Tv távirányító

Az RTL Klub és a TV2 is piacvezetőnek nevezi magát – hogyan lehet ez?

Röviden elmagyarázzuk, hogyan lehetséges ez a látszólag ellentmondásos helyzet úgy, hogy valójában mindkét csatorna állítása igaz.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Sajtóközleményt adott ki a napokban a TV2 Média Csoport arról, hogy a TV2 lett a legnézettebb tévécsatorna az idei év első tíz hónapjában és ugyanez a helyzet a médiacsoport többi csatornájának összesített eredményei kapcsán. Nem sokkal később ugyancsak közleményt adott ki az RTL Magyarország arról, hogy továbbra is őrzi piacvezető pozícióját az RTL Klub az év első tíz hónapjában mért adatok alapján, és csatornacsalád szintjén is vezetők voltak a tévénézők figyelméért folytatott harcban.

Hogyan lehet két konkurens piaci szereplő piacvezető egyidejűleg?

A helyzet az, hogy tulajdonképpen egyik vállalat sem állít valótlant. A két konkurens csatorna és csatornaportfólió tényleg megnyerte az elmúlt 10 hónapot, csak épp az RTL Klub és az RTL Magyarország a 19 órától 23 óráig tartó főműsoridős sávot, míg a TV2 és a TV2 Csoporthoz tartozó csatornacsalád az úgynevezett egész napos adatok tekintetében volt vezető.

Vagyis a TV2 és a TV2 Csoport csatornái főleg napközben (amikor kevesebben ülnek a tévéképernyők elé) tud erősebb lenni, tehát főműsoridőn kívül, míg az RTL Klub és az RTL Magyarország többi csatornája akkor vezet, amikor a lakosság túlnyomó része televíziózik, azaz prime time-ban, és amikor tömegek ülnek a képernyő elé, miután hazaérkeznek a munkából, és amikor a magasabb költségvetésű, kiemeltebb műsorok, saját gyártású sorozatok és egyéb produkciók kerülnek képernyőre.

Az RTL Magyarország által kiemelt eredmények

Az RTL Magyarország közleménye szerint az RTL Klub idén 205 estét nyert meg, és az év első 10 hónapjának átlagában 13,3 százalékkal vezetett a 11,4 százalékos TV2 előtt a kereskedelmileg kiemelten figyelt 18-49-es korcsoportban. (Az RTL Klub 1997-es indulásától kezdődően ugyanazon a célcsoporton és ugyanazon a főműsoridős idősávon (19:00-22:59) méri nézettségét.)

Csoportszinten, valamennyi csatornáját nézve fő kereskedelmi célcsoportban és főműsoridőben az RTL Magyarország az első tíz hónapos 26,5 százalékkal a 25,0 százalékos TV2 Csoport előtt, főműsoridős átlagok tekintetében.

Az RTL közleménye kitért arra is, hogy a 10 legnézettebb hazai televíziós program közül 9 az RTL Klubon futott, és arra, hogy Magyarország legnézettebb televíziós hírműsora továbbra is az RTL Híradó. A hírműsor az év első 10 hónapjában átlagosan 18,3 százalékos közönségarányt hozott a 18-49-es fő célcsoportban.

Kolosi Péter az RTL Klub nézettségét mutatja a Big Picture tévés konferencián néhány hete
Kolosi Péter az RTL Klub nézettségét mutatja a Big Picture tévés konferencián néhány hete. Fotó: Media1 / képernyőkép

A TV2 eredményei

A TV2 Média Csoport közleményében azt írta, hogy az év első tíz hónapjának teljes napra vonatkozó átlagos közönségaránya alapján, három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) is az első helyen szerepelt a TV2 nézettségi versenyben. Emellett 2019 után eddig 2020-ban is a teljes TV2 csatornacsalád adóit választották a legtöbben, ezzel a TV2 Csoport megőrizte piacvezető pozícióját a kiemelt célcsoportokban (egész napos adatok tekintetében).

Megemlítették továbbá, hogy októberben a hétvégi átlag nézői részesedést tekintve az egész napos és a főműsoridős sávban mind a három fő korcsoportban többen választották a TV2-t mint az RTL Klubot. A hétvégi jó eredményekhez az október 10-én indult, eddig négy részt bemutatott Dancing with the Stars, illetve a vasárnap esténként futó Sztárban Sztár segítette a csatornát, mely a hónap legnézettebb műsora volt.

Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport programigazgatója a Big Picture 2021 konferencián 2020.10.20-án
Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport programigazgatója a Big Picture 2021 konferencián 2020.10.20-án. Fotó: Media1 / képernyőkép

A TV2 Tények a teljes lakosság (A4+) tekintetében nyerte meg a nézettségi versenyt: átlagosan a tévénézők 21,1 százaléka választotta a hírműsort. Megemlítették a reggeli műsorsávjuk, a Mokka és a Mokkacino című műsoraik sikerét is. A Mokkacino a 18-49 éveseknél 7,9 százalékos átlagos nézői részesedést mondhatott magáénak, míg az RTL-en vele szemben futó műsornak 3,8 százalékos nézettségi átlaga volt.

(Az RTL és a TV2 által kommunikált adatok forrása minden esetben a Nielsen Közönségmérés.)

További hírek találhatók a Media1-en!

Szóljon hozzá!