fbpx

tévénézési szokások

magyar tévé, tv

Tovább nőtt a magyar lakosság tévénézési kedve

Kijöttek a Nielsen Közönségmérés negyedéves kutatási adatai, amiből kiderül, milyen típusú műsorokat és csatornákat, illetve mennyit néz tévét a magyar lakosság. Az adatok alapján a tévéfüggőség mit sem csökkent az elmúlt negyedévben, sőt, bár korosztályonként, nemenként jelentős eltérések is kimutathatók, de befolyásoló tényező az is, hogy van-e valakinek diplomája vagy sem.

tévénézés, tv, tévé, breaking

Megváltoztatta a magyarok tévénézési szokásait a koronavírus az elmúlt egy évben

A Nielsen Közönségmérés által készített elemzés szerint változatosan alakult a COVID-19 kitörése óta elmúlt egy év a televíziós piacon: míg a sportcsatornák tavaly őszig a pandémia vesztesei közé tartoztak, a sorozat- és életmódcsatornák a kialakult helyzet nyerteseinek mondhatják magukat. Több időt töltöttek a magyarok a képernyők előtt, azonban megmaradt a szezonalitás.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a TV2 Tények Stúdiójában

Megbünteti a Médiatanács a TV2 Tények Plusz című műsorát, de az M1 Híradót és a HírTV Bayer Showját nem

Közel 1 millió forintot kell befizetnie a TV2-nek, amiért hírnek álcázta a fideszes médiaholdinghoz tartozó Bors kereskedelmi információját. A HírTV-s Bayer Show esetében ezúttal sem állapított meg jogsértést a testület a nőkre vonatkozó megjegyzés miatt, és az M1 Híradó az ARD-vel kapcsolatos műsorrészletét sem tartja aggályosnak a testület, amely egyébként visszaengedi az éterbe az általa már többször elnémított Vörösmarty Rádiót, és elkészült egy olyan kutatással, ami alapján állítólag a közmédia volt a koronavírus-helyzet nagy nyertese.

koronavírus miatt tévéző ember

Nagyon megváltoztatta a koronavírus a magyarok médiafogyasztási szokásait

A Nielsen Közönségméréstől kapott friss statisztikák azt mutatják, hogy az internet mellett a tévé szerepe is jelentősen felértékelődött a járvány hatására, hiszen nagyon nagyot nőtt pár hét alatt a tévénézésre fordított idő Európában és Magyarországon. Az is nagyon megváltozott, mit nézünk a tévében: például a sportcsatornák óriásit vesztettek. Lássuk is a konkrétumokat!

tévézés

Nyáron se tudtunk elszakadni a tévétől

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az idei év harmadik negyedévében naponta átlagosan 4 óra 18 percet töltöttek a magyarok a tévékészülékek előtt:. A nők átlag felett, a férfiak átlag alatt tévéztek. A legújabb statisztikából az is látszik, milyen jellegű tartalmak iránt voltak a leginkább fogékonyak a magyarok.

tv, tévé, sorozat, film

Ezt nézik a magyarok a tévében

Napi 5 órát tévézik egy átlagos magyar, de van olyan korcsoport, ahol ez a 7 órát is meghaladja. A Nielsen Közönségmérés legfrissebb adataiból az is kiderült, melyek a legkedveltebb műsortípusok, mire mennyi idő jut. Továbbra is óriási például a magyarok sorozatfüggősége.

tv, tévé, televízió

A magyarok 50 felett végképp tévéfüggővé válnak

A legtöbb időt sorozatokkal töltik a magyar tévénézők a Nielsen Közönségmérés legutóbbi összesített adatai alapján. A tévéfüggőség egyébként az 50 év alattiakra is jellemző, de jóval kevésbé. Sok fiatalt viszont elszipkáz az internet.