A 2Rule márka a Tényekben

Törvényt sérthetett a TV2 szombati adása az ismert jogász szerint

Magyar György ügyvéd szerint a TV2 Tények egyértelműen megsérthette a Médiatörvényt, amikor Mészáros Lőrinc sportmárkájának, a 2Rule-nak az éppen aktuális marketingakciójáról közölt tudósítást. Azt is elmondta, miért.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Magyar György ügyvéd is foglalkozik internetes oldalán azzal az esettel, ami a hétvégén fordult elő a TV2 Tények című műsorában. Nevezetesen, hogy a „2Rule most Kaposváron hódít”  felirat mellett a csatorna beszámolt arról, hogy a 2Rule (ez Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos, Orbán Viktor miniszterelnök barátjának sportmárkája) épp jelentős árkedvezménnyel vásárolható meg egy sportfesztiválon, illetve a vállalat vezérigazgatója a termék minőségéről beszélt.

Az ismert jogász arra hívta fel a figyelmet, hogy a médiatörvény szerint a „nézőket és hallgatókat egyértelműen tájékoztatni kell a termékmegjelenítés tényéről”, de hírműsorokban termékmegjelenítésre egyáltalán nincs is lehetőség, kivéve azt az esetet, amikor 30 percnél hosszabb az adás, és azt reklámblokk szakítja meg. Csakhogy ebben az esetben is el kell választani a reklámokat a hírműsor tartalmától, illetve közölni kell, hogy reklám következik.

Magyar György szerint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának kötelessége lenne fellépnie a hírműsorral szemben és szankciót kellene alkalmaznia, például bírságot kellene kiszabnia.

A TV2 Tények már a látszatra sem ad

Az ügyvéd szerint a felirat, illetve az árkedvezményre való utalás nem egy tárgyszerű tudósítás egy új cég piacra lépéséről vagy annak működéséről, hanem kifejezetten ingyen reklám, bujtatott terméknépszerűsítés. Ilyesminek a szakértő szerint nem lehet helye egy hírműsorban.

Magyar György szerint a törvény alapján az még belefér, hogy beszámoljanak arról, hogy egy gyárat átadnak, vagy megjelenik egy új márka a piacon, hiszen ez közérdeklődésre számot tartó hír, de egy promóció, egy marketingakció semmiképp sem kerülhetne adásba a Tényekben.

A szakértő úgy fogalmazott, hogy ez a mostani eset egy újabb bizonyíték annak, hogy a kormánypárti média már a látszatra – illetve a Fidesz saját médiatörvényére – sem ügyel.

Az ügyvéd hozzátette, hiába követhetett el törvénytelenséget a TV2, csak kicsi esélyét látja annak, hogy a Médiatanács megmozdulna a Tények ügyében.

Magyar György furcsállja azt is, hogy a kormánypárti média szinte bármit megtehet manapság, korábban például úgy tudósíthatott az ellenzéki együttműködés állítólagos kudarcáról, hogy egyetlen érintettet sem hallgatott meg.

(Mint arról beszámoltunk, a Médiatanács épp a múlt héten indított egy eljárást a TV2 ellen. Igaz, nem a csatorna hírműsorai miatt, hanem  a csatorna által levetített A Viszkis című film és annak előzetesei miatt.)

Meghódította a Tényeket a 2Rule

Korábban a 444.hu internetes oldal vette észre azt a tudósítást, ami most szombaton került adásba a TV2 Tények című műsorában. A tudósítás alapján a 2Rule magyar sportmárka 20 százalékos kedvezményt ad a kaposvári Intersport Youth Fesztiválon felállított sátorban a vásárlóknak. Bejátszották a 2Rule márkát tulajdonló Magyar Sportmárka Zrt. vezérigazgatójának szavait is, ekkor esett szó a márka minőségéről.

„Lehetőséget kaptunk, hogy a 2rule márka újból bizonyítsa a márka minőségét a további vásárlói körnek, akiket még esetleg nem tudtunk elérni” – mondta a Tényeknek Bendik Bernadett.

A képernyőn hosszú ideig „a 2Rule most Kaposváron hódít” felirat volt olvasható a tudósítás alatt, ami a Tények.hu honlapon és alább visszanézhető.

Ha valaki panaszt tenne a médiaszolgáltató ellen, az NMHH weboldalán elektronikus úton is megteheti.

További tévépiaci híreket, cikkeket talál a Media1 tévé rovatában.

A TV2-t egyébként épp mostanában vásárolja meg egy Mészáros Lőrinc közeli bankár, Vida József.

Szóljon hozzá!