Blikk, újságos

Felvásárolja a kormányközeli Index tulajdonosa a Blikk kiadóját, a Ringier Hungary-t – tucatnyi újabb lap kerül a NER-hez (BŐVÍTVE!)

A Mészáros Lőrinc-közeli Indamedia bekebelezi az egyik legnagyobb bulvárlap, a Blikk, továbbá a Glamour és a Kiskegyed, valamint több tévéújság és médiumok kiadóját, a Ringier Hungary Kft.-t. A tranzakció magában foglalja: a Blikk mellett a Vasárnapi Blikket, az EgészségKalauzt, a Kiskegyedet és a GLAMOUR női magazinokat, az Auto Bild autós magazint, valamint más gasztronómiai kiadványok mellett a Recepttár.hu online magazint, különféle tévémagazinokat is, mint a Tvr-hét, a Színes Kéthetes, TVR Újság és a TV Revü.

Az Indamedia – melyet a piacon Mészáros Lőrinc-közeli érdekeltségnek tartanak számon, és ami az Indexnek is a tulajdonosa – felvásárolja a mostanáig a svájci Ringier Csoporthoz tartozó Ringier Hungary Kft.-t.

A hvg.hu írta meg elsőként, hogy a cégbíróságra beérkezett, október 3-án ügyvédi ellenjegyzéssel ellátott dokumentumok szerint a Ringier Hungary Kft. egyedüli tulajdonosa az Indamedia Network Zrt. lenne. Az ügyvéd a dokumentumot 2025. október 3-án látta el ellenjegyzéssel.

A Ringierhez tartozik a Blikk című bulvárnapilap és a blikk.hu, valamint a Kiskegyed, a Glamour és több más kiadvány. A vevő, az Indamedia az Index mellett a Totalcar, a Port.hu, a Femina.hu, a Dívány.hu és több más internetes lap tulajdonosa, valamint a rendezvényszervezés piacán is jelen vannak.

A Media1 úgy tudja, a Ringiernél rendkívüli értekezleten jelentették be ma délelőtt a fejleményeket – az ott történtekről később még, cikkünk frissítésével beszámolunk.

Az Indamedia egyik tulajdonosa Vaszily Miklós, a Fidesz-közeli TV2 Csoport elnök-vezérigazgatója, a Mészáros Lőrinc érdekeltségei közé tartozó MBH Bank felügyelőbizottsági elnöke. A másik tulajdonos Ziegler Gábor médiavállalkozó. Emlékezetes: miután 2020-ban megjelent Vaszily az Index (Indamedia) társtulajdonosaként, a teljes korábbi Index-szerkesztőség távozott, mivel nem látták biztosítva a lap függetlenségét a továbbiakra.

A Media1 úgy tudja, a Blikk és a Ringier Hungary több munkatársa már most attól tart, hogy miután kormányközelbe kerül a médiacsoport, a közelgő országgyűlési kampány során jobboldali irányba fordíthatja az új tulajdonos, ezért többen máris elkezdenek szétnézni a munkaerőpiacon, tehát távozásokra is számítani lehet.

A Ringier Hungary Kft. a tavalyi évet 12,1 milliárd forint nettó árbevétel és 606 millió forint adózott eredménnyel zárta az Opten céginformációs rendszer szerint, ugyanakkor a Blikk Kft. – mely néhány hónapja beolvadt a Ringier Hungary Kft.-be – a 2025.01.01 és 2025.06.30. közötti, a beolvadás előtti időszakot 2,6 milliárd forint árbevétel mellett 63,9 millió forint veszteséggel zárta.

Mint megírtuk, a Blikk idén év elején nagy átalakításokba kezdett, miután márciusban felvették Nagy Iván Zsoltot, a HVG.hu volt felelős szerkesztőjét a Blikk főszerkesztőjének és Szigeti Pétert, a Central Médiacsoport egykori egyik digitális vezetőjét tartalomfejlesztési és innovációs vezetőnek. A Media1 idén április 21-én exkluzív interjút készített Kovács Tiborral, a Ringier Hungary Kft. ügyvezetőjével a Blikk megújításáról és a lappiaci helyzetről – a beszélgetés során Kovács Tibor még nagy tervekről beszélt a Blikk kapcsán néhány hónappal ezelőtt. Az interjú itt hallgatható meg.

Az Indamedia mostani lépésével az online mellett a nyomtatott sajtópiacon is fontos szereplővé válik. Ismert az is, hogy az Indamedia az RTL Magyarországgal és az ATV-vel partnerségre lépett. Az Index-szel kapcsolatos ügyekről itt érhetők el korábbi írásaink.

Mint arról a Media1 beszámolt, néhány hete egy másik svájci cég, a Marquard Group is megvált magyarországi médiaérdekeltségétől. A Marquard magyarországi leányvállalatát a helyi magyar menedzsment vette meg.

A Ringier egyébként nem teljesen vonult ki Magyarországról, mivel a Media1 információi szerint a Profession.hu állásportált a Sportalt megtartotta – az önálló cégben, a Ringier Hungary Kft-tól függetlenül működik.

Az üggyel összefüggésben kérdésekkel kerestük meg először a Ringiert, nemrég pedig az Indamediát is. Amint válaszolnak, illetve további részletek derülnek ki, tájékoztatjuk olvasóinkat a fejleményekkel kapcsolatban.

Frissítés: ezeket szerezte meg az Indamedia

Megerősítette honlapján az Indamedia / Index, hogy  felvásárolták a Ringer Hungary-t. Az ügyletet történelmi lépésnek nevezik.

Azt írják:

„A Ringier Hungary Kft. és vele együtt a portfóliójába tartozó kiadványok az Indamedia Csoport tulajdonába kerültek. A tranzakcióval az Indamedia portfóliója, sokszínűsége jelentősen bővül, a magyar médiapiac egyik legmeghatározóbb szereplőjévé válik. Az értékesítés többek között olyan médiamárkákat érint, mint a Blikk, Kiskegyed, EgészségKalauz.hu. A tranzakciót csütörtökön zárta le a két fél. A vezető hazai állásportál, a Profession továbbra is kizárólagosan a Ringier tulajdonában marad, a Sportal.hu sportoldal tulajdonosa továbbra is a Ringier Sports Media Group (RSMG).

A Ringier eladta magyar média portfólióját az Indamediának, a magyar médiapiac egyik legdinamikusabban fejlődő digitális kiadójának, amely 18, havonta összesen mintegy ötmillió felhasználót elérő online kiadványt működtet.

Az Indamedia Network Magyarország egyik legnagyobb, magyar tulajdonú médiapiaci szereplője, amely 18 online kiadványt és platformot működtet – köztük több piacvezető márkát.A csoport zászlóshajója és legerősebb márkája az Index, Magyarország vezető hírportálja. Gazdasági portálja, az Economx meghatározó jelenléttel bír a pénzügyi média területén. A Totalcar idén ünnepli 25. születésnapját; az autós magazin az online hírportálok között kiemelkedik erős videós jelenlétével és sikerével is.

A csoport része a Port is, a kulturális magazin és programajánló, amely több mint 25 éve meghatározó szereplője a hazai kulturális médiapiacnak. Az IndaPlay videóplatform egyszerre kínál szórakoztató és informatív tartalmakat – a közélettől és gasztronómiától kezdve széles lifestyle témákig.

Az Indamedia az online női magazinok szegmensében is hasonló pozíciót épített a Femina és Dívány kiadványaival, ezt követően pedig az elmúlt években rendezvényterületen is felépített olyan márkákat, mint az AI Summit vagy a DOGZ Fesztivál. Emellett az Indamedia kiadója minden évben számos sikerkönyvet jelentet meg.

A mostani tranzakció után az Indamedia olyan szegmensekben is megjelenik, ahol eddig nem voltak termékei, munkatársi bázisa pedig egy rendkívül erős vállalati kultúrájú céggel bővül.

A tranzakció magában foglalja:

  • a Blikket, Magyarország piacvezető országos napilapját, egyben az ország egyik leglátogatottabb online portálját,
  • a Vasárnapi Blikk hetilapot,
  • az EgészségKalauz.hu egészségügyi portált,
  • a Kiskegyed és a GLAMOUR női magazinokat,
  • az Auto Bild autós magazint,
  • más gasztronómiai kiadványok mellett a Recepttár.hu online magazint,
  • különféle tévémagazinokat, mint a Tvr-hét, a Színes Kéthetes, TVR Újság és a TV Revü.

A Ringier Csoportról

A svájci székhelyű Ringier Európa egyik vezető médiavállalata, amely több mint 190 éves múlttal rendelkezik. A mintegy 6000 alkalmazottat foglalkoztató csoport több mint 130 vállalatot működtet 19 európai és afrikai országban.

A Ringier portfóliója három fő üzleti területet foglal magában: vezető médiamárkák, sportmédia-platformok és digitális piacterek. A 82 százalékos digitális EBITDA részesedésével a Ringier Európa vezető médiavállalatai közé tartozik. A csoport a mai napig túlnyomórészt családi tulajdonban van. Legismertebb médiamárkái közé tartozik a svájci Blick, Bilanz, LandLiebe, L’illustré és Schweizer Illustrierte, a szerbiai Blic, valamint a lengyelországi Onet, Fakt, Forbes és Business Insider. A sportmédia szektorban a Ringier olyan platformokon van jelen, mint az A Bola Portugáliában, a GSP.ro Romániában, a sportal.bg Bulgáriában és a Sportal.rs Szerbiában. A digitális piactereket olyan zászlóshajó cégek vezetik, mint a svájci JobCloud és az SMG Swiss Marketplace Group, a romániai eJobs and immobiliare, a balti államokban a CV Keskus, valamint a magyar Profession.

Az első nyilatkozatok a tranzakció aláírása után

Marc Walder, CEO Ringier: „A digitális szektorban betöltött vezető pozíciójának és erős piaci múltjának köszönhetően az Indamedia ideális helyzetben van ahhoz, hogy felgyorsítsa médiamárkáink átalakulását, és sikeres jövőt biztosítson számukra. Ez egy nagyon jó megoldás a Ringier Csoport és a magyarországi médiamárkáink számára. Magyarországi médiaportfóliónk eladása stratégiai döntés, amely csak erre az országra korlátozódik. Lehetővé teszi számunkra, hogy erőforrásainkat a meglévő európai és afrikai piacunkra összpontosítsuk.”

Kovács Tibor ügyvezető igazgató, Ringier Hungary:

„Ez a tranzakció egy fontos új fejezetet nyit a korábbi Ringier médiamárkák életében. Az Indamediával ezek a kiadványok olyan tulajdonosra tesznek szert, amely már bizonyított a magyar piacon és amely nemcsak a növekedésüket, de az újságírói kiválóság megtartását is biztosítja. Nagyon büszke vagyok csapataink elkötelezettségére és az évek során elért eredményeire, hiszen ők tették ezeket a márkákat közismertté. Személy szerint teljes mértékben elkötelezett vagyok a zökkenőmentes átmenet biztosítása mellett.”

Ziegler Gábor társtulajdonos, az Indamedia Network vezérigazgatója:

„Az Indamedia ezzel a tranzakcióval fontos mérföldkőhöz ért növekedési stratégiájában. A Ringier Hungary felvásárlása révén egy eredményesen működő, az Indamediához hasonló méretű, a piacon erős pozíciókkal rendelkező médiavállalat kerül a cégcsoporthoz, melynek sikeres márkái meghatározó szerepet töltenek be a hazai médiapiacon, úgy print, mint online és rendezvény területen. Úgy gondolom, hogy az eddig külön-külön is komoly nyereséget termelő két médiavállalat munkatársainak közös munkája napi szinten még több élményt, információt és megalapozottabb tudást fog nyújtani az olvasóknak, felhasználóknak, nézőknek, illetve azoknak, akik személyesen látogatnak el rendezvényeinkre. Ezáltal az Indamedia a jövőben a jelenleginél is jobb esélyekkel fog versenyezni nemcsak a hazai, hanem a globális versenytársakkal is.”

Starcz Ákos, az Indamedia Network Zrt. igazgatósági tagja, az Index vezérigazgatója:

„Az akvizícióval az Indamedia immár több mint két tucat kiadványt üzemeltet. A legfontosabb feladatunk most az, hogy finomhangoljuk ezek tartalmi stratégiáját és vízióját, valamint a kiadványok egyedi értékeire építve tovább erősítsük a márkákat. Célunk, hogy minden kiadvány még karakteresebben képviselje saját hangját és közönségét, miközben egymást is erősítik az Indamedia portfólióján belül. Ha ezt sikerrel tesszük, a legolvasottabb hazai kiadványok között mind több az Indamediához fog tartozni.

A Profession és a Sportal.hu a Ringiernél marad
Nemzetközi portfóliójának részeként a Ringier a jövőben is működteti online piacterét és sportmédia üzletágát Magyarországon: a médiaportfólió értékesítése nem érinti a Profession.hu-t, Magyarország vezető állásportálját, valamint a Ringier Sports Media Group részét képező Sportal.hu sportplatformot.”

Frissítés2: Magyar Péter szerint „NER-bűnözők” vették meg a Blikket és a Kiskegyedet

A tulajdonosváltás kapcsán megszólalt Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke, aki kijelentette, hogy „NER-bűnözők” vették meg a Blikket. A politikus szerint Orbánék annyira rettegnek a választási vereségtől, hogy már a látszatra sem adnak. Közpénz százmilliárdokat költenek propagandára. Hogy mit mondott még az ügylettel összefüggésben a Tisza-elnök, arról különálló hírünkben, ide kattintva olvashatnak.

 

Magyar Péter a Blikkről: A NER bűnözői újabb független lapokat kebeleztek be

Frissítés 3. A Central Médiacsoport szerint ez egy újabb szomorú mérföldkő

A Central Médiacsoport közleményben fejezte ki sajnálkozását a ma nyilvánosságra kerül eladással kapcsolatban. Szerintük a mai egy újabb szomorú mérföldkő a magyar médiapiacon. A közlemény itt található.

 

„Újabb szomorú mérföldkő” – megszólalt a Central Médiacsoport a Ringier Hungary eladása kapcsán

 

https://vipcast.hu/2025/10/25/kovacs-tibor-ringier-hungary-ugyvezeto-igazgato-media1-nyomtatott-sajto-jovojerol-a-blikk-megujulasarol-es-a-digitalis-kihivasokrol/10343

 

Óriási átalakulás jön a Blikknél

Magyar kézbe került a Marquard Group Hungary, a JOY, az Éva és az Instyle magazinok kiadója

Újabb szál az RTL és a NER között

Az Index vezérigazgatóját kérték fel a kormányközeli Libri elnökének

 

„Kontraszelekció zajlik” – Politikai elfogultságra utal az Index egyik távozó publicistája

Viszlát Index, akkor ez ennyi volt – Nem jelenhetett meg Ujhelyi István cikke

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Blikket reklámozó újságos Budapesten. Fotó: Ladányi András / Media1

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások