Médiapiac oknyomozó írás a 444 hibájáról

A 444 és az Alfahír leleplezése, egy elavult hír és búcsúzkodó olvasók – a kormányközelből felvásárolt Médiapiac első napja

Belenéztünk az impresszuma szerint hatról egy fősre redukálódott stáb, a Boros Bánk Levente kormányközeli politológus által felvásárolt, „mérvadó” és „független” Médiapiac Online első munkanapjába.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Mint a Magyar Nemzet nyomán a Media1 is beszámolt róla, megszerezte Göbölyösné Mátrahegyi Annától a koronavírus miatt jelenleg papír alapon szünetelő Médiapiac című szakújság és – a DKT/gemius adatok szerint az elmúlt napokban mindössze napi 1400-1900 közötti egyedi látogatóval rendelkező – mediapiac.com internetes oldal tulajdonjogát Boros Bánk Levente.

Boros Bánk Levente a kormány beszállítójaként jelentős közpénzekre szert tevő Nézőpont Csoporthoz tartozó, az állami MTVA beszállítójaként is tevékenykedő, egy korábbi elemzésében a kuruc infó nevű szélsőjobboldali portált baloldaliként emlegető  Médianéző Központ igazgatója.

Az új tulajdonos azt ígérte a KESMA napilapjának adott interjúban: új újságja be fogja mutatni a jó tollú jobboldaliakat, de csinálnak interjúkat baloldali vágókkal, szerkesztőkkel, műsorvezetőkkel is, illetve kijelentette, mérvadó és független lapot csinál a lapból.

Nem sokkal később a Media1 megtudta, hogy a médiavállalkozó-politológus a Médiapiac eddigi teljes szakújságírói-szerkesztőségi gárdájának elbocsátásával indított – vagy ahogy az egyik elbocsátott munkatárs fogalmazott: „kisöpörte az eddigi stábot”.

Boros Bánk Levente, a Médiapiac újság új tulajdonosa, a Médianéző igazgatója
Boros Bánk Levente, a Médiapiac újság új tulajdonosa, a Médianéző igazgatója a Hír Televízió vendégeként korábban.

A lap impresszumában azóta is egyedüliként szerepel Boros Bánk Levente, abban egyetlen szerző sincsen feltüntetve, pedig nemrég még 6 fő neve volt feltüntetve: abból 4 újságíró, valamint egy lapmenedzser és az ügyvezető.

A Médiapiac.com szerkesztőségi névsora 2020.10.15-én
A Médiapiac.com szerkesztőségi névsora 2020.10.15-én

Kíváncsiak voltunk, vajon az új tulajdonos már az első napon megkezdi-e az újság „mérvadó” irányba állítását, illetve olvashatunk-e esetleg máris a jó tollú jobboldali médiamunkásokról valamit.

Még nem vették le az RTL hírigazgatóját és az Index volt munkatársát

Az oldalt megnyitva ilyet egyelőre nem találtunk, de láttuk, hogy Facebook-oldaluk fejlécében továbbra is szerepeltetik Varga Attila Sixx, az Index volt munkatársának fotóját és Kotroczó Róbertet (a képen balra), aki az RTL Magyarország hírigazgatója. Sőt a Mediapiac.com profilképe is Kotroczó. (A lap digitális változatába a most elbocsátott stáb készített interjút Kotroczóval.)

A Mediapiac.com Facebook-oldalának fejléce
A Mediapiac.com Facebook-oldalának fejléce

Pársoros oknyomozás a 444-ről

A lap a nap folyamán „oknyomozást” közölt a 444-ről Hibázott a 444 címmel. A cikk mindössze 3 mondatból áll, és arról szól, hogy Szily László, a lap munkatársa elnézést kért a Magyar Nemzet egyik munkatársától, mert az egyik, a hétvégi időközi választáson vereséget szenvedett ellenzéki jelölt, a jobbikos Bíró László gyanús gazdasági ügyéről szóló írásába állítólag bekerült egy pontatlanság, merthogy Szily állította, hogy a kormányközeli lap nem tett említést egy 50 milliós ügyről, pedig aztán kiderült, hogy de, volt említés.

Aztán jött az Alfahír leleplezése

Az impresszuma szerint jelenleg egyfős mediapiac.com meg nem nevezett szerzője a 444 munkatársának tévedése után rögtön az Alfahírről közölt közel hasonló terjedelmű leleplezést. A leleplezést az tette lehetővé, hogy a mediapiac.com talált egy helyreigazító közleményt a Jobbikhoz közeli weboldalon Csorba Istvánné Galambosi Erzsébet kapcsán, és erről írt egy hírt „Valótlanságok sorozatát állította az Alfahír” címmel. Az írás a helyreigazítás szövegére épül.

Elavult hír egy „induló” netrádióról

Ezt követően Boros Bánk Levente egyfős szerkesztősége azzal foglalkozott, hogy Beat néven indult egy új rádió. Csakhogy ez a rádió nem most, hanem még az ősz elején indult, a Media1 be is számolt róla annak idején, így egy már jócskán elavult információt közölt a mediapiac.com. Egyébként a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) Hangfoglaló Programjának pályázati finanszírozásából megvalósult internetes rádiót épp mindössze 6 fő hallgatja, legalábbis az online stream mérőrendszere szerint.

A Médiapiac a nap során ezenkívül a Nemzeti Filmintézet közleménye alapján beszámolt egy filmtámogatásról, lehozott továbbá egy egynapos hírt, hogy eljárás indul a Klubrádió és a Rádió 1 ellen, valamint az RTL Klub honlapja alapján közzétették ők is, hogy Friderikusz az RTL Klubon tér vissza, és publikálták az MTVA Sajtóarchívumának anyagát a 30 évvel ezelőtt elindult hazai mobilszolgáltatásról, ezenkívül egy sajtóközleményt vettek át arról, hogy kik lesznek az MTV EMA első fellépői.

Csalódott olvasók

A mediapiac.com facebook-oldalán egyébként a Boros Bánk Levente megérkezéséről szóló hír alatt az olvasók tömegesen azt írják, hogy akkor most ők lelépnek az oldalról, illetve kikövetik azt.

Az egyik hozzászóló például azt írta: „A további viszontnemolvasásra”, valaki más azt írja, „Én léptem, további jó NER építést!”, más valaki azt, hogy „Gondolom eltűnnek a követők”. Azonban van, aki örömmel, hazafias trikolórral fogadta a Nemzeti Együttműködés Rendszerének egyik kedvenc politológusának megérkezését.

Helyes, hajrá - olvasói hozzászólás a Mediapiac.com Facebook-oldalán

update

A Media1 megtudta, hogy a Médiapiac és a Magyar Nemzet személyi összefonódásban áll egymással. Erről különálló cikkünkben részletesen is beszámolunk.

Szóljon hozzá!