Eurosport 1

Magyar reklámok lesznek az Eurosport 1-en, és néhány eddig zömében reklámmentes tévécsatornán is lesznek hazai szpotok

A Sony Pictures és a Turner tévécsatornáinak elvesztése után az eddigi 46 helyett 43 csatornából áll majd a kormányközeli Atmedia tévés portfóliója jövőre. Bár az RTL-hez távozó Sony Pictures elvesztése fájdalmasan érintheti a céget, néhány új csatornával kiegészül az eddigi portfóliójuk.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Tegnap már beszámoltunk róla, hogy a Sony Pictures és a Turner médiavállalatok is elviszik az Atmediától a tévécsatornáikat, és ezzel az R-Time (az RTL Magyarország reklámértékesítő háza) várhatóan ismét piacvezetővé válik, legalábbis a jövőre az R-time portfóliójába tartozó tévécsatornák 2019-es eddigi nézettségi adatait figyelembe véve. Összesen 7 távozó tévécsatornáról, a VIASAT3, a VIASAT6, az AXN, a Sony Movie Channel és a Sony Maxról, valamint a Cartoon Network és a Boomerangról van szó, amelyek bekerülnek az RTL-es reklámértékesítő házhoz, ahol 2020-at 34 értékesített tévécsatornával indítják.

Bár a távozások összesített nézettség szempontjából elég jelentős ütésnek tűnik az eddig 46 csatornát értékesítő és eddig piacvezetőnek számító Atmediának, végeredményben darabszámra mégsem zuhannak akkorát, ugyanis szereztek néhány új, igaz, jóval kisebb nézettségű tévécsatornát is, amiről a keddi Big Picture tévés konferencián Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója beszélt. Kosaras Klaudia a közönség előtt elmondta: a távozó Sony-csatornák mellett újabb tévécsatornákkal tudtak reklámértékesítési megállapodást kötni.

Csatlakozik hozzájuk a Viasat World médiavállalat portfóliójába tartozó Viasat Explore, a Viasat Nature és az Epic Drama tévécsatorna is, valamint a Discovery Networkshöz tartozó Eurosport 1-en is megjelennek majd magyar reklámok, melyek értékesítését 2019 februárjától szintén az Atmedia végzi.

A Discovery és az Atmedia együttműködése egyébként nem új, hiszen több más Discovery-csatorna reklámidejét már eddig is az Atmedia árulta. Az együttműködést most 2023-ig meghosszabbították.

Magyarországon a televíziós reklámértékesítés az elmúlt években kétpólusúvá vált, azaz a tévécsatornák reklámidejének egy részét az R-time értékesíti, egy részét pedig az Atmedia.

További tévés hírek találhatók a Media1 tv rovatában, a Big Picture konferenciáról híreink, tudósításaink ide kattintva érhetők el.

Szóljon hozzá!

Köves Slomó rabbi

Köves Slomóék is érdeklődtek a Hatoscsatorna megvásárlása iránt, de az eddigi tulajdonos az ATV-vel és több más szereplővel is tárgyalt

Paor Lilla, a Hatoscsatorna tulajdonosa és főszerkesztője a Media1-nek azt mondta, balról, jobbról és középről is vannak érdeklődőik, és ezek száma az elmúlt napokban tovább nőtt. Szavai szerint a leendő tulajdonos kilétéről egy hónapon belül döntenek, de más forrásból úgy hallottuk, hogy a kormánnyal jó kapcsolatokat ápoló Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség rabbijának környezetében úgy gondolják, övék lesz a csatorna.

tévé, távkapcsoló, tv

Soron kívüli vizsgálatot indít a műsorszolgáltatás és a műsorterjesztés piacán a Gazdasági Versenyhivatal

A GVH-hoz beérkezett jelzések szerint a televíziós műsorszolgáltatók a jelentősebb méretű műsorterjesztő vállalkozások számára kedvezőbb díjak mellett nyújtják szolgáltatásaikat, mint a kisebb műsorterjesztőknek. Így a hatóság szerint a kisebb műsorterjesztők hátrányos helyzetbe kerülnek a nagy kábeles és műholdas szolgáltatókhoz képest, vagyis torzulhat a műsorterjesztési piac. Korábban a kis- és közepes hazai hírközlési szolgáltatók Orbán Viktornak is írtak levelet a problémáról.