fúzió

A 168 Óra címlapja 2020.06.11-én

Bréking: Átalakul a 168 Óra és a Neokohn tulajdonosi szerkezete, a Pesti Hírlap eddigi tulajdonosa a Brit Media vezetője és résztulajdonosa lesz

A Media1 információi szerint a Pesti Hírlapot teljes egészében megvette a 168 Óra hetilapot, a 168ora.hu és a neokohn.hu internetes oldalakat tulajdonló, de hamarosan a tévés és rádiós szegmensben is erősíteni kívánó Brit Media, és a Brit Mediában ugyanakkor ezután résztulajdonosként és vezérigazgatóként is megjelenik hamarosan Milkovics Pál, a Pesti Hírlap eddigi tulajdonosa. A Pesti Hírlap és a 168 Óra összeköltözik. A Brit Mediánál pozíciót kap Keresztesi Péter, a Lokál egykori vezetője is.

GVH, Gazdasági Versenyhivatal

Újból megszólalt a Gazdasági Versenyhivatal az RTL Magyarországra kirótt 20 milliós bírság és a megtorpedózott RTL-Central tulajdonszerzés kapcsán

Többek között az állítja a Versenyhivatal a Media1-nek, nem igaz, hogy a GVH hiúsította meg annak idején, hogy az RTL Magyarország megvásárolja a Central Digitális Média Kft. 30 százalékát, hanem kényszerhelyzetbe hozta a hivatalt a Médiatanács ezzel kapcsolatos állásfoglalása. Állítják továbbá, épp azért kértek be nemrég adatokat az RTL-től, mert a megvásárolni kívánt Central Digitális Média Kft. időközben már beolvadt a Central Médiacsoportba.

Az RTL Klub székházának egyik felirata

20 milliós bírságot kapott az RTL Magyarország a Gazdasági Versenyhivataltól, miután a Kúria új eljárásra kötelezte a GVH-t az RTL fellebbezése után

A GVH állítása szerint a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel kapott határidő-hosszabbítás ellenére is akadályozta az M-RTL egy tényállás feltárását és ezzel elhúzta az eljárást. Az RTL Magyarország által 2016-ban tervezett, a Central Digitális Média Kft.-be történő, de a hatóság által meghiúsított befektetéssel függ össze az ügy.

Vodafone

Dühösek a Vodafone-UPC ügyfelei

Felháborodott Vodafone-UPC ügyfelek fordultak az elmúlt hetekben a Media1-hez, mivel szerintük amióta beolvasztotta a UPC Magyarországot a Vodafone Magyarország, időnként kritikán aluli a tévé-internet-vezetékes telefon szolgáltatás színvonala, illetve jelentősen megsokasodtak a hosszú, több órás hibák. Megkérdeztük a céget, mit szólnak a szolgáltatásuk színvonalát érintő kritikákhoz.

A DIGI egyik boltja Budapesten

A GVH újra beavatkozik a DIGI és az Invitel fúziójába

Félrevezető információszolgáltatásra hivatkozva vonta vissza 2018 végén a GVH a DIGI-Invitel fúzióról hozott döntését, és újranyitotta a fúzió vizsgálatát. Az ismételt eljárás most lezárult, összesen 82 települést érintő beavatkozással.

Az RTL Group székházának bejárata

Az RTL Group lazább médiaszabályozást szeretne, és akár a TV2 volt tulajdonosával, a ProSiebenSat.1 konszernnel is egyesítené erejét

Thomas Rabe, az RTL Csoport elnök-vezérigazgatója egy német lapinterjúban arról beszélt, hogy ha az RTL legnagyobb német riválisával, a (pár évvel ezelőttig a TV2 Média Csoportot is birtokló) ProSiebenSat.1 médiavállalattal egyesülhetne, akkor fel tudnák venni a versenyt a Netflixszel és a többi steamingszolgáltatóval. Ehhez lazább médiaszabályozásra lenne szükség.