Tegnap már beszámoltunk róla, hogy a Sony Pictures és a Turner médiavállalatok is elviszik az Atmediától a tévécsatornáikat, és ezzel az R-Time (az RTL Magyarország reklámértékesítő háza) várhatóan ismét piacvezetővé válik, legalábbis a jövőre az R-time portfóliójába tartozó tévécsatornák 2019-es eddigi nézettségi adatait figyelembe véve. Összesen 7 távozó tévécsatornáról, a VIASAT3, a VIASAT6, az AXN, a Sony Movie Channel és a Sony Maxról, valamint a Cartoon Network és a Boomerangról van szó, amelyek bekerülnek az RTL-es reklámértékesítő házhoz, ahol 2020-at 34 értékesített tévécsatornával indítják.
Bár a távozások összesített nézettség szempontjából elég jelentős ütésnek tűnik az eddig 46 csatornát értékesítő és eddig piacvezetőnek számító Atmediának, végeredményben darabszámra mégsem zuhannak akkorát, ugyanis szereztek néhány új, igaz, jóval kisebb nézettségű tévécsatornát is, amiről a keddi Big Picture tévés konferencián Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója beszélt. Kosaras Klaudia a közönség előtt elmondta: a távozó Sony-csatornák mellett újabb tévécsatornákkal tudtak reklámértékesítési megállapodást kötni.
Csatlakozik hozzájuk a Viasat World médiavállalat portfóliójába tartozó Viasat Explore, a Viasat Nature és az Epic Drama tévécsatorna is, valamint a Discovery Networkshöz tartozó Eurosport 1-en is megjelennek majd magyar reklámok, melyek értékesítését 2019 februárjától szintén az Atmedia végzi.
A Discovery és az Atmedia együttműködése egyébként nem új, hiszen több más Discovery-csatorna reklámidejét már eddig is az Atmedia árulta. Az együttműködést most 2023-ig meghosszabbították.
Magyarországon a televíziós reklámértékesítés az elmúlt években kétpólusúvá vált, azaz a tévécsatornák reklámidejének egy részét az R-time értékesíti, egy részét pedig az Atmedia.
További tévés hírek találhatók a Media1 tv rovatában, a Big Picture konferenciáról híreink, tudósításaink ide kattintva érhetők el.