jobboldali napilapok

Átvizsgálják a fideszes médiabirodalmat, a TV2 sorsa még kérdéses

Összevonásokra, átalakításokra készül a Közép Európai Sajtó és Média Alapítvány, a KESMA az általa birtokolt több száz médiaterméket működtető céghálón belül. Az még kérdéses, hogy a TV2 bekerül-e az alapítványhoz.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Megérkeztek az auditorok a kesmás médiacégekhez, vagyis azokhoz a vállalatokhoz, amelyeket a korábbi tulajdonosaik varázsszóra felajánlottak a Közép Európai Sajtó és Média Alapítványnak, derül ki a Népszavából.

A napilap szombati híre szerint a héten már több, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó médiumnál megjelentek az alapítvány munkatársai, hogy megkezdjék a szerkesztőségek működésének felülvizsgálatát. A lapnak nyilatkozott egy kesmás országos médium munkatársa, aki azt mondta, hogy az átvilágítók egyelőre a marketinget, a hirdetési osztályt és a pénzügyet nézik meg, de az illető szerint biztosan sorra kerül majd a többi részleg is.

A Népszava úgy tudja, hasonló átvilágítás kezdődött más szerkesztőségeknél is, ami a lap szerint arra utal, hogy megkezdődött a gyakorlatban a Fidesz-közeli médiahátország újraszervezése.

Hatékonyságnövelés

A lap felidézte: az már a KESMA megalakulása előtt felmerült, hogy a kormánymédia átalakításának egyik célja a működés hatékonyságának növelése. Ennek következtében várhatóan felszámolják a párhuzamosságokat: miután egy ernyőszervezet alá tartozik majd minden kormánypárti médium, nem lesz szükség külön pénzügyi-, hirdetési osztályokra, üzemeltetésre. Ez elbocsátásokkal is járhat majd az érintett részlegeken.

– Az egy dolog, hogy egy mozdulattal mindenkit betereltek a KESMA-ba, de ettől függetlenül az egyes szerkesztőségek vezetői továbbra is a sajátjuknak érzik az adott lapot, tévét, rádiócsatornát, így most mindenki lobbizik, hogy lehetőleg jól jöjjön ki az átalakításból. Az erőviszonyok pedig még egyelőre nem világosak – monda az egyik érintett a napilapnak.

A tartalmat is jobban összehangolná a KESMA

Szó van ugyanakkor a tartalomközlés összehangolásáról is, a KESMA több tagjának újragondolhatják a profilját. Nem dőlt el még például, hogy a Figyelő tisztán gazdasági hetilap legyen, vagy megtartsa jelenlegi politikai-, kulturális profilját is. A Népszava arról is ír, hogy az Origónál attól tartanak, hogy Gábor László főszerkesztő mellé még egy „tartalomfelelőst” is kineveznek majd. Arról pedig egy korábban, a Magyar Hangon és a 24.hu-n már kiszivárgott levél alapján lehet tudni, hogy az Echo TV és a HírTV műsorait a két tévé közösen készíti.

A TV2 sorsa még kérdéses

A lapnak névtelenül nyilatkozott egy tévés vezető is, aki azt mondta, hogy a TV2 sorsa még kérdéses, hiába volt rendkívüli közgyűlés, ahol Mészáros Lőrinc emberei vették át az irányítást. Úgy gondolja, logikus lenne, hogy ez a cég is a KESMA részévé váljon.

Másrészt a Népszava forrása szerint egy profitorientált bulvárcsatorna tényleg annyira idegen lenne az alapítvány hivatalosan nonprofit jellegétől, hogy már csak azért sem született döntés a TV2 jövőjét illetően.

Nyomda, sales house, lapterjesztő, tévék, rádiók, portálok

A fideszes médiaalapítványhoz 476 médiatermék került tavaly, de van nyomdájuk, sales house-uk és lapterjesztőcégük is.

kesma, közép európai sajtó és média alapítvány

A KESMA alá tartozik az Echo TV-n kívül például a Magyar Idők, a Karc FM, az Origót, az Ozone és a Life Network tévécsatornát működtető New Wave Media Group, az Evomedia reklámértékesítő ház, a Mediaworks kiadót is működtető Opus Press, a Lapcom Zrt., a Juhász Kft., az Inform Média, a Szuperinfó, a MediaLOG Zrt, a Maraton Lapcsoport-Multivízió Kft., a Printimus Kft., a Mezőgazda kiadó, de például a Part FM médiaszolglátatója, az Echo Penisola Kft., a Gong Rádió Kft, .a Gong FM médiaszolgáltatója (81.7%), a HírTV Zrt., a Retro rádiót működtető Hold Reklám Kft., a HUNG-ISTER Zrt.film-, video-, televízióműsor-gyártó, a Figyelőt kiadó K4A Lapkiadó Kft., a Mandiner Press, a mandiner.hu kiadója, a Modern Media Group Zrt.,a Lokál, a Lokál extra lapok, a lokal.hu, a 888.hu kiadója, a NAPFÉNYMÉDIA és MARKETING Kft., a Déli Szó továbbá a szegedma.hu internetes hírportál kiadója, a Ripost Média Kft., a Ripost napilap, a Hello! magazin, valamint a ripost.hu és a faktor.hu internetes hírportálok kiadója is.

A fideszes médiaalapítványnál egyébként a napokban több személyi változás is volt, többek között lemondott a kuratóriumi elnök, Varga István, aki keményen bírálta a lapok minőségét, de néhány egyéb botrány más személyi áldozatokkal is járt.

A Közép Európai Sajtó és Média Alapítvány létrejötte ellen egyébként néhány hete a Szabad Pécs és a TASZ pert indított. Szerintük jogilag aggályos a több száz médiatermék megszerzése.

Kiemelt kép: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti