Az Atmedia és az MSC bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Újabb tévécsatornák a kormányközeli reklámértékesítő háznál

Két tévécsatornával bővül tovább az Atmedia pár év alatt óriásira felduzzadt portfóliója, mely így már 46 tévécsatornából áll.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Az Atmedia bejelentette, hogy megszerezte a Viasat History és a d1 tv reklámidejének értékesítési jogát.

A szerződés idén szeptember elsejétől válik hatályossá – ez a kormányközeli sales house honlapjáról derült ki.

Azt írják: az Atmediát a Story-tévécsatornákat üzemeltető Digital Media and Communcations Zrt. (DMC) vezetője, Borsány-Gyenes András ajánlotta stratégiai partnernek a reklámidő értékesítésének kezelésére.

A mostani szerződéskötést követően már 46-ra bővül az Atmedia által képviselt csatornák száma.

A kormányközeli reklámértékesítő ház értékesíti a TV2 Média Csoport és az MTVA különböző tévécsatornáinak reklámidejét, valamint olyan nagy hazai és nemzetközi médiacégek reklámidejét is ők árulják mint a Sony Pictures Television csatornái, a Discovery Communications, a The Walt Disney Company, a FOX Networks Group, a Turner Broadcasting vagy éppen az ATV, illetve a már említett DMC-n keresztül a Story-csatornák.

A Viasat History történelmi dokumentumfilmeket sugároz, míg a d1 tv azon nézők figyelmére számít, akik a kulturális, ismeretterjesztő műsorok iránt érdeklődnek. A d1 tv műsorai között filmek, magazinok és szórakoztató műsorok mellett speciális nyelvlecke-adások is találhatók.

Nagyon gyorsan nőnek

2010-ben az akkoriban még külföldi érdekeltségben lévő Atmedia első üzleti évének végén még mindössze 13 csatornával rendelkezett, ez a szám nő most 46-ra. A vállalat ezenkívül különböző rádiók reklámidejét is értékesíti, többek között az MTVA-rádiók reklámperceinek értékesítési jogát is ők szerezték meg korábban. Az Atmedia különböző internetes oldalak hirdetési felületeinek értékesítésével is foglalkozik: jelenleg 8 médiatulajdonos 58 online felületén biztosítanak hirdetési lehetőségeket a display megjelenésektől a különböző szponzorációs, videós megoldásokon át az egyedi, nativ hirdetési lehetőségekig.

A vállalat nemrég tulajdonost váltott, de továbbra is maradt kormányközelben. A cég éléről május végén távozott az egyik kulcsfigura, Lengyel András.

Az Atmedia tavaly 16,47 százalékos árbevétel-növekedést elérve 32,3 milliárd forint bevételre tett szert. A vállalat 2018-as adózás előtti eredménye 2017-hez képest 76,2 százalékot növekedve 1,49 milliárd forint volt az Opten céginformációs rendszer adatbázisa alapján.

Magyarországon két pólusú a tévés sales house-ok piaca: az Atmedia mellett csak az RTL Magyarország / R-Time foglalkozik televíziós csatornák reklámidejének értékesítésével, az Atmedia azonban a nála lévő csatornák száma alapján egyértelműen piacvezetővé vált.

Olvasóink figyelmébe ajánljuk, hogy épp ma tették közzé a Whitereport legújabb, a magyarországi médiapiaci jelentését, melyből kiderül, hogyan küzd egymással a három világrend, és ki hogyan áll a versenyben. További, tévés híreket találnak a Media1 tv rovatában.

Borító: Az Atmedia és az MSC bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Sere Péter, a Zemplén TV ügyvezetője

A Médiatanács 12 évet adott a Zemplén TV-nek

A Médiatanács eddig mindig évente hosszabbította meg a Zemplén Televízió médiaszolgáltatási jogosultságát, de most egy „történelmi szerződéskötésnek köszönhetően” 2032-ig tovább üzemelhet a tévé.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!