2 Tények Plusz című műsorát, de az M1 Híradót és a HírTV Bayer Showját nem

Közel 1 millió forintot kell befizetnie a TV2-nek, amiért hírnek álcázta a fideszes médiaholdinghoz tartozó Bors kereskedelmi információját. A HírTV-s Bayer Show esetében ezúttal sem állapított meg jogsértést a testület a nőkre vonatkozó megjegyzés miatt, és az M1 Híradó az ARD-vel kapcsolatos műsorrészletét sem tartja aggályosnak a testület, amely egyébként visszaengedi az éterbe az általa már többször elnémított Vörösmarty Rádiót, és elkészült egy olyan kutatással, ami alapján állítólag a közmédia volt a koronavírus-helyzet nagy nyertese.

Rádió 1, Balázsék, Sebestyén Balázs, Rákóczi Ferenc, Vadon Jadi. Fotó: Rádió 1

A Rádió 1 a Part FM helyén tér vissza a Balatonhoz

Hálózatba kapcsolódási engedélyt kapott a Médiatanácstól a két, közvetve Mészáros Lőrinchez is köthető rádió, így a jövő héttől a Part FM helyén a Rádió 1 műsorai lesznek hallhatók Siófokon és Fonyódon. A Médiatanács e heti ülésén egyébként több más rádiós üggyel, így az Európa Rádió jövőjével és egy tiltott hálózatba kapcsolódással is foglalkozott a grémium.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Médiatanács: Durva, de nem törvénytelen volt a HírTV újságírókat becsmérlő, sz*rládázó, férgező Keménymag című műsora

A grémium szerint ugyan valóban elhangzottak a durva, becsmérlő kijelentések, és ezektől a tanács is elhatárolódik, de a tanácstagok szerint ezzel még nem sértette meg a fideszes médiaholding csatornája a médiatörvényt. A testület ezenkívül újabb frekvenciát adott a héten a HírTV tulajdonosához tartozó Karc FM-nek, és kiosztott 75 millió forintot rádiók számára.

NMHH Médiatanács

Nem indul eljárás az MTI és a Klubrádió ellen, a Karc FM további ingyenes frekvenciákat kapott, átalakul a Manna FM, újabb rádiós pályázatokat indít a Médiatanács

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti ülésén hozzájárultak a Manna FM hatósági szerződésének módosításához, újabb két városban juttatták ingyenes frekvenciákhoz a kormánypárti Karc FM-et, és úgy döntöttek, nem indítanak eljárást a bepanaszolt Klubrádió, valamint az MTI OS ellen Indul két frekvenciapályázat, és foglalkoztak a Rádió 1 miskolci rádiós pályázatával is.