Figyelő

Lemondott a Figyelő szerkesztőbizottsága

Schmidt Mária, Lánczi Tamás és Berecz Kristóf búcsúzik. Lehet, hogy profilváltás is lesz, de egyelőre a lap újságírói sem tudják, mi lesz az újsággal és velük. A fideszes médiaholdinghoz tartozó Világgazdaság főszerkesztője vette át Berecz helyét.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A mai nappal lemondott a Figyelő című hetilap három fős szerkesztőbizottsága, derül ki a figyelo.hu-n hétfőn közzétett közleményből.

A rövid közlemény szerint Schmidt Mária, Lánczi Tamás és Berecz Kristóf a lap irányítását az új tulajdonosnak adja át.

A Schmidt-Lánczi-Berecz triumvirátus ezek után azt írta, köszönik, hogy munkatársaik segítségével ilyen „színvonalas és korszerű lapot tudtak létrehozni. Öröm és megtiszteltetés volt a közös munka. Köszönjük olvasóink támogatását, biztatását, kitartását. Minden erőnkkel igyekeztünk azt megszolgálni.”

A szerkesztőbizottság közölte azt is, hogy a Figyelő jövőjéről az új tulajdonos fog határozni, hisz az eddigi szerkesztőbizottság munkája itt befejeződött.

„Jó mulatság, férfimunka volt!”

– búcsúzott a szerkesztőbizottság, amelyet egyébként az utóbbi időben egy nő, Schmidt Mária vezetett.

A Figyelő legutóbbi lapszámának borítója
A Figyelő legutóbbi lapszámának borítója

A Figyelőt tavaly év végén Schmidt Mária, a K4A Lapkiadó Kft. addigi tulajdonosa a fideszes médiaholdingnak, egy balatonföldvári nyaralóba bejegyzett Közép Európai Sajtó és Média Alapítványnak (KESMA) ajándékozta. A KESMA-hoz 476 médiatermék tartozik, köztük az Echo TV, a HírTV-n, a Világgazdaság, a Nemzeti Sport, az Origo, de még a Life Network életmódcsatorna is, sőt nyomda, reklámértékesítő ház és lapterjesztő cég is hozzájuk került.

A 24.hu egyébként a közlemény megjelenése után azt írta, tudomásuk szerint alapvetően változik meg a lap profilja, és az újból gazdasági lap lesz. A portál feltehetőleg ezt abból gondolja, hogy Deák Bálint, a Világgazdaság főszerkesztője megérkezett Berecz Kristóf helyére.

A Media1 figyelősökkel beszélve viszont azt hallotta, a munkatársak között is teljes a bizonytalanság, mi lesz most. Úgy tudjuk, az újságírókkal hétfőn délelőtt közölték a szerkesztőbizottság távozását.

Korábban a Népszava arról is írt, hogy a KESMA alá tartozó egyes médiatermékek körül átalakítás, összevonás, illetve létszámleépítés is kezdődik.

Deák Bálintról

Deák Bálint pályafutását 1995-ben kezdte, méghozzá a Napi Gazdaságnál gyakornokként, ezután a Magyar Távirati Iroda Gazdasági Főszerkesztőségében dolgozott 1998 és 2004 között újságíróként, majd a Világgazdaság tőzsde rovatának volt a szerkesztője. Ezt követően az Origo gazdasági rovatát vezette 2005 és 2008 között. Utána újra megfordult a Napi Gazdaságnál, először mint a tőzsde rovat szerkesztője, majd lapszerkesztő lett. Deák Bálint a 2015. szeptember 1-jén induló Magyar Időknél töltött be lapszerkesztői munkakört, majd innen került Mezősi Tamás helyére a Világgazdaság élén 2016 novemberében.

Soros-lista és hasonlók

Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatója 2016 decemberében szerezte meg a Figyelő hetilapot egy gyermekeivel, az LMP-s Ungár Péterrel és Ungár Annával közösen tulajdonolt cégen, a PIÓ-21 Kft.-n keresztül. Schmidt Mária úgy tudta megszerezni a lapot, hogy a Figyelő addigi kiadója ellen felszámolási eljárás volt folyamatban, a felszámolóbiztos pedig úgy döntött, Schmidtnek adja oda a kiadói jogokat.

A Figyelő éléről nem sokkal az akkori tulajdonosváltás után távozott az addigi főszerkesztő, Lambert Gábor, illetve viszonylag viharos gyorsasággal egyre több munkatárs is elhagyta a szerkesztőséget, beleértve Brückner Gergely főmunkatársat is, aki épp nem sokkal később kapta meg a Pulitzer Emlékdíjat.

Schmidt Mária rövid alatt az addig mértéktartó üzleti-közéleti hetilapot Fidesz ideológiáját követő propagandakiadvánnyá alakította, ahol időnként nagy felháborodást kiváltó módon a kormány kritikusait is listázták. A listák hitelességét jól mutatta, hogy olyan listát közöltek például a magyar származású Soros György állítólagos magyarországi harcosairól, amelyre egy már nem is élő személy is rákerült, sőt a Figyelő egy korábbi főszerkesztője is.

A hetilap példányszámát hosszabb ideje nem auditálják, így hivatalos adat erről nincs, de mindössze néhány ezer darabról lehet szó. A kormány a nem mért példányszám ellenére jelentős összegű közpénzt kötött reklámra a lapban.

Frissítés (2019.02.26. 18.32)

Megjött Deák Bálint, Lánczi Tamás főszerkeszt

A Media1 információi szerint megjelent ma reggel a szerkesztőségben Berecz Kristóf utódja, a Liszkay Gábor által delegált Deák Bálint. Profilváltásról nem esett szó, de elhangzott, hogy erősíteni szeretnének gazdasági vonalon. Az ex-századvéges Lánczi Tamás főszerkesztésével készül a mostani lapszám.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!