Vodafone

Dühösek a Vodafone-UPC ügyfelei

Felháborodott Vodafone-UPC ügyfelek fordultak az elmúlt hetekben a Media1-hez, mivel szerintük amióta beolvasztotta a UPC Magyarországot a Vodafone Magyarország, időnként kritikán aluli a tévé-internet-vezetékes telefon szolgáltatás színvonala, illetve jelentősen megsokasodtak a hosszú, több órás hibák. Megkérdeztük a céget, mit szólnak a szolgáltatásuk színvonalát érintő kritikákhoz.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Nem kevés Facebook-üzenet és e-mail érkezett az elmúlt napokban a Media1-hez, melyben olvasóink arról számolnak be, hogy amióta a Vodafone Magyarország felvásárolta a UPC Magyarországot (majd később dobták is a UPC Magyarország márkanevet),

tapasztalataik szerint jelentősen leromlott az internet, illetve tévé- és vezetékes szolgáltatás színvonala, illetve úgy érzik, sok az olyan hosszú műszaki hiba, lassulás vagy akár teljes szolgáltatáskiesés, ami korábban még kevésbé jellemző.

Többen kifogásolják azt is, hogy a mostanában történt többórás, de akár fél napos vagy még hosszabb leállásokra a szolgáltató nem reagált megfelelően. Telefonon például sokszor teljesen lehetetlen elérni a Vodafone ügyfélszolgálatát, pláne, amikor tömegesek az ügyfélpanaszok, és a Facebookon sem mindig kommunikálja a cég a hibát.

kábel, internet
Fotó: Unsplash

László nevű olvasónk például, aki másodpercre pontosan dokumentálta nemrégiben a Kelet-Budapestet érintő nagy hétvégi (többórás) leállást, ezt írta nekünk:

„Érdemes lenne megkeresni őket, illetve sajtóvisszhangot adni ennek a Vodafone-átvétel óta tartó immár gyakori leállások kapcsán kialakult negatív közhangulatnak.”

Ezt kérdeztük a Vodafone-tól

A Media1 az olvasói levelek nyomán még a hét elején több kérdést küldött a Vodafone Magyarország sajtóosztályának. Egyrészt arról érdeklődtünk, mi az oka, hogy a Vodafone-UPC összeolvadás óta az ügyfeleik szerint jelentős színvonalesés következett be (rendszeressé és hosszúvá váltak a hibák, leállások), illetve van-e esetleg ezzel ellentétes, ezt cáfoló adata a Vodafone-nak, másrészt rákérdeztünk arra is, hogy olvasóink általános problémaként említik, hogy az ügyfelekkel történő kommunikáció hiányos, vagy akár el is marad, illetve a hibabejelentőt is nehéz elérni. Mintaként a sok olvasói közül egyébként egyik olvasónk, Hunor hétfői leveléből is idéztünk, melyben a következő szerepelt:

„A tegnapi  (06.07.) Vodafone internet szolgáltatás üzemszünet cikketekhez szeretnék némi plusz infót küldeni. Az elmúlt hetekben az ilyen nagyobb területet érintő leállások rendszeresek lettek. Tegnap Pilisszentlászlón nem két órát, hanem több mint nyolc órát állt újra a teljes szolgáltatás. Délután kettőre javították meg, ma délelőtt 10-kor újra leállt minden. A hibabejelentőt értelmes várakozási idővel csak úgy lehet elérni, ha az ember az általános ügyfélszolgálatot hívja és onnan átkapcsolják, máskülönben sokszor 30+ percig kell várni. Most újra központi hibára hivatkoznak, várható javítási idő nélkül. A Facebook oldaluk hetek óta panaszok százaival van tele. Szerintem sokan örülnének, ha nagyobb nyilvánosságot kapna ez a tarthatatlan színvonal és végre mondana valamit a Vodafone.”

Vodafone: Vannak még további teendők

A Vodafone sajtóosztálya kérdéseink elküldését követően bennünket is több napon át váratott a válasszal, mely sürgetésünk nyomán végül ma, pénteken végül mégis megérkezett.

Vodafone TV beltéri egység távirányítóval
Vodafone TV beltéri egység távirányítóval Fotó: vodafone.de sajtószoba

A Vodafone Magyarország sajtóosztálya válaszában azt állítja, hogy

„a szolgáltató adatai szerint Pilisszentlászlón az említett időszakban nem volt nyolc órán át tartó folyamatos szolgáltatás kimaradás, a kisebb ingadozásokat a szolgáltató szakemberei rövid időn belül kezelték.”

(Olvasónk, Hunor erre azt írja: „Persze hogy nem volt nyolc órán át folyamatosan leállás. Néha visszajött pár percre közben.”)

Úgy általában a panaszok megsokszorozódásáról ezt írják a Vodafone-tól:

„A Vodafone Magyarország és a UPC Magyarország jogi összeolvadása 2020. április 1-jén megtörtént, ezzel a két cég egy jogi entitássá vált. Vannak még ugyanakkor további teendők, amíg a UPC korábbi rendszerei (például pénzügyi és hálózati oldalon) teljesen integrálódnak a Vodafone rendszerébe. Ez idő alatt a vezetékes hálózat központi elemei továbbra is az előző tulajdonos, a Liberty Global szerverein futnak, tehát a jogi összeolvadásnak nincs köze az esetleges vezetékes szolgáltatás-ingadozásokhoz”.

A közlemény ezzel itt be is fejeződik, így arra nem térnek ki, mikorra lehet arra számítani, hogy a szolgáltatásingadozások megszűnnek, illetve mikorra végeznek a Vodafone emberei a hálózatok integrálásával.

Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezetője a UPC előtt
Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója a UPC és a Vodafone előtt, tavaly, még a fúzió bejelentésekor. Fotó: Vodafone PR/Media1-archív

Néhány tanács dühös ügyfeleknek

A fentiekhez a magunk részéről mi még annyit tennénk hozzá, hogy a problémát észlelő vodások minden esetben dokumentálják (naplózzák) részletesen a hibát, ennek birtokában reklamáljanak hivatalos formában is a szolgáltatónál (ügyfélpanasz), hosszabb leállás esetén kérjenek kötbért, illetve ha a szolgáltató nem kezelné a helyzetet megnyugtatóan, akkor a történteket alátámasztó bizonyítékaikkal forduljanak a Vodafone felügyeleti szervéhez, például a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz.

Emellett kérhetik a fogyasztóvédelmi békéltető testületek segítségét is. Végül, de nem utolsósorban, nem árt, ha emlékeztetik a szolgáltatót arra, hogy más szolgáltató is nyújt internet, telefon és tévé szolgáltatást. Igaz, ez sajnos nem érvényes az ország teljes területére, de szerencsére sok helyen van verseny a hírközlési szolgáltatók piacán.

A dühös vodafone-osoknak egyébként saját Facebook-csoportjuk is van: ITT az egyik, és ITT egy másik.

Frissítés 20:19

Az elmúlt órákban is újabb dühös vodafone-osoktól kaptunk megkereséseket. Újabb panaszok érkeztek 40 percen át elérhetetlen ügyfélszolgálatra. Van, aki arra panaszkodott, hogy eltűnt a rendszerből az HBO-előfizetése. Olyan panasz is érkezett, hogy a két cég egyesülése óta egy ideje lassabb az internete, ezekről képernyőképet is küldött.  A Vodafone-nál azt ígérték nekünk, hogy kivizsgálják, mi lehet a háttérben és ezek valós problémák-e.

Frissítés 2020.06.18.

Dupla annyi ügyfélpanasz

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs osztályán a Media1 érdeklődésére elmondták, hogy dupla annyi panasz érkezett mostanában a Vodafone-UPC-re mint egy évvel korábban, illetve mint akár csak néhány hónappal korábban. Az NMHH szerint azonban a panaszok nem is a cikkünkben felsorolt problémákra vonatkoznak, és a panaszok általában időben késleltetve kerülnek a hatósághoz, mivel a fogyasztóknak első körben a szolgáltatóhoz kell fordulniuk panaszaikkal. További részletek különálló írásunkban.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Borító: A Vodafone székháza korábban. Fotó: Vodafone PR

Szóljon hozzá!