Winkler Róbert

A Winkler Róbert szerint elklubrádiósodott Klubrádióban Winkler Róbertet kérdezte Bolgár György

Közel negyedórán át volt pénteken a Winkler Róbert által bírált Bolgár György vezette műsor, a Megbeszéljük vendége a Totalcar alapítója, aki a minap elklubrádiósodásról és elátévésedésről beszélt videoblogjában. A műsorban megbeszélték ezt is, valamint az Index körüli helyzetről is szó esett.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Ahogyan azt a Media1 már megírta, arról beszélt a minap videóblogjában Winkler Róbert, a Totalcar alapítója, hogy a kormánypárt, illetve „Viktorék” célja az lehetett, hogy az Index lassan, balhé nélkül „elátévésedjen” vagy „elklubrádiósodjon”, ne legyen nagyon tényfeltárás.

Azt is mondta:

„Az legyen mint a Klubrádiónál, hogy a nénik hőböröghetnek Bolgár úrnak, de olyan igazán fájdalmas tyúkszemre lépések ne legyenek” – mondta videójában az ismert műsorvezető.

Beszámoltunk már arról is, hogy reagált a ATV-t érintő kijelentésre a Media1-en Németh S. Szilárd, aki többek között azt mondta, az ATV nem lesz sem a hatalom, sem az ellenzék csicskája. A Klubrádiónál napközben hiába kértünk reakciót, annyit mondtak, ha Winkler ezt tényleg így is gondolja, a hír szent, a vélemény szabad elv alapján ezt tiszteletben tartják, ha egyet nem is értenek vele. A téma azonban Bolgár György Megbeszéljük című műsorában is előkerült, méghozzá úgy, hogy a műsorvezető telefonon felhívta bírálóját, Winkler Róbertet.

Winklernek nem tetszik a tulajdonosi szerkezet

Winkler a műsorban azt mondta, ő elsősorban az ATV és a Klubrádió tulajdonosi szerkezete miatt gondolja azt, amit mondott.Például Németh Sándor lelkész, az ATV tulajdonosa miatt, illetve azért, amiért korábban Andy Vajnával (a tavaly elhunyt néhai filmügyi kormánybiztossal) voltak különböző összefonódások az ATV-nél. (Andy Vajna műsorgyártó cége, az IKO volt a szórakoztató típusú műsorok gyártója – megj.: a szerk.) Ami a Klubrádiót illeti, Winkler azt mondta, szerinte az a gond, hogy a Klubrádió tulajdonosai között ott található a „kiváló Brit Media”.

Bolgár erre pontosította Winkler szavait, mondván a Brit Media már nincs jelen a Klubrádióban, hisz egy magánszemély vette át a Brit Media klubrádiós részesedését, egyébként pedig az ő mindössze 14 százalék körüli üzletrésze semmire sem elegendő, a tartalomba, a rádió műsorszerkezetébe nem tud beleszólni.

Bolgár György, a Klubrádió műsorvezetője
Bolgár György, a Klubrádió műsorvezetője. Fotó: Klubrádió

Ezután Bolgár György lényegében az ATV védelmében azt mondta, hogy neki ugyan már nincs ott műsora, és sok más olyan műsorkészítőnek sincsen, akinek pedig ott lenne a helye, de az ATV tulajdonosi háttere mindig is a Hit Gyülekezetéhez volt köthető, már akkor is, amikor az Újságíróklub című műsor még működött Bolgárékkal, de akkor is, amikor Kálmán Olga és Bánó András még ott volt a csatornánál.

Bolgár azt mondta, legfeljebb a Hit Gyülekezete váltott kicsit irányt, és támogatja egyes kérdésekben a kormányt (például a migráció kérdésében, akár a Trumppal kapcsolatos politikájával kapcsolatban), de a Klubrádiónál még ilyen elmozdulást sem lát, nincsen nyoma annak, hogy bármibe beleszólnának vagy bele tudnának szólni, és a Klubrádió műsorpolitikája, közlendője változott volna.

Winkler erre egyetlen szóval felelt: „oké.”

A tényfeltárásról és a hőbörgő nénikről

Bolgár ezután a Megbeszéljük című műsort érintő bírálatról beszélt. Azt mondta, nem érzi jogosnak a számonkérést, hogy nénik hőböröghetnek, hiszen vannak bácsik is, sőt vannak fiatalabb hölgyek és urak is a betelefonálók között. Ami pedig a tényfeltárás hiányát illeti, azt mondta, ez annyiban igaz, hogy oknyomozásra tényleg kevés lehetőség van, de ennek az az oka, hogy a rádió szerkesztőségének mérete kicsi, és nem is annyira rádiós műfaj a tényfeltárás.

„Ezt számonkérni rajtunk túlzás, miközben persze a valóságot igyekszünk feltárni, úgy csoportosítani, hogy közben kiderüljön belőle mi folyik az országban és a világban. Olyan vitákat, műsorokat szervezünk, hogy ezekből sok minden kijön, ami máshol, például a hazug közszolgálati rádióban nem. Ezért érzem kicsit sommásnak, igazságtalannak ezt” – mondta Bolgár György Winkler Róbertnek.

Winkler erre azt felelte: a Media1 által is bemutatott vlogbejegyzése nagyjából 14 perces volt, és ebben alig pár másodpercet szentelt a Klubrádióra, a többi része inkább az Indexről szólt.

„Ha beszéltem is a rádióról, a videó alapvetően nem erről szólt.”

Bolgár ezután azt mondta, hogy az Indexre vonatkozó értékelésben egyébként alapvetően egyetértett Winklerrel, inkább csak ez a rádiós bírálat esett neki rosszul, túlságosan sommás volt. Winkler erre elnézést kért.

„Nagyon sajnálom” – hangzott el, majd viccesen megjegyezte, hogy a 80+-os, ám fiatalos anyukája szeretettel üdvözli Bolgárt, nagy rajongója, és bizonyára most is hallgatja a rádiót.

A Totalcar is indamediás, de talán a Lada-tesztekben nem jelenik majd meg Putyin

Ezután inkább már az Index drámája volt a téma: szó esett arról, hogy Winkler marad a „csicskasajtónál”, vagyis a Fideszhez nagyon közeli hátterű, az Indamedia érdekeltségében működő Totalcarnál. Winkler erre azt mondta, nem tudja pontosan, ki van mögötte, de úgy sejti, hogy ez könnyen kideríthető. (Az Opten céginformációs rendszer szerint a Totalcar tulajdonosa valóban az Indamedia, annak pedig fele részben Vaszily Miklós, a TV2 elnöke, a Pesti TV alapítója, aki korábban az Origo Media vezérigazgatójaként elbocsátotta Sáling Gergőt, az Origo főszerkesztőjét.)

Bolgár abban reménykedik, hogy azért a Lada vagy Mercedes autóteszteknél még nincs politikai befolyásolási vágy, tehát nem aszerint dolgoznak majd, hogy a bemutatott autók Putyinnak tetszenek-e, azonban az Indexnél a politikai befolyásolásnak lehet értelme. A rádiós műsorvezető azt mondta, épp ezért megérti Winklert, hogy a helyzet ellenére maradt a Totalcarnál.

Bazsó és Winkler, a Totalarc (korábbi nevén Totalcar) műsorvezetői
Bazsó és Winkler, a Totalarc (korábbi nevén Totalcar) műsorvezetői

Winkler pesszimista a távozó indexesek tervezett lapját illetően

Winkler hangsúlyozta, hogy ő a videóban csak a saját elméletét ismertette az Index kapcsán, majd annyit még elmondott az Index körüli helyzetről, hogy nem nagyon lett volna hová hátrálni. Elvi síkon még az lehetett volna, hogy a távozó indexesek nem mondanak fel a főszerkesztő menesztése után, hanem ott maradnak és szabotázsakciókat hajtanak végre, de ezzel csak elodázni lehetett volna a dolgokat.

Winkler és Bolgár ezután elismerősen beszéltek a távozó indexesekről, lépésüket egy nagyon tiszteletteljes döntésként emlegették.

Arra, hogy a távozással viszont valami elveszett és egy ugyanolyan Indexet már lehetetlen lenne létrehozni, ha lenne is ehhez 1 milliárd forint, Winkler azt mondta, ez biztosan így van, és a távozó indexesek hiába jelezték, hogy lesz másik, mert ezzel kapcsolatban ő nagyon pesszimista,

„mert nem mindegy, hogy a harcoló személyzethez képest hányszoros a kiszolgáló személyzet”.

Winkler szerint a 80 fős gárdát egyben tartani szinte lehetetlen lenne, ekkora stábot fenntartani óriási kihívás lenne. Hozzátette, annak idején az Indexből való kiválással létrejövő 444-et is hosszan készítették elő Uj Péterék, de még így is csak töredék akkora személyzettel lehetett összehozni.

Winkler Róbert végül azt mondta, hogy őt meglepte, hogy végül együttesen felállt az Index stábja, de ő már távol dolgozott a szerkesztőségtől, így lehet, hogy csak azért lepte meg a fejlemény, mert kevés kapcsolata volt a stábbal.

További hírek találhatók a Media1-en. RSS csatornánkra ITT lehet feliratkozni. Facebook-oldalunkra is feliratkozhat.

Szóljon hozzá!