Origo

Leváltották az Origo vezérigazgatóját

A fideszes médiaalapítvány lecserélte Gosztonyi Balázst, Matolcsy Ádám decemberben kinevezett utódját, tudta meg a Media1. Gosztonyi Balázs utódja a Mediaworks pénzügyi vezetője lett. A leváltott vezető nem cáfol. Neve időközben az impresszumból is eltűnt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Media1 értesülései szerint a napokban leváltották a New Wave Media Group – az Origo.hu és a Freemail.hu internetes oldalakat, illetve a LifeTV-t és az OzoneTV-t működtető cég – vezérigazgatóját.

Gosztonyi Balázs leváltása a cégjegyzékben ugyan egyelőre nem látszik, de értesülésünket több nem hivatalos, de a cég ügyeire közeli rálátással bíró forrás is megerősítette.

Úgy tudjuk, Gosztonyival a múlt héten közölte a leváltását fideszes kötődésű (Liszkay Gábor balatoni nyaralójába bejegyzett) médiaalapítvány, a Közép Európai Sajtó és Média Alapítvány, a KESMA képviselője.

Gosztonyi Balázs, a New Wave Media Group volt vezérigazgatója. Fotó: LinkedIn
Gosztonyi Balázs, a New Wave Media Group volt vezérigazgatója. Fotó: LinkedIn

Az utód a mediaworksös Köő-Tóth Győző

Gosztonyi Balázs utódjának azt a Köő-Tóth Győzőt nevezik ki, aki egyébként a Mediaworks pénzügyi igazgatójaként is ügyködik. Strapabírását jól jellemzi, hogy a Bors, a Kisalföld és a Délmagyarország kiadójánál nemrég történt nagy vezetőváltozáskor a győri központú Lapcom megyei lapkiadó felügyelőbizottságába is bekerült. Mostani pozíciójával tehát egyszerre három fideszes médiacégben is jelen van vezető tisztségviselőként.

Köő-Tóth Győző, a New Wave Media Group vezérigazgatója
Köő-Tóth Győző, a New Wave Media Group új vezérigazgatója. Fotó: Mediaworks.hu

Gosztonyi csak pár hónapig vezethette a céget Matolcsy Ádám után

Gosztonyi Balázs nem sokáig lehetett az Origo kiadója, a New Wave Media Group vezérigazgatója. Gosztonyi ugyanis tavaly december óta vezette a céget, átvéve a vezérigazgatói feladatokat a céget 2017 óta vezető Matolcsy Ádámtól, a jegybankelnök Matolcsy György fiától.

Matolcsy Ádám távozására tavaly azután került sor, hogy az előzőleg a céget felvásárló ifjú Matolcsy egy őszi reggelen úgy döntött, átadja a nevén lévő médiacéget a fideszes médiaalapítványnak, ahol egyébként rövid idő leforgása alatt közel 500 médiatermék landolt. A fideszes médiaalapítványhoz került egyebek mellett a HírTV, az EchoTV, de például Magyarország összes megyei lapja (a Lapcom, a Mediaworks, az Inform Media termékei), a Mediaworks egyéb termékei a Lakáskultúrától a Világgazdaságig, az egyetlen országos kereskedelmi rádió, a Retro Rádió, a Mészáros Lőrinc által megszerzett Part FM, de nyomdát, lapterjesztő céget, és reklámértékesítő házat is megszerzett magának a médiaalapítvány.

Mészáros Lőrincné és Pálmai L. Ákos a LifeTV és az OzoneTV körül mozgolódik

Gosztonyi leváltása azért is érdekes, mert a Media1 épp tegnap számolt be róla, hogy Mészáros Lőrincné Kelemen Beatrix (a felcsúti milliárdos felesége) és Pálmai L. Ákos, az Origo és a TV2 Tények Extra egykori főszerkesztője is mozgolódik a cég körül. Mészárosné ugyanis Pálmaival együtt az Origo mellett a Life és az Ozone Tv-csatornákat működtető cég Márvány utcai épületében járt, ahol forrásaink szerint elhangzott, hogy Pálmaiék veszik át a tévés üzletág irányítását.

Pálmai L. Ákos a Media1 telefonos érdeklődésére nem cáfolta ezt csütörtök délelőtt, igaz, nem is erősítette meg. A New Wave Media Group kommunikációs menedzsere, Rátz Dorottya sem cáfolta ezt telefonon, de ő sem erősítette meg, hanem miután meghallotta a kérdéseinket még csütörtökön délelőtt, azt mondta, küldjük el a kérdéseinket írásban, és  igyekeznek hamar megválaszolni. Végül a New Wave Media mégsem reagált az írásos kérdésekre, a munkatárs pedig azóta már nem is vette fel a telefonját, hiába hívtuk számtalanszor csütörtökön.

Ezek voltak Gosztonyi Balázs tervei

Gosztonyi Balázs, a leváltott vezető egyébként több mint négy évvel azután lett vezérigazgató, hogy a cégcsoportnál kezdett. Eleinte operatív igazgatói tisztséget töltötte be, majd a teljesítmény-kontrolling és az akvizíciós területek tartoztak hozzá.

Vezérigazgatói kinevezésekor tavaly úgy fogalmaztak a közleményben, hogy Gosztonyi Balázst a cégnél eltöltött hosszú idő, a szakmai megbecsülése, valamint a rendszerszintű vállalatirányítási tapasztalata tette alkalmassá a pozíció elnyerésére. Jelezték: az új vezető célja, hogy a cégcsoport elérésben és teljesítményben is tovább tudjon növekedni a következő időszakban: ennek megvalósításához a szolgáltatási funkciók kibővítése, illetve a technológiai fejlesztések fognak a középpontban állni. A termékek és a platformok közötti forgalomterelésben rejlő lehetőségekre is nagyobb hangsúlyt kíván helyezni, elősegítve ezzel azok egyéni és együttes fejlődését egyaránt.

A New Wave Media Group saját terméke a manapság leginkább hírmanipulációkban jeleskedő Origo internetes oldal mellett, a Life, a Newsfeed, a Travelo, a GPHírek, az Investor, az Üzletrész, a SHE, valamint a Gosztonyi kinevezése óta már nem frissülő VS internetes oldal. Szintén New Wave-hez tartozik a Freemail levelezőrendszer, a ReBlog blogszolgáltató, a Videa videós platform és a Köpönyeg időjárásportál. Emellett a cégcsoporthoz tartozik a már említett Life TV és Ozone TV televíziós csatornák, illetve több egyéb médiatermék értékesítési feladatainak ellátása is.

A New Wave Media Grouphoz tartozik az Evomedia sales house is.

A Media1 ma reggel újból kereste Rátz Dorottyát, a New Wave Media Group kommunikációs munkatársát, ezúttal azért is, hogy a vezérigazgató-váltásról érdeklődjünk, de nem vette fel a telefonját. Elküldtük a vezérigazgató-váltás megerősítését kérő kérdéseinket e-mailben is. Ha később válaszolnak, illetve új részlet derül ki, arról természetesen cikkünk frissítésével még beszámolunk.

Frissítés 09:30

Utolértük Gosztonyi Balázst

Telefonon utolértük Gosztonyi Balázst. Miután megkérdeztük, igaz-e, hogy távozik, azt mondta, nem kíván nyilatkozni. Visszakérdeztünk, hogy akkor nem cáfolja-e, de ugyanezt ismételte. Gosztonyi tehát nem cáfolta, de nem is erősítette meg ,az információt.

Frissítés 13:19

A hvg.hu arról ír, hogy a Mediaworks átveszi a teljes Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványon belül az uralmat.

Frissítés 18:30

Mostanra az Origo.hu impresszumában is Köő-Tóth Győző neve szerepel a New Wave Media Group képviselőjeként.

A cikkünkben említett Rátz Dorottya eközben egy New Media Groupos e-mail címről jogi eljárással fenyegeti szerkesztőségünket. Rátz szerint a nevét csak az engedélyével szabad említeni, ő pedig ilyet nem adott. Állítja, nem ő a New Wave Media Group sajtósa, de az leveléből nem derül ki, hogy akkor ki. Nyilvánosan, bárki számára elérhető LinkedIn-oldalán egyébként a New Wave Media Groupot tüntette fel munkahelyének, és azt, hogy ott kommunikációs menedzserként dolgozik. Az általa megadott, sajtómunkásoknak fenntartott e-mail címről egyébként azóta sem érkezett válasz a kérdéseinkre.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Rádió 1

Változik a Rádió 1 működése

A Rádió 1 hálózat tagjait érintő döntéseket is hozott e heti ülésén a Médiatanács. De foglalkoztak a KESMA Gong Rádiójával és több rádiós pályázattal is. Emellett 8 millió forint sorsát is meghatározták.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!