Rádió

A Klubrádió jelenlegi és régi frekvenciáját népszerűsítő reklám a rádió épülete előtt Budapesten

Eljárást indít a Médiatanács a Klubrádió és a Rádió 1 ellen

A Médiatanács szerint gyűlöletkeltően beszélt egy betelefonáló a Megbeszéljük című műsorban a Klubrádióban, a Rádió 1-en pedig kiskorúak fejlődését veszélyeztető szexuális utalások kerültek adásba. A testület frekvenciapályázatokkal, két jelentős kereskedelmi rádió fizetési nehézségeivel és egy rádió névváltásával is foglalkozott e heti ülésén.

Klubrádió hirdetés

Jogerősen is elvesztette a Klubrádió a Médiatanács elleni kártérítési perét

A Klubrádió öt évvel ezelőtt azért perelte be a Médiatanácsot 1,4 milliárd forint kártérítést követelve, mert a grémium törvénytelenül megakadályozta, hogy a médiaszolgáltató birtokba vehesse a 92,9 MHz-es közösségi frekvenciáját. Bár a bíróság korábban megállapította a jogsértést, de a most jogerősen elvesztett kártérítési per miatt végül még a rádiónak kell megfizetnie 30 millió forint perköltséget.

A Manna FM stúdiójának bejárata felett, az élő adást jelző On Air tábla. Fotó: Szalay Dániel, Media1

A rádiók bevételeit is érzékenyen érintette a koronavírus – Interjú Ürge Dezsővel, a HEROE új elnökével

Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete nemrég megválasztott új elnöke a Media1 műsorának a helyi rádiók helyzete mellett a digitális rádiózás lekapcsolásáról és a rádiózás jövőjéről is nyilatkozott, de kérdeztük a médiaszabályozási anomáliák kapcsán is, és szóba került a médiahatóság által finanszírozott hallgatottságmérés is. A beszélgetést a HEROE élén történt tisztújítással kezdtük.

Az NMHH egyik irodájának bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1utcai

JBE lett a Rádió 1 és a Retro Rádió, pályázatot ír ki a Médiatanács egy kaposvári rádiós frekvenciára

Elfogadta a Kaposvár 93,1 MHz közösségi használatára szóló pályázati felhívást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa, és határozott az úgynevezett jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatókról is. A testület jóváhagyott egy új tanulmányt is az első félév reklámszpotjairól, amelyből kiderül: továbbra is élelmiszereket és gyógyhatású szereket reklámoznak leginkább.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások