fbpx
Magyar Reklámszövetség, MRSZ

Új elnökségi tagok az MRSZ-ben, változás a reklámtorta körül

Az idén 45 éves Magyar Reklámszövetség közgyűlése a két új elnökségi tag megválasztása mellett meghirdette 2020-as programját, melynek részeként megújul a 20 éves reklámtorta, közzétesznek a közterületi fehérlistát, és a reklámipar fenntarthatósága és az önszabályozás kerül az MRSZ fókuszába.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kedden bejelentette, hogy közgyűlése január 15-én, múlt héten szerdán két új tisztségviselőt választott a 24 tagú elnökségben megüresedett helyekre.

A megbízó szektorba Lovas Tamást (Tízpróba Magyarország Kft. / Decathlon Hungary), a média szektorba Buzder Lantos Gábort (Central Médiacsoport Zrt. kommunikációs igazgató) szavazta be a tagság.

Az MRSZ-től kapott tájékoztatás szerint a megválasztott új elnökségi tagok a megválasztás napjától a jelenlegi ciklus végéig, a 2021 decemberében tartandó átfogó tisztújító közgyűlésig, vagy legkésőbb 2021. december 31-ig gyakorolják tisztségüket.

Az MRSZ is részt vesz a kormány Kreatívipari Kerekasztalában

Az egyesület éves közgyűlésén Gulyás János elnök az előző évet összegző és az idei év terveiről szóló beszámolóját az MRSZ elmúlt évekbeli érdekképviseleti tevékenységének értékelésével kezdte. Kiemelte:

„A iparágat 2014-tól sújtó szabályozási cunami közepette kicsit fellélegezhettünk, hiszen 2019. július elsejével felfüggesztették a reklámadót. Az MRSZ a szokásosnál is erősebben hallatta hangját az elmúlt években és számos érvet sorakoztatott fel a reklámadó ellen, mind annak negatív hatásait vagy éppen a reklámipar gazdasági erejét megmutatva nemcsak itthon, de az Európai Bizottságnál is.”

Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tavaly decemberben megválasztott elnöke
Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2018 decemberében megválasztott elnöke. Fotó: MRSZ.hu

Gulyás János hozzátette:

„Nem akarom túlértékelni a szerepünket, de azt gondolom, hogy a kormány döntésében az érveink is szerepet játszottak. A Reklámszövetség súlyát mutatja az is, hogy a kormány az ősszel felkérte az MRSZ-t, vegyen részt abban a Kreatívipari Kerekasztalban, amelynek eredményeként az idén elkészülhet Magyarország kreatívipari stratégiája. Ebben sok feladat, rengeteg munka vár még ránk 2020-ban.”

20 éves jubileumán újul meg a reklámtorta

2020-tól az MRSZ a továbbiakban két tortát mutat be az eddigi reklámtorta helyett: egy az eddiginél szűkebb médiaköltés tortát és egy bővebb, úgynevezett kommunikációs költés tortát.

A médiatorta célja, hogy pontosabban felmérje a hirdetők befektetéseit a médiában történő közzétételi költségek terén. A médiatorta homogén adatokat, és kizárólag a médiánál megjelenő költségeket tartalmazza teljesen egységes szempontrendszer szerint. A kommunikációs tortával egy olyan teljes körű piaci adatot kíván létrehozni a Reklámszövetség, amely tükrözi a hirdetők teljes külső marketingkommunikációs befektetéseinek méretét, változását.

A 2019-es számokat az MRSZ a társzövetségekkel és az új partnerekkel karöltve márciusban mutatja be.

A 2017-es és 2018-as reklámtorta
A 2017-es és 2018-as reklámtorta

Kiemelt figyelmet kap a reklámipar fenntarthatósága és az önszabályozás

Gulyás János a beszámolójában kitért az MRSZ ősszel indított Zöld Bolygó programjára is, melynek részeként már februárban várható a Zöld Bolygó Nagydíj pályázat kiírása.

Az elnök kiemelte, hogy az MRSZ honlapján hamarosan elérhető lesz az OOH (azaz a közterületi tagozat) úgynevezett közterületi „white list”-je, amelyből a hirdetők tájékozódni tudnak azokról az outdoor reklámfelületekről, amelyek mindenben megfelelnek a jogszabályi előírásoknak.

A 2020-as tervekben szerepel még az önszabályozással, iparági normák kialakításával kapcsolatos közös gondolkodás elindítása olyan aktuális témákról mint például az ingyenes reklámküldemények jelenlegi terjesztési rendszerének és egyéb folyamatainak átalakítása; továbbá a reklámipari szektorok hosszú távú fenntarthatóságáról párbeszéd elindítása; valamint az adattudatosság (adatbiztonság, adat önrendelkezés) témájában konzultációk indítása, hogy miként lehet segíteni a fogyasztókat a digitális térbe kikerülő adataik tudatos kezelésében.

Íme a Magyar Reklámszövetség elnöksége

A Magyar Reklámszövetség teljes, 24 tagú elnöksége a január 15-én megszavazott új elnökségi tagokkal kiegészülve:

Gulyás János elnök (Wavemaker Hungary Kft.)

Megbízói szektor:

  • Baráth Péter (Vodafone Magyarország Zrt.)
  • Beke Zsuzsa (Richter Gedeon Nyrt.)
  • Lovas Tamás (Tízpróba Magyarország Kft. / Decathlon Hungary)
  • Mérő Ádám (Coca-Cola Magyarország Kft.)
  • Nagy Bálint (egyéni tag)
  • Szabó Béla (Magyar Telekom Nyrt.)

Média szektor:

  • Bíró Pál (Google Information Technology Services Limited Hungary)
  • Buzder Lantos Gábor (Central Médiacsoport Zrt.)
  • Guttengéber Csaba (Atmedia Kft.)
  • Hivatal Péter – egyéni tag
  • Kardos Gábor (Magyar Jeti Zrt.)
  • Vidus Gabriella (M-RTL Televízió Zrt.)

Szolgáltató szektor:

  • Blaskó Nikolett (ACG Reklámügynökség Kft.)
  • Faludi Péter (Havas Média Hungary Kft.)
  • Liptay Gabriella (KPMG Hungária Kft.)
  • Novák Péter (Dentsu Aegis Network Hungary)
  • Pőcze Balázs (Mito Communications Zrt.)
  • Urbán Zsolt (1080P Solution Agency Kft.)

Elnökség tagozati képviselői:

  • Fecske Zoltán, OOH Tagozat (Publimont Kft.)
  • Hantosi Bálint, OOH Tagozat (Outdoor Media Audit Kft.)
  • Dr. Nemes Ákos, Jogi Tagozat (Dr. Nemes Ákos Ügyvédi Iroda)
  • Sopov István, IAB (Sales Contact Kft. / Adaptive Media Sales house)
  • Szelei Szilárd, OOH Tagozat (JCDecaux Hungary)
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások