fbpx
Tv távirányító

Újabb tévétársaság vált át az új nézettségi mutatóra, de van, aki nemet mond rá

Lapinformáció szerint az RTL Magyarországhoz hasonlóan a ViacomCBS is úgy döntött, átáll és ezután az új típusú, az úgynevezett lineáris televíziós közönségarány-mutatót használja az eddigi shr% érték helyett. Az AMC Networks azonban egyelőre elutasítja az új mutató használatát és még kérdéses, hogy hogyan döntenek a piac olyan nagy szereplői mint például a TV2 Csoport.

Mint arról korábban a Media1 is beszámolt, 2022-től egy új közönségarány-mutató használatával közli a nézettségi adatait az RTL Magyarország: átálltak ugyanis az úgynevezett lineáris televíziós közönségarányra az eddig alkalmazott hagyományos share értékről, amely figyelembe vette azt is, hogy az adott időben bekapcsolt tévéképernyő előtt ülők esetleg nem lineáris tévécsatornát néztek, hanem egyéb tevékenységet folytattak (például Netflixet vagy HBO GO-t  vagy például DVD-t néztek, esetleg játékkonzolt használtak), mostantól viszont csak azt közlik, hogy az adott időpontban Magyarországon sugárzott lineáris tévécsatornákat nézők hány százaléka választotta az adott tévés programot vagy csatornát.

A SorozatWiki azt írja, hogy a ViacomCBS a jövőben az új közönségarány-mutatókat fogja használni, vagyis követik ebben az RTL Magyarország döntését. Az oldal szerint az AMC Networks viszont úgy döntött, nem áll át, tehát ők maradnak a hagyományos shr% közönségarány-mutatónál.

A TV2 Média Csoport és az Antenna Group (ahová például a Viasat3 is tartozik) egyelőre nem reagált, hogy átáll-e, így nem tudni, hogy ezen tévétársaságok hogyan döntenek, hajlandók-e átállni az új közönségarány-mutatóra. A SorozatWiki viszont azonban arra számít, hogy más tévécsatornák is követik majd az RTL-t és a ViacomCBS cégeket, és a piac nagy része átáll majd, ezért ők pénteken be is jelentették, hogy a híreikben ezentúl a lineáris shr% értéket fogják használni az eddigi helyett.

A Media1 egyelőre várakozó állásponton van: megvárjuk, hogyan dönt például a TV2 Média Csoport vagy az Antenna, mert rendkívül fontosnak tartjuk, hogy az adatok összehasonlíthatósága megmaradjon mind a korábbi, előző évi adatokkal (amikor a piac még a hagyományos shr% értéket használta), mind pedig a különféle csatornák egyes adatai egymással is összevethetők maradjanak.

Úgy gondoljuk, az ügyben a hazánkban működő tévécsatornákat tömörítő Magyar Elektronikus Médiaszolgáltatók Egyesülete (MEME) részéről kellett volna ajánlást megfogalmazni még tavaly év vége előtt. Úgy tudjuk, az RTL döntése meglepetésként érte a piac szereplőit.

Ha a TV2 csak a régi, az RTL viszont csak az új mutatót fogja használni, az semmiképp sem lenne jó irány, de még az sem, ha mindenki átállna, viszont eközben a régi mutatót már nem tennék elérhetővé a szaksajtó számára, ugyanis így csak a nézőszámokat (AMR) lehetne összevetni ugyanazon műsorok előző évados adatával, a közönségarányokat viszont nem.

A nézettségi mutató a televíziózás egyik árfolyamának számít: ez alapján milliárdok sorsa dől el évről-évre, ezért nem mindegy, hogy az átállás az iparági szereplők egyetértése mellett történik-e meg.

További hírek érhetők el a Media1-en!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások