fbpx
Lampé Ágnes rádiós és televíziós műsorvezető

Valótlan indokkal rúgta ki a Klubrádió az egyik ismert műsorvezetőjét?

Azt írta a Klubrádió vezetősége Lampé Ágnes, az elbocsátott rádiós műsorvezető felmondásába, hogy nem járt be dolgozni a rádióba és nem készítette el a műsorait, valamint nem jelent meg a rádió vezetősége által kezdeményezett egyeztetéseken. Csakhogy Lampé Ágnes álláspontja szerint épp a leírtak ellenkezője volt az igaz: a műsorvezető nem mehetett be a munkahelyére és nem készíthette el a műsorait. A felek között amúgy egyetlen találkozó jött létre, és azon Lampé meg is jelent. A műsorvezető ügyvédje már épp perelni készült a Klubrádiót, amikor fordulat következett be az ügyben. Stock Richárd, a Klubrádió vezérigazgatója eltérően emlékezik a történtekre: szerinte jogszerűen bocsátották el a műsorvezetőt, és a megjelölt indok valós volt.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Media1 tavaly december közepén röviden már beszámolt róla, hogy távozni kényszerül a Klubrádióból Lampé Ágnes műsorvezető, aki az elmúlt években olyan kiemelt rádióműsoroknak volt a műsorvezetője mint a Hetes Stúdió, a Reggeli Gyors, az Esti Gyors, az Ez itt a kérdés, a Reggeli személy és az Ez itt a Fórum. Lampénak engedélye volt, hogy a Klubrádió mellett dolgozhat az ATV-nek is, ahol ő vezeti az Öt, a Fórum és A nap híre című műsorokat. A két tevékenység, a tévés és rádiós munka éveken át jól megfért egymás mellett.

A változás ebben azután állt be, hogy más pályázó mellett a Közösségi Rádiózásért Egyesület (az ATV Csoporthoz tartozó Spirit FM üzemeltetője) is pályázatot nyújtott be a Budapest FM 92,9 MHz közösségi rádiós frekvenciára vonatkozó pályázaton (ezt a frekvenciát használta a Klubrádió korábban, mielőtt a Médiatanács úgy döntött, hogy nem hosszabbítja meg a Klubrádió 2021. február 14-én lejáró jogosultságát).

Üzent a Klubrádió vezetője Lampénak, mondjon fel az ATV-nél, vagy nem mehet be többet dolgozni a Klubrádióhoz

Már a Spirit FM bejelentésekor, tehát még jóval a pályázatok Médiatanács általi kiértékelése előtt, amikor Arató András, a Klubrádió Zrt. igazgatósági elnöke, a rádió többségi tulajdonosa az egyik vezetőjén keresztül megüzente Lampénak, azon nyomban döntenie kell, a tévézést, azaz az ATV-t választja, vagy a Klubrádiót, ha pedig az ATV-t választja, már másnap nem mehet be dolgozni a Klubrádióhoz. Arató ugyanis – aki ezen a ponton nyilatkozott a Media1-nek is – úgy vélte, a Klubrádió és az ATV egymáshoz képest most már olyan, mint a Pepsi és a Coca-Cola. Konkurencia.

Lampét nagyon elkeserítette az üzenet, hisz ultimátumot kapott. Az, hogy az ATV-közeli Spirit FM is pályázik a Klubrádió által addig használt frekvenciára, nem kapcsolódott a személyéhez, nem állt kapcsolatban a Spirit FM-mel. A műsorvezető azt felelte a Klubrádiónak, továbbra is tévézne, a felvetést pedig nem érti, hiszen a két tevékenység korábban nem zárta ki egymást, az elmúlt években sem okozott problémát.

Lampé Ágnes műsorvezető
Lampé Ágnes műsorvezető

Már másnaptól nem mehetett be a Klubrádióba, felmondólevelet mégsem kapott

A Klubrádió ezt nem fogadta el, és azt mondta a műsorvezetőnek: akkor másnaptól már ne is menjen be dolgozni a Klubrádió Bokor utcai stúdióépületébe. Bár ténylegesen felmondólevelet nem kapott, Lampé ezt követően már nem vehetett részt az értekezleteken, műsorokat nem készített, a beosztásba sem került be a neve többé. Több klubrádiós informális úton sajnálkozását fejezte ki Lampénak Arató Andrásék döntése miatt.

Klubrádió
A Klubrádió stúdiója

A felek között később egyetlen találkozó jött létre, Lampé Stock Richárddal, a Klubrádió Zrt. vezérigazgatójával igyekezett tisztázni az álláspontokat. Zavaros volt a helyzet: ha elbocsátják, miért nem kap erről papírt, ha viszont igényt tartanak a munkájára, miért nem hagyják dolgozni.

A találkozó nem sikerült jól. Stock azt mondta Lampénak: ha az ATV-t választja, akkor a két rádió közötti konkurenciahelyzet miatt van hivatalos jogi indoka az elbocsátásának. Erre azonban ezt követően sem került sor, csak bő másfél hónappal később, 2021. február 1-jén, annak ellenére, hogy munkavégzésében ekkor már régen akadályozva volt.

Valótlant jelölt meg a Klubrádió a felmondás indokaként?

A műsorvezetőt ekkor érte az újabb keserű meglepetés. Felmondólevelébe ugyanis nem az került, hogy amiatt bocsátják el, hogy az ATV-ben is dolgozik, hanem azért, mert úgymond folyamatosan nem járt be dolgozni a Klubrádióhoz, nem készíti el műsorait, és megsérti magatartásával a Klubrádió érdekeit.

Ez az indok nyilvánvalóan nem volt igaz, hiszen épp a munkáltató, azaz a Klubrádió volt az, aki nem engedte Lampénak, hogy végezze a munkáját azon felbőszülve, hogy tévézni is szeretne. Azt is leírták a felmondásban, hogy Lampé a Klubrádió által kezdeményezett személyes megbeszélésen nem volt hajlandó megjelenni, ami megint csak nem felelt meg a valóságnak.

Lampé ügyvédet fogadott, perelni készült

Lampé, aki már azt is nagy csalódásnak élte meg, hogy a Klubrádió annak ellenére meneszti őt, hogy egyébként ő mit sem tehetett arról, hogy a Spirit FM is pályázatot nyújtott be a 92,9 MHz-es frekvenciára, még inkább elkeseredett attól, hogy a rádió vezérigazgatója teljesen fiktív indokot jelölt meg a felmondólevélben.

A műsorvezető ezért úgy tervezte, munkaügyi bírósághoz fordul. Úgy érezte, a Klubrádió vezetője bűnbakot próbál csinálni belőle egy olyan ügyben, amihez neki amúgy semmi köze.

Fordulat

Ezt követően jött az újabb fordulat, ugyanis miután már épp zajlott a bírósági keresetet megelőző beadvány előkészítése, Lampé ügyvédjének sikerült kapcsolatba lépnie Stock Richárddal, akit arra figyelmeztetett, hogy

valakit valótlan indokkal elbocsátani önmagában is jogsértő.

Arra is emlékeztette a Klubrádió vezérigazgatóját, hogy nem Lampé volt az, aki nem jelent meg a munkahelyén, hanem a Klubrádió akadályozta meg őt ebben és a munkavégzésben, valamint hangsúlyozta, hogy az sem igaz, hogy Lampé nem jelent meg valamilyen egyeztetésen.

Stock – aki egyébként maga is jogász, így ismernie kell a munka törvénykönyvét – az ügyvédi megkeresés és a perrel való fenyegetettség hatására végül belátta, hogy ez így tényleg nincs rendjén. Ez nem azt jelenti, hogy Lampét rehabilitálták és visszahelyezték a pozíciójába, de azt igen, hogy a jogsértést vele szemben ezáltal elismerték, és nem maradt szégyenfolt a neve mellett, mint olyan munkavállaló, aki hónapokig nem járt be dolgozni. (Stock utóbb lapunknak vitatta, hogy ez így történt, lásd cikkünk végén reagálását.)

A Klubrádió elnöke magánügynek tartja a történteket

A Media1 egyébként kereste az ügyben a Klubrádiót is, például azt kérdeztük, miért vártak februárig az elbocsátással, vagy hogy miért nem a valós felmondási indokot írták a Lampénak küldött levélbe.

Arató András, a Klubrádió igazgatósági elnöke kérdéseinkre annyit reagált, nem kívánnak a témához újat hozzátenni,

„mivel amikor megszűnik valakivel a közös munka, akkor ő arról egészen addig nem nyilatkozik, amíg valaki erre nem kényszeríti, ugyanis magánügynek tekinti az egészet, és így tartja korrektnek.”

Arató András, a Klubrádió elnöke az Újpest TV Korrekt című műsorában
Arató András, a Klubrádió elnöke az Újpest TV Korrekt című műsorában egy hónappal ezelőtt

Így ez ügyben csak arra a korábbi nyilatkozatára tudunk visszautalni, amit tavaly decemberben adott a Media1-nek az ügy kapcsán, amikor sor került Lampé válaszút elé állítására, hogy vagy felmond az ATV-nél, vagy nem mehet be többé a Klubrádióhoz dolgozni. Akkor Arató még egyetlen szóval sem említette, hogy Lampé ne járna be dolgozni, vagy bármi gond lenne a munkájával, csupán arról beszélt, hogy nem akarnak olyasvalakivel együtt dolgozni, aki az ATV-nek is dolgozik.

Lampé Ágnes, aki pár hónappal ezelőtt még lelkesen vezette a rádióműsorait és nem gondolta, hogy a Médiatanács frekvenciapályázata körüli hercehurcának ilyen formában lehet az elszenvedője, érdeklődésünkre megerősítette információinkat. A műsorvezető azt mondta, sajnálja, hogy így alakult, mivel nagyon szereti a Klubrádió közösségét, egykori munkatársait és a hallgatókat. Azt viszont máig nem érti, hogy a Spirit FM visszalépése után sem változott a Klubrádió álláspontja, ahogy azt sem, miként fordulhatott elő, hogy a Klubrádió vezetői valótlanságokat írtak a felmondólevelébe. Ügyvédje segítségével az ügyet végül peren kívüli megegyezéssel simították el, így ha már úgy alakult, hogy megváltak tőle, ily módon a végén mégiscsak a rádió vezetőinek el kellett ismerniük, hogy ő nem követett el semmit.

Frissítés 12:18

A Klubrádió cikkünk megjelenése után mégis reagált, szerintük mindez másképp és jogszerűen történt

Cikkünk megjelenése után reagált Stock Richárd, a Klubrádió vezérigazgatója. Stock Richárd azt mondta, hogy ezekből az állításokból szerinte semmi sem igaz.

„Mi kiadtunk egy felmondást, ami jogszerű volt, de ha ezzel nem értett egyet, akkor Lampé Ágnesnek lehetősége lett volna munkaügyi bíróságon megtámadni azt, ezzel azonban a jogorvoslatra rendelkezésre álló határidőben nem élt, nem fordult bírósághoz, így az ügy vihar egy pohár vízben. Mi semmit nem változtattunk az eredeti felmondásban rögzítettekhez képest.”

Stock Richárd hozzátette, hogy úgy érzi, békében elszámoltak Lampéval, rendezték az ügyet és a járandóságát. „Eredetileg azért nem szerettünk volna nyilatkozni az ügyben, mert nem akartuk ezt az ügyet a sajtó elé vinni, és úgy tudtam, hogy tisztáztuk a helyzetet” – tette hozzá.

Stock azt mondta, azért bocsátották el Lampét, mert nem jelent meg a munkahelyén december közepétől, miután válaszút elé állították. Stock azt is mondta, nem igaz, hogy azt mondták Lampénak decemberben, hogy már másnap ne menjen be dolgozni. Ha valaki ilyet állít, az nem mond igazat.

További hírek és cikkek találhatók a Media1.hu-n! Iratkozzon fel hírlevelünkre, RSS csatornánkra és Facebook-oldalunkra, hogy ne maradjon le a média világának történéseiről!

Borító: Lampé Ágnes, a Klubrádió elbocsátott műsorvezetője
Szóljon hozzá!