reklámozás

Semjén Zsolt

Semjén Zsolt benyújtotta törvényjavaslatát, változhat a médiatörvény

A Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes által benyújtott törvényjavaslatból kiderül, hogy jelentősen növelné a reklámidőt a köztévében és a közösségi rádiókban, valamint a médiaszolgáltatási díj fizetési határidejét is átalakítaná. Változik a jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatók definíciója is.

Klubrádió

Elindította a Médiatanács a Klubrádió frekvenciájára a pályáztatást, és eldőlt, fellép-e a grémium a HírTV-vel szemben

December 14-én lehet beadni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára a pályázati ajánlatokat. A Médiatanács megvizsgálta a HírTV homoszexuálisokról lealacsonyító kifejezéseket használó műsorát és az RTL Klub Álarcos énekesét is. Emellett elfogadott egy reklámokkal kapcsolatos kutatást, ami a koronavírus súlyos gazdasági következményére utal.

Telefonozó gyerekek

Gyerekszereplők a digitális reklámokban: ajánlást adott ki az ÖRT

A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként. Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről adott ki ajánlást az Önszabályozó Reklám Testület a Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve.

Szinte mindenki kikosarazza a pártokat

Egyetlen kereskedelmi rádióban sem lehet közzétenni politikai reklámot és kereskedelmi tévében is csak egyetlen helyen. A megyei lapok sem fogadnak be politikai hirdetéseket. A kommunikációs tér beszűkülése főleg az ellenzéket érintheti hátrányosan a kampányban. Az ATV vezérigazgatója a Media1-nek nyilatkozott, idén miért nem fogadnak be politikai reklámot, ha tavaly még igen.