Deák Bálint, a Figyelő és a Világgazdaság főszerkesztője. Fotó: Mediaworks

A Figyelő új főszerkesztője megtartja a Világgazdaságot is

Kedden hivatalosan is bejelentették Deák Bálint kinevezését a Figyelő élére, illetve Lánczi Tamás távozását. Az utódot már az a Mediaworks küldte, melynek uralmi szerződését nem vizsgálja a GVH és a médiahatóság sem.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Ahogy a tegnapi hírek alapján már egyértelmű volt, ma, kedden hivatalosan is bejelentették, hogy távozott Lánczi Tamás, a Figyelő főszerkesztője.

Lánczi, aki 2017 februárjától vezette a hetilapot, a bejelentés szerint közös megegyezéssel hagyta el a kiadót.

A figyelo.hu weboldalon közzétett közlemény hivatalossá tette azt is, hogy Deák Bálint, a Mediaworkshöz tartozó Világgazdaság főszerkesztője lett a Figyelő főszerkesztője.

Deák a Figyelő mellett a Világgazdaság napilap irányítását is megtartja a tájékoztatás alapján.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Deák Bálint már az elmúlt hetekben, a Figyelő szerkesztőbizottságának február 25-i lemondása utáni átmeneti időszakban is részt vett a Figyelő szerkesztőségi értekezletein, amikor az egykori szerkesztőbizottsági tag, Lánczi Tamás főszerkesztőként még a posztján maradt.

A Mediaworks nevezte ki az új főszerkesztőt

A mai bejelentés egyik érdekessége, hogy a közleményben azt írják, hogy a Mediaworks nevezte ki Deák Bálintot a Figyelő élére.

Ez vélhetően az alapján az uralmi szerződés alapján történt, amely lehetővé teszi a Mediaworks számára, hogy a Fidesz-közeli médiaholding, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány cégei, termékei felett befolyást gyakoroljon, vagyis egyfajta királyságként funkcionáljon Mészáros Lőrinc volt cége a közel 500 médiatermék felett a megyei lapoktól a HírTV-n át a Retro Rádióig.

Nem vizsgálja az uralmi szerződést az NMHH és a GVH sem

Az uralmi szerződés miatt először a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), azóta pedig a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) is azt közölte a Media1 kérdésére, hogy nem vizsgálják az uralmi szerződést.

A GVH szerint versenyjogi szempontból nem minősül összefonódásnak, hanem egy vállalatcsoporton belüli átrendeződésnek tekinthető az uralmi szerződés. A médiahatóság pedig azt közölte érdeklődésünkre: az NMHH-nak jelenleg hivatalosan nincs tudomása a változásokról.

A Figyelőt és a Világgazdaságot is tulajdonló Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány háza táján más változások is voltak. A napokban nevezték ki az új kuratóriumi elnököt, Szánthó Miklóst, aki az alapítvány alá tartozó jobboldali médiumokat korábban élesen bírálta, majd órákkal később bele is bukott a kritikába.

Az új főszerkesztőről

Deák Bálint pályafutását 1995-ben, a Napi Gazdaságnál gyakornokként kezdte, ezután a Magyar Távirati Iroda Gazdasági Főszerkesztőségében dolgozott 1998 és 2004 között újságíróként, majd a Világgazdaság tőzsde rovatának volt a szerkesztője. Ezt követően az Origo gazdasági rovatát vezette 2005 és 2008 között. Utána újra megfordult a Napi Gazdaságnál, először mint a tőzsde rovat szerkesztője, majd lapszerkesztő lett. Deák Bálint a 2015. szeptember 1-jén induló Magyar Időknél töltött be lapszerkesztői munkakört, majd innen került Mezősi Tamás helyére a Világgazdaság élén 2016 novemberében.

A Figyelőnél jelenleg találgatások vannak, hogy a fideszes médiaholding tervez-e valamiféle összevonást a Figyelő és a Világgazdaság között, illetve elmozdul-e gazdasági irányba a lap, vagy maradnak a közéleti témáknál.

Forrásunk szerint korábban az egyik szerkesztőségi ülésen ugyanis elhangzott arra vonatkozó utalás, hogy erősíteni kell a gazdasági irányt.

Így méltatják a távozó Lánczi Tamást

Ezekkel a szavakkal búcsúztatta a figyelo.hu a leköszönő főszerkesztőt, Lánczi Tamást, akit 2017 februárjában neveztek ki (nem sokkal azután, hogy Schmidt Mária, a jobboldal egyik emblematikus figurája, a Terror Háza főigazgatója, megszerezte a Figyelő hetilapot a felszámolóbiztostól):

Lánczi működése alatt a lap mind tartalmilag, mind formailag megújult. A modern megjelenésű és sokoldalú hetilap az elmúlt években a hazai lappiac kiemelkedő tagjává vált. Számos sikeres konferencia és kiadvány fűződik ehhez az időszakhoz, mint például a megújult Top200 gálasorozat, a BÉT50 kiadvány, a Figyelő – Felsőoktatási Rangsor és egy sor más kezdeményezés.

Arra a méltatás már nem tért ki, hogy mi alapján mondják, hogy a lap az elmúlt években a lappiac kiemelkedő tagjává vált, hisz a Figyelő példányszáma jelenleg alig néhány ezer, bár erről pontos számokat azért nem tudni, mivel a lap kiadója már nem is auditáltatja a példányszámot a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetséggel (MATESZ).

Az egyébként ex-századvéges Lánczi Tamás figyelős karrierje során több botrány is volt a lap tartalma körül, ezek közül a legemlékezetesebb, amikor egy halott embert és a Figyelő volt főszerkesztőjét, illetve elismert oktatókat, professzorokat is rátették egy listára, mely a kormány ellenségeit, illetve Soros György állítólagos zsoldosait tartalmazta.

Jöhet a nyomtatott Mandiner?

Szintén a Közép-Európai Sajtó és Média alapítvánnyal összefüggő információ, hogy a 24.hu tegnap arról írt: a fideszes médiaholdingnál azt tervezik, hogy nyomtatásban is megjelentetnék a Mandinert. A hírportál már azt is tudni véli, hogy hány oldalas lesz a lap, és hogy azzal a bezárt Heti Válasz olvasóira is szeretnének rárepülni. Az alapítvány azonban egyelőre ezt még nem erősítette meg.

Kiemelt kép: Deák Bálint, a Világgazdaság és a Figyelő főszerkesztője. Fotó: Mediaworks

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

TV2 Tények

Pert vesztett a TV2

A tévécsatorna Tények című műsorának helyreigazítást kell közölnie az általa hírbe hozott László Imre ügyében, legalábbis ezt mondta ki a bíróság friss első fokú ítéletében.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!