A Ringier úgy döntött, hogy a 19 országban, köztük Magyarországon jelenlévő cégcsoport valamennyi vállalata számára irányelveket vezet be a mesterséges intelligencia (AI / MI) használatára vonatkozóan. A médiavállalat közleményben jelentette be irányelveit, amelyekben felelősséget vállal azért, hogy átláthatóan nyilvánosságra hozza a mesterséges intelligencia használatát és minimalizálja a kockázatokat a mesterséges intelligencia kezelése során.
A Ringier közölte azt is, hogy a csoportszintű irányelveket a következő hónapokban folyamatosan felülvizsgálja, és szükség esetén módosítja. A mesterséges intelligencia kezelésére vonatkozó Ringier-irányelvek jelenleg így szólnak:
• Az AI-eszközök által generált eredményeket mindig górcső alá kell venni, és az információkat a vállalat saját megítélése alapján, valamint saját szakemberei bevonásával ellenőrizni kell.
• Általános szabályként az AI-eszközök által generált tartalmat jelöléssel kell ellátni. A megjelölés nem szükséges olyan esetekben, amikor egy mesterséges intelligencia eszközt csak segédeszközként használnak.
• Munkatársaik nem vihetnek be bizalmas információkat, üzleti titkokat vagy újságírói források, alkalmazottak, ügyfelek, üzleti partnerek vagy más természetes személyek személyes adatait mesterséges intelligencia eszközbe.
• A fejlesztési kódok csak akkor kerülnek be az AI-eszközbe, ha a kód nem minősül üzleti titoknak és nem tartozik harmadik felekhez, és ha nem sértik meg a szerzői jogokat, beleértve a nyílt forráskódú irányelveket.
• A Ringier által kifejlesztett, integrált vagy használt mesterséges intelligencia eszközöknek és technológiáknak mindig tisztességesnek, pártatlannak és megkülönböztetéstől, diszkriminációtól mentesnek kell lenniük. Emiatt a Ringier rendszeresen felülvizsgálja saját mesterséges intelligencia eszközeit, technológiáit és integrációit.
A cég közleményében Marc Walder, a Ringier Csoport vezérigazgatója így fogalmazott:
„Meg vagyunk győződve arról, hogy az emberek és a gépek közötti felelősségteljes interakcióval, a mesterséges intelligencia használatára vonatkozó világos szabályok mentén a termékeink és a folyamataink tovább fejleszthetők. E szabályok bevezetésével nemzetközi szinten felelősséget vállalunk arra, hogy a technológia pozitív aspektusait úgy aknázzuk ki, hogy közben minimalizáljuk a kockázatokat. Ily módon a Ringier biztosítja, hogy a mesterséges intelligenciát transzparensen, valamint a vállalat által követett értékekkel összhangban alkalmazza.”
A svájci Ringier AG Európában és Afrikában mintegy 140 vállalatot foglal magába a nyomtatott és a digitális média szektorában. Magyarországon ők adják ki a többi között a Blikket, a Kiskegyedet, a Glamourt és az Auto Bildet, valamint a Sportal.hu-t és a Noizz.hu-t is.
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.