A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei közleményben üdvözlik Varga Mihály pénzügyminiszter bejelentését, miszerint 2022. december 31-ig felfüggesztik a jelenleg 7,5 százalékos reklámadónemet, és azt 0 százalékra mérséklik.
A Magyar Reklámszövetség a kommunikációs iparág más szakmai szervezeteivel együtt a reklámadó koncepciójának felmerülése óta egységesen fejezte ki tiltakozását a különadóval szemben Az elmúlt időszak is bizonyította, hogy a reklámadó nemcsak az iparágra, hanem a teljes magyar gazdaságra káros hatással bírt, amelyet az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya alátámasztott.
Ezzel együtt bízunk benne, hogy a felfüggesztés végeztével ez a különadó végérvényesen kivezetésre kerül – áll a közleményben, melyet a következő szakszövetségek jegyeznek:
- Magyar Reklámszövetség
- Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség
- IAB Hungary
- Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
- Magyar Lapkiadók Egyesülete
- MRSZ OOH Tagozat
- Magyar Marketing Szövetség
- Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége